Banan på pizzan och andra intressanta matkombinationer

Jag tycker att själva kombinationen rödvin och citrusfrukt är... hårresande!
När jag någon gång under neolitikum började inmundiga alkohol var en populär busgrogg bland de preadolecenta fanta och rödvin :yuck:

(Själv gillar jag champange och fläskpankaka - champange och kanelbullar är däremot äckligt. Den som säger att champange är gott till allt har inte tillräcklig evidens)
 
Min sambo äter gärna kalla pannkakor bredda med (extra saltat) smör och strösocker. Tyckte han va helt dum i huvudet tills jag faktiskt smakade. Det va faktiskt gott :D

Fiskpinnar med li gon är ju skitgott.

Lätt tinfiskröra bestående av majonäs, tonfisk ocv majs är skitgott att ha tilö bakadpotatis eller sallad :up:
Kommer inte på så mycket annat just nu tror jag.
 
Jag "vann" nån slags "tävling" här på Buke för 100 år sen med min favoritkombination: Långfil med skivad (varm) varmkorv och socker! Idag äter jag ju inte varmkorv längre, men gjorde jag det skulle den här kombinationen fortfarande vara en favorit! :d

Hahaha, det förtjänade nog ett pris! Fast vi hade som standard en kall falukorvsskiva till filbrytan med sockrade flingor när vi var barn också. Är det ett norrländskt fenomen tro?
 
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.

Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.

Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?

Äsch, menar du att det är konstigt med banan eller ananas på pizzan? :(

Man blir väl hemmablind. Men det är väl inte helt rumsrent att gilla stekt blodpudding med lingon och bacon, kanske.
 
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.

Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.

Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?

Bea på Tacosen :d
Sedan har jag förstått på min mans släkt att macka med makrill i tomatsås och sedan majonnäs på toppen inte är en självklarhet även om det är synnerligen naturligt i mina Skånekretsar.
 
Oj! Inser av den här tråden att jag är monumentalt tråkig!

Gillar inte sött i och till mat, så ketchup och lingonsylt går för det mesta bort helt! Kan tänka mig hemgjorda rårörda lingon (med mindre mängd socker än de köpta) i filmjölk och yoghurt och till blodpudding eller pannkakor, det är väl det hela, typ.

Ananas och banan (och all annan sorts frukt) på pizza går fetbort. Älskar dock färsk ananas precis som den är!

Sötsur sås funkar inte - möjligen sötSTARK, men då får den vara riktigt stark för att komma undan med sötman!

Äter bara osötat bröd (marmelad PÅ brödet går dock bra!)

Har inte strösocker på någonting, ogillar både den söta smaken och knastret mellan tänderna...

Fruktbröd med fikon och dadlar och sånt äter jag inte heller, och rawfood-kakor med dadlar som sötning och konsistensgivare är som tortyr!

Har inget socker i pannkakssmet, scones-deg och liknande

Lösgodis och läsk går också bort, dock gillar jag glass, mörk choklad och en del bakverk. Sötad grädde blir jag dock ledsen av - vispgrädde skall vara naturell!

En del tycker nog detta är jättemärkligt för sött är ju "gott", men jag tycker inte det...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp