Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

KL

Livet just nu: 10 poäng av 10 möjliga.
Har gått 3 km och cyklat 17 idag. Kompenserade sedan med chokladtårta. ;)

5a30601ada7d11e2a77f22000a9e29a0_7_51c47f7eddf2b343f940cb91.jpg

KL
Hoppas att ni alla hade en bra midsommarafton!! Det hade jag! lite mer vin, mat och onyttigheter än vad som är önskvärt, men jag betalar för det idag ^^ Så jag ska försöka dra mig ut på en promenad sen.... i regnet... motivationen är på topp. Inte.

kl

7,5 km promenad och 55 min styrka hemma sedan, dagens motion avklarad. Men jag skulle vilja ha hjälp med nya övningar så att jag kan variera! Har ni någon favoritövning? Ska kunna utföras hemma utan vikter eller med lätta hantlar eller gummiband.

Har också upptäckt att det börjat knäppa i mitt högra knä?! Det märks endast när jag går uppför trappor eller när jag gör övningar som innebär att jag ska böja knäna, exempelvis knäböj eller utfall. Gör inte ont över huvud taget men det känns lite obehagligt.

Hur lätta är lätta vikter? ;) är du öppen för att jobba med petflaskor fyllda med sand typ, om det är tyngre? :)

Muscles.se tycker jag har bra grundövningar. NTCs övningar kan man ju köra enskilt och modifiera en del.

Min kropp knakar också en del ibland och jag oroar mig inte så mycket om det inte gör ont alls eller inte är bestående smärta.

Kl

Första dagen helt utan feber!! :banana: Är bara snorig och hostig nu. Hoppas jag kan träna på måndag :)

I dagsläget har jag tyvärr bara 1 kg och 2 kg hantlar, men tänkte skaffa typ 3 och 5 också. Petflaskor har jag men ingen sand ;)

Wys: Tack för tips :) Härligt att febern har gett sig!

Ett tips för att göra hantlarna "tyngre" är att göra övningarna långsamt. Typ i militärpress (eller axelpress med hantlar) köra explosivt uppåt och sen hålla emot på väg ner. Kan göras med alla övningar. Tryck i rörelsen "ut" och sen långsamt med kontakt tillbaka.

Kanske självklara grejer men tänkte bara om du kanske inte tänkt på det ;)

KL
Hade tänkt ha en slö-dag idag men blev så rastlös så nu ska jag snöra på mig skorna och springa en runda i alla fall :p

Ja, och ändra tempot. Man har oftast ett bekvämlighetstempo man gör övningarna i, att göra dem snabbare, långsammare eller att hålla stilla i en position gör mycket! :)

Lyckades ta en bild där min muskel på baksida lår visar sig snyggt! :D

20130622_173219.jpg

Dock vet jag inte - i vanliga fall är min rumpa rund, på bilderna ser den asplatt ut? Vad är det som händer mellan att jag tittar i spegeln med ögonen till att jag knäpper kortet? :p

Kl
Inser hur mycket aktivitet gör för humöret.. uppskattningsvis ca 7 km promenad och agility träning på det. imorgon blir det gym!

Kl

Hoppas alla hade en trevlig midsommar. Vi spelade bl.a. Brännboll och uppenbarligen så tog jag i lite för jag har träningsvärk i låren, haha! Idag är superslöar-dagen. Marängtårta till frukost, pizza till lunch och godis till kvällsmat...

Jo men min diet är ju till för att man ska börja rulla fram;) Btw, jag vet att du har legat sömnlös över detta, jag valde den blommiga klänningen:D

Haha, för att du inte ska kunna tänka "men jag var hyfsat nyttig i helgen, jag behöver inte springa idag" på måndag? ;)

Haha, var den rolig att festa i? :D

KL

Nu är jag heeemma igen efter två underbara veckor i Kroatien :love: :love: (Åk dit, ni som inte varit där!) Hemma och redo att fortsätta beach 2013 (2014?) (som inte alls funnits med på resan, såklart :p).

Ska försöka catcha upp de senaste sidorna, men jag trodde faktiskt ni skulle hinna klart med denna tråd så ni har inte legat i riktigt så mycket med skrivandet som jag trott :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 136
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka