BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Bara stÀdningen kvar av garderoben men hinner inte det och inget jag kan göra ikvÀll heller utan risk för att vÀcka StörstaLilla.
Helt Àrligt kÀnns det sÄdÀr.
Men jag fattar ocksÄ hur orimligt det Àr att jag ska ha hur mycket utrymme som helst.
Jag har förmodligen mer Àn mÄnga andra.
Gillar att gÄ in i stora garderoben och kÀnna att det Àr lite som mitt glamstÀlle eller boutique. Nu Àr det för mycket grejer, klÀder dÀr sÄ kÀnslan Àr inte densamma.

Det hade helt klart varit lÀttare med nÄgra glas vin att rensa ut och omorganisera.
SÄ Àr det.
Bara ett konstaterande. Och definitivt roligare.

Det hade helt klart varit lÀttare med nÄgra glas vin att rensa ut och omorganisera.
SÄ Àr det.
Bara ett konstaterande. Och definitivt roligare.
NÀ, knappast. Du skulle bara fÄ Ängest om inte under tiden sÄ definitivt efter. Men du verkar vara i en svacka och dÄ Àr det lÀtt att man börjar leta efter gamla lösningar. Hitta nÄgot annat som fÄr upp humöret. En promenad med störstaLilla en ridtur eller nÄgot annat. TrÀdgÄrdsarbete kanske.

Bara stÀdningen kvar av garderoben men hinner inte det och inget jag kan göra ikvÀll heller utan risk för att vÀcka StörstaLilla.
Helt Àrligt kÀnns det sÄdÀr.
Men jag fattar ocksÄ hur orimligt det Àr att jag ska ha hur mycket utrymme som helst.
Jag har förmodligen mer Àn mÄnga andra.
Gillar att gÄ in i stora garderoben och kÀnna att det Àr lite som mitt glamstÀlle eller boutique. Nu Àr det för mycket grejer, klÀder dÀr sÄ kÀnslan Àr inte densamma.
Jag Àlskar min stora walk in closet.

Nu har vi varit ivÀg pÄ Àrenden jag och StörstaLilla redan idag.
Ser fram emot nÀr J slutar sitt jobb och kommer hem till oss. Vi sÄgs inte pÄ hela dagen igÄr.
Inte bara det att han Ă€r en fantastisk person pĂ„ alla sĂ€tt och vis. Utan ocksĂ„ och att han och StörstaLilla har sĂ„ fin relation med varandra. Vi har tur som fĂ„tt honom i vĂ„ra liv ❀
Och sen detta med att det underlÀttar massor för mig. Jag kan tex rida ut utan att kÀnna mig stressad och ha koll pÄ kameran osv.
Sen att han Àr sÄ hÀndig Àr ett stort plus. Dessutom ett lugn över sig. Ordentlig, snabb och lugn. Och positiv men utan att vara det överdrivet. Mer realistiskt positiv.

Ser fram emot nÀr J slutar sitt jobb och kommer hem till oss. Vi sÄgs inte pÄ hela dagen igÄr.
Inte bara det att han Ă€r en fantastisk person pĂ„ alla sĂ€tt och vis. Utan ocksĂ„ och att han och StörstaLilla har sĂ„ fin relation med varandra. Vi har tur som fĂ„tt honom i vĂ„ra liv ❀
Och sen detta med att det underlÀttar massor för mig. Jag kan tex rida ut utan att kÀnna mig stressad och ha koll pÄ kameran osv.
Sen att han Àr sÄ hÀndig Àr ett stort plus. Dessutom ett lugn över sig. Ordentlig, snabb och lugn. Och positiv men utan att vara det överdrivet. Mer realistiskt positiv.

SÄÄÄÄÄ var rĂ€dd om det och honom och njut ❀

SÄÄÄÄÄ var rĂ€dd om det och honom och njut ❀
Det gör jag!
Samtidigt har jag gjort nÄgot mindre genomtÀnkt som jag inte kan stÄ för. Och det Àr inte bra. Inget jag tÀnker pÄ dÀr och dÄ. Snarare ger det mig en kick.
Ångern kommer först efterĂ„t. Just för att han Ă€r en sĂ„dan fin mĂ€nniska. Det gör det vĂ€rre.

Det gör jag!
Samtidigt har jag gjort nÄgot mindre genomtÀnkt som jag inte kan stÄ för. Och det Àr inte bra. Inget jag tÀnker pÄ dÀr och dÄ. Snarare ger det mig en kick.
Ångern kommer först efterĂ„t. Just för att han Ă€r en sĂ„dan fin mĂ€nniska. Det gör det vĂ€rre.
Om det hÀr - Äter igen - handlar om blim sÄ hoppas jag verkligen att du tÀnker ett varv till kring vad du har och vad du riskerar att förlora.

Det gör jag!
Men ska du verkligen dra in en snÀll och fin mÀnniska i en relation med dig innan du klarar av att lÄta bli att göra sÄnt som sÄrar?
Kanske du mÄste ta tag i varför du hela tiden söker kickar? Nu dricker du ju inte. Men det verkar svÄrt för dig att inte "knarka kÀnslor" istÀllet, leta kickar eller bekrÀftelse tex. Det kÀnns som att det kan förstöra rÀtt mycket om du inte tar tag i det. För det upprepas ju. Du gör ngt som du inte vill stÄ för, mÄr dÄligt efter och gör det igen.

FörlÄt men? Rida ut utan att ha koll pÄ kameran? Jag kanske missförstÄr, men du rider vÀl inte ut med barn ensamt hemma? Eller menar du att du Àr trygg med att han tar hand om och du dÀrför kan slappna av?

FörlÄt men? Rida ut utan att ha koll pÄ kameran? Jag kanske missförstÄr, men du rider vÀl inte ut med barn ensamt hemma? Eller menar du att du Àr trygg med att han tar hand om och du dÀrför kan slappna av?
Jag tolkade det som att han Àr barnvakt och dÀrav kan karamellen göra annat en stund utan stress. KÀnns inte som att hon skulle lÀmna sin flicka ensam sÄ.

Jag tolkade det som att han Àr barnvakt och dÀrav kan karamellen göra annat en stund utan stress. KÀnns inte som att hon skulle lÀmna sin flicka ensam sÄ.

Det tror inte jag heller men det var sÄ jag lÀste det. KÀnde att jag hellre stÀller en dum frÄga Àn funderar pÄ det, @karamelldrottningen hopas du inte tar det pÄ fel sÀtt, jag hajade bara till nÀr jag lÀste det.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur