Bukefalos 28 år!

Bästa sällskapsspelet

Munchkin! Helt vansinnigt roligt och med massor av roliga nördiga expansions. :D

Settlers of Catan är också riktigt riktigt roligt, man kan bygga ut världen en del med expansions, spela olika scenarion osv. Dessa två spel är våra favoriter här hemma.
 
Munchkin! Helt vansinnigt roligt och med massor av roliga nördiga expansions. :D

Settlers of Catan är också riktigt riktigt roligt, man kan bygga ut världen en del med expansions, spela olika scenarion osv. Dessa två spel är våra favoriter här hemma.
Munchkin är bäst!
Exet och jag hade vansinnigt mycket kort och spelade med hans bröder hela tiden. Nu spelar jag det aldrig, lite tråkigt.

Drakborgen är kul också
 
Har kollat på munchkin flera gånger men inte köpt det efter att läst en del kassa recensioner av det men kanske får prova det ändå, det är ju inte särskilt dyrt.

@Squie oh, aldrig hört talas om men kollar man bilderna så ser det onekligen intressant ut. På boardgamegeek rekommenderar dom 4 spelare (passa mig bra, vi är oftast 4 när vi spelar med vänner), håller du med? Eller har du bara testat på 2?
 
Vår familj spelar Mahjong! :) Och det är alla från 6 år till 69 år som turas om att spela då. Bara treåringen klarar inte att hänga med än.
 
Rapidough, rita och gissa, med andra ord, monopol, labyrinth, sätt sprätt på en miljon, absolut överens, vad ritar Picasso?

Är några favoriter hos oss att spela :)
 
Vill man ha garanti på skratt tills magen värker ska man spela "Ryktet går". Det är så hysteriskt roligt!
Beskrivs som viskleken på papper. Till och med den träligaste tråkmånsen brukar släppa loss och skratta tills tårarna sprutar.
 
Bara jag som är överförtjust Rappakalja? Tyvärr är vi sällan tillräckligt många för att det ska bli riktigt kul man behöver vara minst 4 men 7-8 tycker jag är optimalt.
 
Flera av mina favoriter är nämnda.
Rappakalja, Risk, Med andra ord.

ingen har nämnt skitroliga "Så kan det låta"
 
Såg på Facebook att det har släppts ett sådant med bara hästfrågor, lite sugen på det för att kunna garantera vinst till mig :D

Spelade det förra helgen, ganska många frågor som kan diskuteras , lite oklart ibland vad de vill ha för svar. Men helt klart ett spel för livliga hästdiskussioner :)
 
Våra favoriter är bland dem som redan nämnts i tråden; Ticket to ride, Settlers, Carcassonne, Power grid och Citadels. Alla har dessutom gott om expansioner, så man kan förändra spelet när man riskerar att tröttna.
 
Alias/med andra ord tycker jag är grymt kul.

Även "Sista ordet" och "Ska vi slå vad" brukar vara kul i lite festligare sammanhang, alla kan vara med och man behöver inte vara kunnig på något särskilt. Jag gillar spel där ingen på förväg känner att de inte kommer ha en chans. Då blir det oftast mycket bättre gemenskap.

Har även ett frågespel som heter typ "Hur visste du det" med udda frågor som är lika roliga när man inte kan som när man kan. Brukar bli väldigt roliga diskussioner kring svaren.
 
Rappakalja är så grymt roligt när man spelar med avslappnade påhittiga fräcka människor. man skrattar så man grinar!!
 
@Squie oh, aldrig hört talas om men kollar man bilderna så ser det onekligen intressant ut. På boardgamegeek rekommenderar dom 4 spelare (passa mig bra, vi är oftast 4 när vi spelar med vänner), håller du med? Eller har du bara testat på 2?

Det är inte så många som hört talas om Tikal. Vilket jag inte heller hade den gången jag rantade runt i Stockholm en jul o hamnade längst in i ett hörn i spelbutiken. O där låg det bara. Vill minnas att det var rätt dyrt men attans så nyfiken jag blev så det måste ju bara hem. O bökigt var det också.

4 har vi aldrig varit men däremot 3, normala i det här huset är 2. O det är helt klart mer utmanande att ha 3 än 2 ;) Så 4 är nog en "mardröm". :D
 
Som några andra redan nämnt säger jag Med andra ord. Så otroligt roligt spel, särskilt när det spelas på förfest med lite alkohol i kroppen. :D
I nyktert tillstånd gillar jag Alpfapet.
 

Liknande trådar

Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Septicemia
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 123
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 876
Senast: hastflicka
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 269
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp