Bukefalos 28 år!

Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjutjärnsgryta.
Något liknande denna? :angel:

224239275_cfd77319-4a12-470d-b3fa-e84d7b330116.jpg
 
:angel::D Även om jag inte räknat med att du skulle outa dig
Jag tänkte att det skulle få de andra goda att fatta så inte ulvarna och spionen skulle lyncha min tvilling :angel:
Fanns inte på min världskarta att habina var god :angel: skulle ha varit snabbare med att få ut oss sas. Men dels ville jag kolla med hemlig innan. Samt checkade lite med BSF. ( men fick aldrig något svar från henne om det var för mycket. Fattar varför :cool:)
 
Hm jag tycker att det här talar sitt tydliga språk, Lenah är alltid ond till motsatsen bevisas. :p
Men hur kunde @Habina missa att jag hade siat q? :confused: jag var övertygad om att hon var ulv när hon inte ens försökte se det. Att @Paddington var ond förstod jag igår. :angel:
Jag var inte helt säker på vem som var qs tvilling men jag började ana det. :p
jag fattade inte att INGEN såg det :D eller ja onda kunde jag ju begripa:angel: För det var ju helt uppenbart!:cool: Jag trodde mer på habina som spion som sett att raden siaren siar q .....
Och lite därför jag var så inne på att LenaH kunde vara ond- och även du paddis som röstade på Lilltess och det var det jag försökte få fram utan att outa siaren - , men jag tror att @Paddington visste att snurrfian var siare -eller hur:mad:
 
@Paddington spelade lysande som onda spionen:bow:
Hade jag bara gått efter en trolig ulv igår istället för just spionen så hade det ju varit bättre med facit på hand :cool: Hade nog satsat på LenaH paddis eller artline då- för de var jag ju rätt säker på som ulvar... bumpo hade varit mest svårfångad av er.
 
jag fattade inte att INGEN såg det :D eller ja onda kunde jag ju begripa:angel: För det var ju helt uppenbart!:cool: Jag trodde mer på habina som spion som sett att raden siaren siar q .....
Och lite därför jag var så inne på att LenaH kunde vara ond- och även du paddis som röstade på Lilltess och det var det jag försökte få fram utan att outa siaren - , men jag tror att @Paddington visste att snurrfian var siare -eller hur:mad:
Såg du inte klart å tydligt att hon siat mig(!) Det var ju bara jag som var taggad å hon undrade vad jag tyckte om dig, hon måste ju ha siat mig god å eftersom hon visste att hon kunde lita på mig så ville hon veta vad jag tyckte om dig :angel:

Nää, jag hade faktiskt ingen koll på siaren å jag trodde inte heller att Lilltess var siaren (utifrån diskussionen i leken före). Sedan röstade jag inte på Lilltess - jag röstade på Habina....
 
Såg du inte klart å tydligt att hon siat mig(!) Det var ju bara jag som var taggad å hon undrade vad jag tyckte om dig, hon måste ju ha siat mig god å eftersom hon visste att hon kunde lita på mig så ville hon veta vad jag tyckte om dig :angel:

Nää, jag hade faktiskt ingen koll på siaren å jag trodde inte heller att Lilltess var siaren (utifrån diskussionen i leken före). Sedan röstade jag inte på Lilltess - jag röstade på Habina....
ah just det men det var något jag vet att jag fick det till att du var ond just för att du gjorde det- hm skulle ha vänt på tankarna lite bara - och fattat att habina var god istället :p även om du var ond också....
 
[QUOTE="Paddington, post: 17542680, member: 5379"
Nää, jag hade faktiskt ingen koll på siaren å jag trodde inte heller att Lilltess var siaren (utifrån diskussionen i leken före). [/QUOTE]
Ska rätta mig själv, så fort jag såg du var siad så trodde jag att det var Lilltess som gjort det (skrev t o m till LL om det)
Men utifrån hur hon sedan teoriande så insåg jag att hon nog inte var siaren.
 
[QUOTE="Paddington, post: 17542680, member: 5379"
Nää, jag hade faktiskt ingen koll på siaren å jag trodde inte heller att Lilltess var siaren (utifrån diskussionen i leken före).
Ska rätta mig själv, så fort jag såg du var siad så trodde jag att det var Lilltess som gjort det (skrev t o m till LL om det)
Men utifrån hur hon sedan teoriande så insåg jag att hon nog inte var siaren.
ja jag tänkte väl iom att du visste att jag var siad :p
men förvånande att du inte såg snurris sedan.....:idea:
 
ah just det men det var något jag vet att jag fick det till att du var ond just för att du gjorde det- hm skulle ha vänt på tankarna lite bara - och fattat att habina var god istället :p även om du var ond också....
Och igår natt fick du det till att jag var ond för att jag lagt en "betydelselös" röst och inte röstade på Lilltess.....
:angel:
 
*fråga*
Lenas fel :p

Något om att nya ska ryka tidigt i andra leken och att det vore roligt om vi alla röstade på samma för det gör inte ulvar.

Är det så enkelt att alla inte är lika värda utan nya ska uteslutas pga att de är nya? Är det någon outtalad regel?
 
Och igår natt fick du det till att jag var ond för att jag lagt en "betydelselös" röst och inte röstade på Lilltess.....
:angel:
jag har nog tänkt på alla scenarier som fanns utom att Habina kunde vara just ängeln:banghead:
att hon möjligen kunde vara god ändå fanns i huvdet. men inte ängel:crazy:
 
*fråga*


Är det så enkelt att alla inte är lika värda utan nya ska uteslutas pga att de är nya? Är det någon outtalad regel?

nej nej nej Inte alls så ! Men det brukar bli lite så av "naturliga skäl " sas:)
Pga att nya i första leken får lite frikort för en del saker man annars misstänkt dem för - just för att de är nya, i andra leken är det inte samma pardon sas;)
Det beror också på hur snabbt man som ny fångar jargong etc och hänger med - det är olika helt enkelt
Personligen som ond så vill jag gärna ha nyare goda kvar längre i leken om jag inte misstänker att de har en ledande god roll vill säga:p det är liksom lättare att kollra bort dem......:cool: Så brukar aldrig käka nyare spelare utan att det finns något som föranleder att de kan ha en ledande roll:)
Lyncha är en annan femma- där går man på det man kan få ut av leken - tex röstade jag på sookie ärligt för att jag trodde hon var nybörjarulv som inte förmådde försvara sig ordentligt sas......
Onda följer mest med och hoppas på att få ut goda i varje lynch även om det är ovanligt att de röstar alla på samma - tror dessutom aldrig att jag sett det hända i samtliga lyncher i leken som de gjorde nu
:rofl:
 
*fråga*


Är det så enkelt att alla inte är lika värda utan nya ska uteslutas pga att de är nya? Är det någon outtalad regel?

Tvärt om skulle jag säga!

Man försöker spara de nya ;) det är ju extra kul om nya vill vara med och leka flera gånger. Så första leken brukar de vara ganska skonade om de inte uppenbart måste åka pga de har en viktig roll som ens sida vill ha ut.
 
*fråga*


Är det så enkelt att alla inte är lika värda utan nya ska uteslutas pga att de är nya? Är det någon outtalad regel?
Nej absolut inte. Det någon slags regel att nya inte ska dö på något sätt första dygnen första leken de leker sen är de rätt ofredade.
 
*fråga*


Är det så enkelt att alla inte är lika värda utan nya ska uteslutas pga att de är nya? Är det någon outtalad regel?
Du har fått bra svar men jag tänkte även lägga till att det många gånger har varit så att nya spelare har varit kvar i sin första lek länge. Sen åker de tidigt i andra leken och då brukar de flesta vara taggade och vill spela igen. Tredje gången är man fast... :idea: och man slutar inte spela. När man sitter i lyan så brukar man första natten tänka på vilka som var kvar länge i leken före och vilka som har åkt tidigt orkar före just för att inte någon ska känna att de alltid blir käkade först. Sen kan det råka bli så ändå men man försöker gå koll.
 
inte detta. Det var ditt inlägg till där du skrev att du skulle "komma till hennes hjälp" och sedan ändrade formuleringen ganska så fort - först fick jag för mig att ni var i lyan ihop (då jag fick upp ögonen för dig som ulv) och sedan kom jag på att det även kunde vara ngt som hade kunnat skrivas i en tvillingdiskussion. Det var då fick jag min briljanta idé att skicka Q-raden för om Q var i lyan skulle det inte skrivas så mycket om det, men om Q var tvillingen så.... well... hon följde mallen :angel:
Det var tyvärr inte ett inlägg som skulle vara i lyan :p jag vet att jag vid något tillfälle ändrade formulering för att inte bli misstänkt. Och tur var väl det. :rofl:
 
Sedan är det aldrig något personligt när någon lynchas/käkas.
Nåja aldrig kanske är att ta i... :angel: Jag tror att @LenaH kände en viss tillfredsställelse när hon kunde vara med och bestämma att ni skulle käka mig. :p Och det har hänt att jag har varit med i lyan och vi har bestämt att vi ska käka @quarter4ever för att vi inte hade tid att läsa alla inlägg, den gången bet vi oss själva i svansen eftersom hon istället kom in i lyan. :rofl::love:
Men personligt på så sätt att man jagar efter någon bara för att det är en person, det förekommer inte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 262
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 611
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 132
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 929
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp