Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Yay vad härligt!! :banana: Himla bra jobbat :) Snart är jag också där, ett halvkilo kvar så har jag nått årets mål... Tänkte precis som du gå vidare och sätta 65 som nästa mål :)

Jag tycker utmaningarna är jättekul så gärna en för juni också! Någon som känner sig manad att skapa en?

KL

KOLLA KOLLA! :D
Nu börjar bikinitiden, tydligen.

Vem slänger upp en ny utmaning på endomondo?

bbeach13_juni_51a9dc669606ee51694a28f3.jpg

kl
Äntligen kan jag träna igen! Har inte kunnat göra det på en månad pga att halsen kliat :( Men idag prövade jag ett pass Bosu core 40 min och sen tränade jag lite höftmuskler efter det. Ska kanske pröva kondisträning imorgon :)

KL.

Mitt mål för juni är att träna på gymmet (pass/egen träning etc) 3-4 gånger per vecka :). Gärna gå ner ett kg också. Har faktiskt gått ner 3 kg sedan jag började träna för mindre än en månad sedan, sjukt nöjd :banana:!

Vad är det där för challenge som ni snackar om :)?

Man ska få ihop så många kilometer till fots som möjligt och regga det med hjälp av appen Endomondo :) Det är alltså promenader och löpning som räknas. Ganska kul att se hur mycket man egentligen får ihop!

Allt som krävs är en smartphone, ladda ner appen och sen komma ihåg att slå igång den när man är ute ;)

Bra jobbat med vikten! :)

Jag bryr mig inte ens om att summera min månad. Helt sjukt dålig. Inledde med knäont och var sen sjuk en halv månad. Nu är jag frisk och helpeppad för juni! Laddar med att beställa nya träningskläder :D

Nya kläder är perfekt träningspepp! :D

Ska resa i juni så blir inga träningsmål direkt, men tänkte satsa på en aktiv semester med mycket sightseeing till fots och cykel :) kanske sträcker mig så långt som att hålla kosten borta från outrageous-nivån, men bara kanske :p

Hade inga direkta mål för maj, förutom Vårruset då som jag klarade av galant (25:01 var tiden visst ;) plats 58!). Hållt igång har jag ju gjort iaf, men det försöker jag ju alltid göra :) Har försökt tänka mer på träningskalorier än matkalorier också, och det funkar faktiskt! Har inte stenkoll på alla kalorier längre :up: Har fått ihop minst 1400kcal/vecka, vilket höjer grundbehovet till 1800kcal/dag. Den inställningen (jämfört med nettokalorier/dag) hjälper mig faktiskt att äta lite friare.

Köpte mig nya löpskor igår! Asics gel GT-1000, ska på premiärrunda snart :) Har också gymmat idag. Och har stått i plankan 15 min totalt denna vecka, 5 kvar till målet ;) nästa vecka ska det vara 30 min totalt...hua.
Köpte sockerfri choklad igår från Cavalier, inte smakat än men kan uppdatera om någon är intresserad! :) 444kcal/100g är ju inte fantastiskt men mindre än vanligt choklad.

Oooooj långt inlägg :p

Näe, det är för varmt.
Idag har jag inte ens matlust (!?!?!!) och vill egentligen bara äta isbitar, glass och melon.

Är så himla glad att jag arslade mig iväg till gymmet i morse, för nu hade jag aldrig orkat.

Ehm, och på tal om gymmet i morse:

Det här med att jag helt missuppfattade hur jag skulle lägga på vikter på stången vid bänkpressen och således körde på 15 på varje sida, i stället för 7,5. Höll på att DÖ.
Körde det här resonemanget (innan H förklarade grundläggande viktkunskap på gym för mig):

"Jo, men jag har ju fortfarande lite träningsvärk, så jag är nog lite klenare än vad jag var i tisdags..."

Och så ändrade jag till 10 kilo på varje sida och körde 12 + 6 rep innan jag höll på att storkna. Heheheeee.
Så sjukt tungt!
Nästa gång blir det rätt i alla fall.

Learning by doing etc.

*kl*

Tar och hoppar in här i tråden, som så många gånger förut. Men nu jäklar skall jag hålla ut hela vägen. I dagsläget saknar jag både muskler och kondition, det skall ändras på!

Så jag har börjat gå till stallet från närmaste busshållplats (2,4 km) och rider 5ggr i veckan. Vill även bli av med sockerberoendet och åt min sista godis idag, nyss. Undrar hur länge det här håller?

Jag tar förövrigt studenten på onsdag och har således hela sommaren på mig att träna och bli starkare! :D

Dessutom läste jag något om en utmaning; någon som kan tänka sig förklara vad utmaningen går ut på/mål/måsten? :o

Hej Reyk!! :banana:

Promenaderna till stallet låter jättebra, då får du in vanan att promenera både för kropp och huvud. Angående sockret, var inte för hård mot sig själv om du misslyckas. Det viktiga är alla bra valen du gör!

Utmaningen förklarade jag för hagel i inlägg #87 högre upp :) Niyama har länkat till utmaningen om du vill vara med. :)

Själv så börjar jag månaden med att misslyckas med ett av målen :meh: Någon form av motion varje dag var det ju, och jag har verkligen verkligen tänkt att ta en promenad nu på kvällen.

Men. Det ösregnar och åskar... Så det känns inte kul alls. Men men, jag har flängt omkring i huset idag och städat så jag har i alla fall rört på mig :p

Neeje, 15+15 blir ju 30. Och sen så tog jag 10+10, som blir 20. När jag egentligen ska köra 7,5+7,5 :angel:

Jo, det förstås. Men jag bänkpressar i en smithmaskin, fast det kanske är samma?

(Känner att jag verkligen inte riktigt har koll på vad jag håller på med här?)

ugh. jag är nog blind idag. tack!

Har hoppat in på utmaningen och lovar att inte bryta ihop totalt imorgon för att sockersuget blir övermäktigt. Små steg blir till stora steg :D

Men. Det ösregnar och åskar... Så det känns inte kul alls. Men men, jag har flängt omkring i huset idag och städat så jag har i alla fall rört på mig :p

Jo tack... sista km av min promenad var i ösregn. Fast det var så varmt i luften och jag hade t-shirt och shorts så det mesta rann ju bara av. Men skönt var det inte, och inte kunde jag springa pga träningsvärk :meh:

Neeje, 15+15 blir ju 30. Och sen så tog jag 10+10, som blir 20. När jag egentligen ska köra 7,5+7,5 :angel:

Men stången väger ju också? (Äh, såg sen att det redan var kommenterat.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 796
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
110 297
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 715
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka