Bukefalos 28 år!

Avståndet avgör hästhållning

(Ridsport)
Ett par i Glimåkra får, från årsskiftet, inte hålla hästar i stall som ligger närmare än 100 meter från närmaste bostadshus. Samma avstånd gäller för gödselförvaring medan avstånd mellan hästhagar och bostadshus sätts till 50 meter.


Läs mer...
 
Sv: Avståndet avgör hästhållning

"Paret har hästar på två olika fastigheter utanför Glimåkra. På den ena är avståndet bara 22 meter mellan stall och grannar skriver skanskan.se. Grannar har klagat till Östra Göinge kommun och vid inspektionerna har det konstaterats att närheten till grannar skapar problem med lukt. Beslutet ska gälla även om det överklagas." Står det i artikeln.

Jag undrar.. vem var där först?
Om stallet var där först kan grannarna dra åt helvete.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 705
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 516
Senast: Jadzia
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 959
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp