Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack och lov att det fungerar igen! Det var en aning irriterande att behöva använda explorer för att ens komma in på buke! :arghh:
Intressant att lyan valde att käka den andra nya i leken, det skulle kunna tyda på att det är några gamla rävar i lyan som tycker att man ska följa protokoll och nya åker ut tidigt i andra leken. :rofl: Men å andra sidan så finns det väldigt många som går att räkna in i den skaran så det hjälper inte så mycket. :cautious:
Jag funderade på att använda mig av Olinda men tyckte att det var enklare med Snurrfian2, till skillnad mot LenaH... :p

Tack och lov att det fungerar igen! Det var en aning irriterande att behöva använda explorer för att ens komma in på buke! :arghh:
Intressant att lyan valde att käka den andra nya i leken, det skulle kunna tyda på att det är några gamla rävar i lyan som tycker att man ska följa protokoll och nya åker ut tidigt i andra leken. :rofl: Men å andra sidan så finns det väldigt många som går att räkna in i den skaran så det hjälper inte så mycket. :cautious:
Jag funderade på att använda mig av Olinda men tyckte att det var enklare med Snurrfian2, till skillnad mot LenaH... :p
Ja, hata explorer, jag hamnade också i det träsket. Och i Chrometräsket. :yuck:

F ö orkade jag inte fixa ännu en mailadress så det var därför jag använde ett (två) av de gamla leknicken.

Jag kommer för övrigt att se ESC-finalen ikväll, så ingen funderar på varför jag inte deltar "som vanligt" Det var ju uppe till funderingar angående ESC redan igår så lika bra att dra fram det på en gång :cautious::p

Ingenting i världen kan få mig att se ESC men jag hoppas vara upptagen på det ena eller andra sättet ändå. ;)

Jag kommer att vara borta på efm kvällen men eftersom barnen kräver att vi ska vara hemma till ESC så kommer jag nog att hänga i tråden under kvällen. :D Känns betydligt mer givande än ESC.:p

Jag kommer dricka mängder med prosecco, rödvin och Amarula ikväll (ja det är ännu en sådan dag) Dessutom tvingades jag med på en jaktmässa på tjolöholms slott i 9 plusgrader och storm så jag kommer vara frusen till nästa vecka! Det roligaste där var apporthundarna som skulle visas upp och sen sprang åt ett helt annat håll :rofl:

Färglägger lite...
Röstlista DL 1 kl 00.00

21.32 Lilltess röstar på paddington

21.41 Fio röstar på Habina
22.58 LenaH röstar på Schantana

23.05 Snurrfian röstar på Sookie
23.08 Habina röstar på LenaH
23.08 Schantana röstar på LenaH
23:21 Habina ändrar röst till Quarter4ever
23:32 hemlig röstar på Artline

23:39 Sookie röstar på fio
23:49 LenaH ändrar röst till Sookie
23:55
Bumpo röstar på Sookie
23:56 Sookie röstar på Lenah
23:58 Fio ändrar röst till Sookie
23:59 Artline röstar på Sookie
00:00 Paddington röstar på quarter4ever
00:00 quarter4ever röstar på Sookie

Mina tankar om röstningen igår:
6 röster på sookie - iom antalet så bör det ha varit flera goda som röstade där, frågan är hur många goda? Och om det ens är någon ond med där?( vilket iofs det borde finnas)
Jag reagerade själv på sookies kommentarer igår, så har egentligen inte så mycket att säga om rösterna såsom så.
först att rösta på Sookie är Snurrfian som egentligen lägger en bopaktig röst så går ju inte att bedöma om det var det enda hon kunde hitta eller om det var något annat bakom
LenaH lägger sedan andra rösten på sookie, efter att först ha röstat på Schantana. Och det läget hade redan Habina ändrat sin röst på LenaH 28 min innan . Så LenaH hade bara en röst själv i det läget. Hon reagerade iofs på sookies inlägg och där kan jag egentligen inte invända.... noterbart dock att båda LenaHs val igår var goda , men det behöver egentligen inte betyda något.
Kanske Bumpo som lägger tredje rösten kan funderas några varv till över?
Samtidigt så var det i det läget ingen annan som hade mer än en röst på sig? Så kändes ju inte som att någon annan skulle "räddas" sas?
Fio som röständrar till sookie känns inte heller särskilt ulvigt gjort , och sookie hade lagt en röst på fio först innan hon ändrade till LenaH....
Artline lägger sin röst på sookie minuten efter fios röständring och kan kanske behöva en tanke till ändå? Eller så har även hon reagerat på sookie.
Jag själv lägger den sista rösten på sookie ( i tid :angel: ) och den var egentligen betydelselös, hon hade åkt oavsett jag la den där eller någon annastans. Jag hade lite funderingar kring varför så många röster , men den kommentaren som jag tog fasta på i rösten fick mig faktiskt att tro att vi hade en nyörjarulv på kroken som inte kom sig för att försvara sig ordentligt, så la min röst där, då det var det mest skumma för mig igår, och som också hade med en lekrelaterad känsla att hon nog faktiskt kunde vara ond och inte bara taget ur luften sas.

Schantana som la första( och till slut den enda) rösten på LenaH vet vi ju var bybo

Jag själv fick 2 röster på mig igår
Habina som ändrade till mig, pga en felstavning av Paddington ( :rofl:) det enda som skaver liiiite där i hennes röständring är en liten antydan till att hon kanske trodde att hon skulle rösta ut en god ( LenaH) och det kliar lite , den tanken. För de enda goda som vet om varandra i DL1 är tvillingarna, och det tror jag man kan utesluta att just Habina och LenaH är , iom Habinas första röst på LenaH ?
Habina påstår också att hon har lite godvibbar av @Paddington i inlägg #113, vilket även Paddis själv reagerar på( vilket får mig att tro att inte heller de är tvillingar med varandra ) Det får mig också att fundera över att i DL1 våga säga det inte bara om Paddington utan även om LenaH ( då hon röständrade för att hon inte ville riskera att rösta ut en god ) börjar kännas som att hon kanske kan sitta med lite mer kunskaper än vad en god gör i DL1 ? men det kan kanske vara typiskt skum-Habina inlägg hon faktiskt kan åstadkomma även som god, men jag noterar....
Paddington la en andra röst på mig , i ett läge där den inte betyder något för utgången av lynchen igår, sookie hade så pass stor majoritet då, och jag får ju en liten tanke om det kan vara en ulv som inte vill rösta på en den som den till ganska stor sannolikhet tror är god ? ( vi har ju onda spionen med så helt säker kan ju inte ens ulvarna vara sas) Eller om hon faktiskt bara reagerade på mig igår mest av alla? Jag vet inte vart jag har paddington helt enkelt.
hemlig lägger en uddaröst på Artline. Kändes också som en lite bopaktig röst. hemlig var ambitiös under dagen och sammanställde en lista i ett försök att få igång leken under kvällen och i övrigt finner inget direkt skumt med henne. Men får stå som neutral tills jag sett mera av henne
Lilltess röstade först av alla med en uddaröst på Paddington ( en BOP-artad röst )och hade inte tid att närvara sedan innan DL .Jag( och paddington) reagerade på att hon inte ens nämnde mig i samband med den rösten och hon skrev sedan under natten att hon nog hade ändrat röst till mig om hon kunnat delta efter hon röstat . Hon har inte skrivit så mycket så är svårbedömd, så har väl egentligen inget mer än att hon misstänker mig som jag reagerar på,behöver se mer av Lilltess

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 633
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 875
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 453
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka