Bästa bantnings tipps mer än motion

Rotterö

Trådstartare
Vi har en skettis valack 6 år. Han är nu fet. Jag vet att motion är bäst men några tipps på mat vore bra .
Han äter hö o havre nu. :confused: :confused:
 
Ett hö med LÅGT energiinnehåll och normalt proteininnehåll så du kan ge bara hö.
 
Kraftfodret är till för extra tillskott utöver underhållsbehovet, fast om du har en fet shettis så behöver din häst inget kraftfoder.
Leta reda på ett hö med lågt näringsinehåll eller bytt ut lite av det hö shettisen får nu mot halm.
 
Att byta ut mot halm går ju bra OM proteinet räcker till, vilket tyvärr inte så ofta är fallet.
 
Det beror ju på om det är massor av proteiner i höt, annars måste du lägga till proteinfoder också. Vad innehåller höt?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: CFrisk
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 327
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hur vet man när det är dags att säga farväl till sin bästa kompis, hästen? Jag har ett ponnysto på 27 år som jag ägt hela hennes liv...
Svar
18
· Visningar
1 815
Senast: Anhörig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp