Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Snabb fråga; vad springer/går/ cyklar ni i när det regnar?

Regnjacka känns ju inte helt lockande, men är väl inte så skönt och bli blöt heller.

*knapp*

Skitvecka när det gäller allt känns det som. Men midsommarhelgen har varit outstanding! Väntar på att karln min ska komma hem från Norrland nu, så helgen och veckan avslutas med kebabtallrik följt av nattjobb. För imorgon kl 07:15 är det SEMESTER! :D Och då tar jag nya tag med allt! En dipp då och då är inte mer än mänskligt!

Jag springer i funktionsmaterial - då blir du varken blöt eller kall. Bara tights och top om det är varmt, och en överdragsjacka i funktionsmaterial ovanpå om det är svalare. Räcker alldeles utmärkt.

Precis som ananya så använder jag funktionskläder dvs mina vanliga träningskläder. Regnjackor andas oftast inte så det blir snabbt jättevarmt. Jag brukar ha keps när det regnar så slipper jag vatten på glasögonen :)

Öhm så jag sitter just nu i soffan och äter upp ALLT godis som finns kvar sen igår. Detta innefattar jordnötsringar, sura nappar, polly, plopp och marabou schweizernöt....:p

Hej tråden! Snabbt inhopp som vanligt. ;) Har varit och besökt Stenshuvud nationalpark och faktiskt vandrat en massa, helt underbart! Kroppen håller, känns stark och jag ÄLSKAR mina skor, Salomon Xa Pro. Det blev drygt 5,5 km igår på mestadels stenig stig, och en brant, svettig stigning till toppen på 97 höjdmeter. När vi gick ner tog vi den lite mer svenssonaktiga stigen som istället var lång med mer moderat lutning. ;)

1012787_10151481908350163_2109235545_n.jpg

Idag en fågelskådningspromenad på Falsterbo sydspets och nordspets, kanske totalt 4-5 km.
Hoppas ni inte är allt för bakis där ute i sommarSverige. ;)

Snabb fråga; vad springer/går/ cyklar ni i när det regnar?

Regnjacka känns ju inte helt lockande, men är väl inte så skönt och bli blöt heller.

Jag kör på som vanligt. Att bli blöt gör ingenting så länge man inte blir kall, så nu under sommaren är det inga problem. Det är knepigare höst och vår, då brukar det bli att ha på sig en jacka tills jag blir varm men sedan åker den av, annars blir det som att springa i en bastu.

Håller med, bra jobbat Tassen! :)

Var ute en sväng idag och klarade mig precis undan regnet.
Det slutade när jag skulle ut och började när jag kom hem :D Helt perfekt, dock tog jag med jacka i onödan för den hade inte behövts eg.

Men sprang en del av vändan, 3 sträckor totalt blev det löpning på alla fall.
Kändes jättebra och jag hade kunnat pressa mig mer kände jag, men vill inte få ont i benet igen så tog det lugnt. Höll ett väldigt lågt tempo medvetet just pga benet, men det var skönt och springa och känna att "fasen jag orkar, det känns i benen och flåset såklart men jag orkar"
Jag ville inte ligga och kvida i ett dike nu alla fall som förut, så kondisen har absolut blivit bättre. :D

Körde plankan när jag kom hem också, 3 x 30 sek skulle jag köra men sista setet blev nästan en minut. Nytt rekord! Woho!

Om du tänker på den jag skrev om så kanske den med helkropp bygger på ett liknande koncept. Inte sett NTC-appen finns inte till min telefon :yuck:

Hurra, vad gött :D

KL

Dagens cykeltur för min del blev både himmel och helvete. Vi började med ungefär en och en halv mil på asfalt, sedan 5 km i skogen. I skogen-skogen. På liten smal och ringlig stig med stenar och rötter och träd över vägen. Brant uppåt och brant neråt. Jag pendlade mellan dessa känslor och tillstånd:

• Extremt flåsig
  • Rädd
  • Modig
  • Adrenalinpumpad
  • Arg
  • Yr
  • Myggbiten
  • Glad
  • Trött
  • Brännande lår
  • Nöjd

Men det är fint. Så fint att det är alldeles overkligt emellanåt. (Overkligheten kan dock bero på att jag är så flåsig att min hjärna är helt yr i snurren...)

dsc_2704_51c757fce087c320d2a189de.jpg

Dessutom fick jag en fästing på den klart SÄMSTA sidan av ena skinkan. :wtf:
Kul liv!

Annars är jag rätt nöjd med livet :D

En av fördelarna med att ha en partner - man har någon som kan plocka fästingar ur röven på en! :D

Här är min vecka:

Måndag: 3.46 km promenad
Tisdag: 2 km promenad
Onsdag: 45 minuter styrketräning + 3 km promenad
Torsdag: 1,83 km promenad
Fredag: 3,07 km promenad + 17 km mtb
Lördag: 4,18 km promenad
Söndag: 19,53 km mtb

Total distans: 54,07 km

5a30601ada7d11e2a77f22000a9e29a0_7_51c47f7eddf2b343f940cb91.jpg

img_20130621_083907_51c71034e087c320926b4709.jpg

Detta har då inte så mycket med tråden att göra egentligen, men JÄKLAR vad du beskrev min hittills tre dagar långa downhill-karriär bra med den där lilla listan :p

(Hoppas att jag får köra ut för Åres backar även denna semestern apropå träning då :D.)

Senast ändrad:

Jag gissar mig till att du är nöjd med cykeln? :D

Den är så in i bänken bra! :love:

*kl*

Min vecka slutade för övrigt i totalt 332 min (vad blir det, 5,5 h?) och 121,77 km. Är inte på långa vägar nöjd, tog det lite lugnt i början på veckan för att jag skulle kunna brassa på lite sen men undantaget idag blev det inte mycket med det. Förvisso finns det en godtagbar anledning; jag har haft mens för första gången på ett halvår och det där med mensvärk hade jag liksom förträngt... :p

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 155
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 495
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka