Banning (utbruten från Vad gör vi? CCXXIX + I)

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men om man inte tar in "bevis" när det gäller frågor som händer utanför forumet så finns ju bara 2 andra alternativ:
1. Inte göra något alls eller
2. Gå på hörsägen

Vilket alternativ tycker du är lämpligt isf? För jag tycker inget av dem är lämpligt om det tex handlar om att någon trakasserar andra utanför forumet.
Det har jag inget svar på.
Jag förstår absolut problemet.

Jag håller ingen kontakt med någon annan utanför forumet, så min upplevelse är kanske en annan än för de av er som har mycket kunskap om vad som även händer på andra plattformar.

Det har jag inget svar på.
Jag förstår absolut problemet.

Jag håller ingen kontakt med någon annan utanför forumet, så min upplevelse är kanske en annan än för de av er som har mycket kunskap om vad som även händer på andra plaplattformar
Instämmer. Har helt missat det mesta.

Jo, men det är också ett stort problem att ni (du får tala för samtliga moderatorer här) tycker att det är fabricerande oavsett vad folk skriver. Det är uppenbart att ni har er sanningen och användarna, utsatta eller ej, har sin. Men alldeles oavsett kände sig tydligen @Tonto väldigt utsatt av den kommentaren hon fick av användaren på sin bild, det kan inte du som moderator ta ifrån henne genom att skriva, mer eller mindre att det inte var så farligt.

"(speciellt då flera - som inte ens själva blivit utsatta - fabricerat händelser för att det ska låta ännu allvarligare än det redan är. Det gynnar liksom inte nån)." går bara att ta som att har man inte varit utsatt själv ska man vara tyst, annars fabricerar man.
Jag vet inte vad @Hedinn syftade på men det skulle kunna vara detta som jag nu skrivit lite öppet om:

I Trolletfallet dök det upp ett anonymt nick som påstod att Trollet var polisanmält. Eftersom många känner till min inblandning i Trolletfallet trodde många att jag låg bakom, det var inte roligt alls och jag var rädd för vad Trollet skulle göra. Jag fick veta vem/vilka som låg bakom det anonyma nicket, och det var ingen som var direkt utsatt av Trollet och det om polisanmälan var en lögn för att stoppa Trollet här. Trollet behövde verkligen stoppas, men inte med fler lögner. Jag, och jag vet även fler som var mer drabbade av Trollet, tyckte inte alls detta var bra och ville få stopp på dessa lögner och rykten.

Det här är ju uppenbart fabricerat. Det var illa nog som det var.

Upplever personligen en viss frustration över svaret "vi moderatorer ser mycket i bakgrunden" som närmast är legio när någon klagar över moderering.
Jag fick nåt liknande svar av en moderator när jag skrev till denna om Trollet. Jag uppfattade det som att moderatorerna visste mycket mer än mig, vilket ju inte alls var sant. Så det är ett ganska problematiskt svar för att försvara sitt agerande med i alla lägen.

Ang. bevis så borde det som skrivits helt öppet ha räckt som anledning att permanentbanna Trollet. Inga bevis nödvändiga, om man beter sig som ett as gång på gång så åker man ut. (Trananfallet har jag dålig koll på vad som skrivits öppet.) Jag tror dock inte liknande kommer tillåtas igen på buke?

Jag fick nåt liknande svar av en moderator när jag skrev till denna om Trollet. Jag uppfattade det som att moderatorerna visste mycket mer än mig, vilket ju inte alls var sant. Så det är ett ganska problematiskt svar för att försvara sitt agerande med i alla lägen.

Ang. bevis så borde det som skrivits helt öppet ha räckt som anledning att permanentbanna Trollet. Inga bevis nödvändiga, om man beter sig som ett as gång på gång så åker man ut. (Trananfallet har jag dålig koll på vad som skrivits öppet.) Jag tror dock inte liknande kommer tillåtas igen på buke?
Tack vare den här tråden som blir ett substitut för den låsta Forummedlemmar tråden.

Säga vad man vill om Flashback men satan i gatan vad det är bra modererat där iallafall. Jag gillar oxå deras forumsida om varningar och banningar men dom har ju oxå listat sina regelverk punktvis och då skriver dom ut vilken punkt man brutit mot vilket gör det hela kristallklart.

Tack vare den här tråden som blir ett substitut för den låsta Forummedlemmar tråden.

Säga vad man vill om Flashback men satan i gatan vad det är bra modererat där iallafall. Jag gillar oxå deras forumsida om varningar och banningar men dom har ju oxå listat sina regelverk punktvis och då skriver dom ut vilken punkt man brutit mot vilket gör det hela kristallklart.
Jag har blivit bannad på flashback, aldrig här 😂

Sen tillåts ju massor, t.ex. rasism står kvar helt utan åtgärder vad det verkar som.

Är det verkligen det? Där skrivs ju vilken skit som helst, men det kanske är okej inom reglerna i och för sig.

Personligen trivs jag med den enkla notisen att "din rapport har hanterats", då vet jag att det kan förekomma raderade inlägg, låsta trådar eller banningar när jag läser ikapp helt enkelt... men jag har å andra sidan aldrig varit så personligt drabbad och involverad som andra användare i de exempel som dykt upp på sistone.
Jag tycker egentligen varken bu eller bä om en mer öppen policy runt vem som blivit bannad och/eller varför utöver att det känns som om det eventuellt kan leda till mer bränsle på elden.

Fast jo, det tycker jag var solklart att det var dåtid. Dessutom ville Athena inte ens diskutera det sa hon ju flera ggr.
Men uttrycker man sig transfobiskt, rasistiskt etc och nån ifrågasätter så kan man ju inte bara svara "jag vill inte diskutera det". Eller kan kan man, men det kanske blir konsekvenser då (som det blev nu). Annars skulle ju folk komma undan med att ösa ur sig vilken skit som helst genom att sen skriva "jag vill inte diskutera det".

Jag har felkönat folk av misstag (pinsamt ofta :bag:), är tacksam när folk påpekar det så jag kan be om ursäkt.

Att nu försöka rättfärdiga det med att händelserna som skrevs om var innan könskorrigeringen är bara tramsigt.

Jag tycker just transfobi ofta släppts igenom på buke (så vitt jag vet, kan ju kommit varningar jag inte känner till). Bra att det inte gjorde det nu, och bra att det genom denna tråd framkommer att det inte är ok här. Detta tycker jag är synd med varningar i det tysta, hade det blivit så nu så hade det inte varit en markering för vad som inte är ok.

(Det blev ett delvis *kl*, och förlåt om jag slänger bensin på en brasa som höll på att slockna.)

Jag tycker just transfobi ofta släppts igenom på buke (så
Det finns ett annat problem och det är när värre saker döljs bakom transfob- eller rasist-kortet.
Så det där är en svår balansgång.

Jag tänker t.ex. på "Wilma Andersson" där det egentligen handlar om att gömma sig.

Rekommenderar åter miniserien "Berit - en bättre man" på SVT.
(Ølhunden Berit på Norska)
Den beskriver också förändring och försoning.

Det finns ett annat problem och det är när värre saker döljs bakom transfob- eller rasist-kortet.

Jag tänker t.ex. på "Wilma Andersson" där det egentligen handlar om att gömma sig.

Va, men nej? Wilma Andersson är ett extremfall. Jag tycker det blir superproblematiskt att ta hen som exempel på att påpekanden om transfobi kan dölja "värre saker".

Men uttrycker man sig transfobiskt, rasistiskt etc och nån ifrågasätter så kan man ju inte bara svara "jag vill inte diskutera det". Eller kan kan man, men det kanske blir konsekvenser då (som det blev nu). Annars skulle ju folk komma undan med att ösa ur sig vilken skit som helst genom att sen skriva "jag vill inte diskutera det".

Jag har felkönat folk av misstag (pinsamt ofta :bag:), är tacksam när folk påpekar det så jag kan be om ursäkt.

Att nu försöka rättfärdiga det med att händelserna som skrevs om var innan könskorrigeringen är bara tramsigt.

Jag tycker just transfobi ofta släppts igenom på buke (så vitt jag vet, kan ju kommit varningar jag inte känner till). Bra att det inte gjorde det nu, och bra att det genom denna tråd framkommer att det inte är ok här. Detta tycker jag är synd med varningar i det tysta, hade det blivit så nu så hade det inte varit en markering för vad som inte är ok.

(Det blev ett delvis *kl*, och förlåt om jag slänger bensin på en brasa som höll på att slockna.)
Jag missade diskussionen men den rörde alltså, som jag förstått det, vad användaren gjorde som man - det är fakta. Och jag kan ändå tycka att sexuella trakasserier är minst lika allvarligt. Något som många lade märke till i en röd tråd där det begav sig men moderatorerna bara lät slippra förbi... Har för övrigt svårt att tro att vederbörande blockad person som är en av de som i alla fall jag hyser stor respekt för helt plötsligt vaknat upp en dag men helkassa människovärderingar. Men jag väljer sällan att ens läsa sådana trådar så vad vet jag?

Tycker du att det är svårt att diskutera det fallet utan att vara transfobisk?

Jag missade diskussionen men den rörde alltså, som jag förstått det, vad användaren gjorde som man - det är fakta. Och jag kan ändå tycka att sexuella trakasserier är minst lika allvarligt. Något som många lade märke till i en röd tråd där det begav sig men moderatorerna bara lät slippra förbi... Har för övrigt svårt att tro att vederbörande blockad person som är en av de som i alla fall jag hyser stor respekt för helt plötsligt vaknat upp en dag men helkassa människovärderingar. Men jag väljer sällan att ens läsa sådana trådar så vad vet jag?
Man kan ju fundera några varv till om varför det är så viktigt att framhålla att personen är/var man innan man fördömer val av pronomen.

Jag för min del ser det som en signal om att något riktigt allvarligt har inträffat.

Moderaterna på Bukefalos jagar ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar