Bukefalos 28 år!

Barn och cykelhjälm

Sv: Barn och cykelhjälm

Jag cyklar inte men har hjälm när jag rider ;) Dottern har hjälm på sin trehjuling tom :D
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Dåliga ursäkter har vi alla, min är at jag har kort och gott ingen!

Men vad är det som säger att vi är bättre cyklister än våra barn, ibland kan jag tycka att de är bättre på det än vi...

Vad är det som säger att inte behöver cyklehjälmen på en grusväg eller när man är på väg till ica? Cyklar man säkrare där? Då ska jag låta mina barn öva på sin cykel där...

Har man otur kan man bryta tummen i röven, därmed kan man trilla på väg till ica ockås...
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Efter en hjärnskakning för några år sedan (varken cyklar eller hästar inblandade) så har jag numera hjälm de få ggr jag cyklar. Det är skitfult men jag är rädd om det lilla jag har.
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Min son tycker att de som cyklar utan hjälm är töntiga. Han är 11 år och tycker att man är ingen riktig cyklist utan hjälm och förstår nyttan med den (L)

Idag kom han och ledde cykeln när jag körde förbi. Jag stannade till och frågade varför. Det var för att lilleterroristbrorsan hade tagit hans hjälm.

För egen del använder jag gärna hjälm när jag cyklar eftersom mitt främsta arbetsredskap är mitt huvud. Utan ben eller armar skulle jag kunna klara min försörjning hjälpligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Barn och cykelhjälm

Jag kan ju ärligt säga att jag ibland skippar hjälmen när jag ska en sväng till ica och köpa mjölk t.ex.

Det är när man "ska bara göra det och ska bara göra det" som de flesta olyckorna händer.... Och det brukar gå bra annars så då gör det nog den här gången med...

;) ;)
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Jag vet, det är ju inte försvarbart att cykla utan, om man ser till olycksrisken.

Men det har med min bekvämlighet att göra, att jag slipper springa uppför källartrappen två gånger. Jag vet ju att det är för att jag är slö.
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Jag vet ju det. Men jag kan säga att det inte är ofta jag glömmer den, men det händer.

Fast jag retar mig på min väninna, som cyklade med hjälmen i korgen eftersom hon inte ville ha den på sig. Så tog hon på sig den om hon såg att jag hade min på. Hon hatar att "sticka ut", och skulle dö om hon upptäckte att hon hade hjälm och inte jag. Snacka om att skämmas över något så fånigt. Helt cykelträningsklädd och så hjälmen i korgen. "Varför har du den inte på huvudet?" "-Nä, det blev inte så..." Svårt att komma ihåg att ta den på sig när man ändå ska lägga den i korgen.

Detta var i våras när vi tränade inför TjejVättern och stack ut rätt långa svängar.
 
Sv: Barn och cykelhjälm

Ja har man den ändå med sig så... Den gör ju stor nytta i korgen...
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Fritid Vi kom att prata om cykelhjälmens vara eller inte vara i en annan tråd och jag blev nyfiken på hur folk resonerar kring detta...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
8 720
Senast: astronaut
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 674
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp