Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Armar:
Bicepscurls med hantlar eller band. Alltså stå rakt vanligt, håll armarna längs sidorna med handflatorna framåt. För upp underarmarna till armhålehöjd ungefär, det ska vara en dm kvar till dig själv när du vänder i det övre läget. Överarmarna ska vara stilla längs med kroppen. Tillbaka ända ner, börja om. Kan varieras tex genom att köra olika tempo, köra halva eller vad du nu kommer på.
Kickbacks, triceps. Stå på ett knä och en fot. Samma arm som du har foten fram har du armbågen på knät så att du står framåtlutad. Rak rygg, slappna av i axlarna. Ha vikten i den andra handen. Lyft armen så att överarmen är parallell med golvet, du har armbågsleden i 90 grader. Håll kvar överarmen parallell med golvet och för sedan underarmen bakåt så att armen sträcks ut. Tillbaka till 90 grader i armbågsleden. Variera mellan att föra ner hela armen mot golvet och att bara göra själva "kickbacken" med underarmen.
Vikt över huvudet, triceps. Sitt stadigt, sträck på ryggen. Ha en större vikt i båda händer. Sträck upp armarna över huvudet. Behåll överarmarna rakt uppåt, rör sedan underarmarna så att du för vikten bakom huvudet. Kan varieras både i tempo och hur långt man går.
Vikt över huvudet, liggande, triceps. Ligg på rygg. Ha en större vikt i båda händer. Sträck upp armarna mot taket. Behåll överarmarna rakt upp mot taket, rör underarmarna mot huvudet. Kan varieras i tempo. (Kortare rörelse än den ovan, men kan funka med krångliga axlar. Man kan även variera och köra vikten mot magen.)
Dips, triceps. Sitt på kanten av en bänk, ha armarna bakom dig på bänken. Lyft rumpan utanför bänken och sänk den mot golvet. Du kan variera ur jobbig den är beroende på om du har fötterna nära eller långt ifrån dig.

Rygg:
Hantelrodd
Armhävningar
Axelpress

Jag känner iaf mest i bröstryggen när jag gör de där tre, men flytta om det är någon som känner sig ambitiös. :p

Gör man roddar, frivändningar och marklyft för länge med tung vikt svider det som fan i underarmarna tycker jag, annars känner jag inte armar så mycket.

Jag blev anklagad för att spionera, vilket jag givetvis måste till att dementera *blänger*

Kom att tänka på en serie av gratis appar: Daily Workout apps llc när jag läste det här inlägget. Vet inte om den finns till mer än Apple. Finns för olika delar av kroppen med program i olika längder. Kan rekommenderas för hemma tränaren.

Hantlar har jag så det går bra! Tack för alla tips (+ Niyama)!

Och ska kolla appen som dök upp också, är den i stil med Nike club training tro?

Börjar nog med två pass per vecka som zassoo, men det kanske krävs mer? :angel:

Jag har som mål att köra styrketräning 3 dagar i veckan men det blir oftast 1 eller 2.

Det går säkert att köra styrketräning hemma med kroppen som vikt, "problemet" som jag ser det är att man dels blir stark ganska fort och behöver tyngre belastning och sen hade jag personligen haft svårt att behålla motivationen om jag bara körde hemma då jag haft begränsad tillgång till redskap och maskiner. Vill man satsa lite och få ordetliga resultat tycker jag personligen nog man ska satsa på ett gymmedlemskap. Men det går säkert utmärkt att göra hemma!

Nike training club har mycket bra övningar och pass som är asjobbiga!

Måste bara tipsa om en jättebra magövning som Trollunge tipsade mig om; atomic situp! Youtuba för demonstration :D Den tar jättebra! Brukar kombinera den med vanliga situp med viktplatta och benlyft.

Haha men då måste man ju vara två om man ska göra den?! Såg hemskt ut :p

Men tack för alla tips! Kan förstå vad du menar att man snabbt blir "för stark" för hemmaövningar men jag har nog inte en enda muskel i hela kroppen :angel: så kanske kan jag börja med att träna hemma i alla fall så får vi se hur jag känner sen! Tänkte köra första passet i kväll :) Räcker 30 min eller är det för kort?

*kl*

Hej på er kära, jag har försökt läsa ikapp i tråden men det är rätt kört så som ni skriver. :D Jag har dragit med förkylningen från helvetet sen en vecka tillbaka och är fortfarande hostig - vågar alltså inte träna. Har dock dansat som en tok på dansgolvet ett par gånger så det får väl räknas som motion. ;) På tisdag åker jag till min älskade älskade ö och då blir det boot-camp!

Det beror lite på, hade du tänk vila mellan övningarna eller ska du köra på utan att vila? Om du lägger in lite vila kanske du kan öka med några minuter? Bara det är skoj och blir gjort!:)

Massa godis kvar sen gårdagen:nailbiting:

Idag hela lägenheten städats! Och eftersom vi passade på att tvätta så blev det lite träning för benen. Vi bor högst upp, tvättstugan är i källaren, ingen hiss:cautious:

Jag håller med om att om man vill satsa ordentligt så håller det inte att bara träna hemma. Men jag tror att cherie och jag har ungefär samma mål med styrketräningen, nämligen bara att få en vettig grundstyrka och bli stabilare i kroppen (rätta mig om jag har fel cherie ;)). Och då funkar det nog helt okej att köra hemma. :)

Stackare, hoppas hostan försvinner snart också!

Emtherlia, städning är icke att förakta som motionsform :D

kl

Hej alla beachare!! Nu frisk och med midsommar färdigfirat är det dags att ta tag i träningen igen:D Löpning idag på Galgberget med vilka som nu dyker upp:bump:

Endomondo vägrar fungera så jag kan inte lägga in passet :mad: Men jag har i alla fall sprungit 5 km, gick aströgt! Sprang i elljusspåret som är rejält kuperat, orkade inte springa hela tiden. Men men.

Sammanställning av min träningsvecka:

måndag: 16,91 km cykel, 55 min styrka
tisdag: 7,01 km löpning
onsdag: vila
torsdag: 16,56 km cykel, 3 km löpning
fredag: vila
lördag: 7,54 km promenad, 55 min styrka
söndag: 5 km löpning

Jättenöjd, men har känt mig lite trött i kroppen hela veckan så de två vilodagarna har varit välbehövliga. Tror det är efter tandborttagningen, jag känner mig frisk liksom men lite seg. Så det går förhoppningsvis över. Men 7 träningspass (varav 3 löpning, 2 cykel och 2 styrka) plus en promenad är jag supernöjd med. :)

Jag har börjat köra pilates hemifrån, är både roligt och så behöver jag träna upp bålstabiliteten mest vilket gör det win-win.
Jag tränar bara hemifrån pga pengar och tid. Har Nike appen och även "daily..." som var bra i början då det är kortare pass.
Har varit sjuk någon vecka och började då med pilatesen då jag inte ville köra för hårt för lungorna. Finns massa videor på YT, jag använder mest POP pilates då hon är så positiv och jobbig :p

*kl*

Tog mig ut på veckans andra pass.... Hemskt löppass på 5.8 km, lyckades få en genomsnittstid på 5:19 iaf, men fy vad tungt och jobbigt det var och gör typ ont överallt nu. :meh:

Nästa vecka blir förhoppningsvis bättre!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 155
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 495
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka