Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Jamen godmorgon tråden...
Skulle upp 05:45 och ta mig till boot camp. Vaknade 05:00 och allt var bara nej... Ställde klockan på 8 istället för att komma upp och plugga i bra tid.

Vaknade 11:20. Det går inte så bra idag..
Vill bara fortsätta äta och sova. OCH någon borrar.. AARGH

Grattis till vinsten i utmaningen!

Blueberry: Snygga glajjor! och söt du är:D

kl

Alltså, mina stackars ben har verkligen varit helt utan nåd de senaste dagarna. Fick ju sån där riktigt handikappande träningsvärk efter i lördags men mötte upp det med 5 km kuperad löpning igår med riktigt hög puls. Igår kväll gjorde de helt löjligt ont. I morse gjorde det fortsatt ont att mobilisera mig men drog till gymet, värmde upp benen med lite gång + 1 km löpning på löpbandet och sen körde jag ett 30 minuters Grit Plyo-pass (massa hopp/spänst+styrka):p Och nu ska jag snart iväg o jobba i 8 timmar;) Moaha, känner mig grym.

Målet för juni uppnådde jag inte på grund av 1 veckas sjukdom/vila. Mål för juli: minst 75 km löpning totalt + styrketräning/pass minst 2/vecka.

*kl*

Jag är sur och måste få avreagera mig någonstans.... *sorry*

Har en tid till cellprovstagning idag, bokade utan att tänka på att jag har menstration nu såklart. Så ringer för att skjuta på tiden och får telefonsvarare som säger att kliniken håller stängt 1-28 juli med hänvisningar till andra läkare under tiden. Provar att ringa en av dem men de kan inte hjälpa mig med redan bokade tider och när jag bokade sa de något om att de höll extra öppet några timmar denna veckan. Men ja nu kan jag ju inte få tag på dem så antar jag måste ta mig dit och avboka på plats! *suck* :arghh:

Inget som tar långt tid eller ligger så långt bort, men hade planerat att sitta hemma i mindre sociala kläder och skriva på exjobbet hela dagen...

Blåbäret: Heja dig, du är jätteduktig bara kämpa på!!

zasso: Milen är en sjukt härlig barriär att passera!!!

Surt att inte få tag på dem på telefon.
Det går inte att avvika över nätet heller?

Har joinat utmaningen för juli nu :)
Kom 8 på den för juni så satsar på en bättre placering nu.

Godkänd för att kunna avboka? Går det inte bara att göra via Mina vårdkontakter?

*kl*

Förra veckan märkte jag att mina sex månader gamla Saucony Guide 6 hade blivit nötta i hälkappan, något som normalt sett inte händer mina skor (framförallt inte sådana som använts så lite, har ju mest cyklat). Var således in på Löplabbet idag och fick reklamera skorna och prova ut nya då de inte hade just den modellen inne.

Så nu är jag för första gången ägare till ett par Mizuno-skor!

SH_8KN35169.png

KL

Har cyklat min "dagliga runda", dvs fram och tillbaka från jobbet. Det går på exakt 15 min med rätt duktigt tempo. Jag undrar hur långt det kan vara!?

Har också ätit kladdkakesmet :angel: Bakade en högst okladdig kladdkaka (den stod för länge i ugnen....) till gamlingarna på jobbet :p Slickade bunken, hähä :p

Annars ska jag försöka mig ut på en löptur i eftermiddag, när det inte är så förbaskat varmt! :eek:

Snygg runda :D

Lightzone, jobbigt när det blir sådär. Hoppas du kommer igång!

Trollet, haha stackars dina ben :D

Malan, men gud så irriterande. Det är ju liksom inte ditt fel att de inte har någon beredskap för att avboka tider... Och ja, milen är en sån där grej som känns som en "milstolpe" (:p), riktigt härligt att klara det! (framför allt att det inte var så jobbigt som jag trodde, bara jag höll rätt tempo)

Du verkar ha supermånga löpskor! Men snygga är de allihopa, jag är lite lätt avis ;)

Lindgren, 3-4 km någonting kanske?

Du verkar ha supermånga löpskor! Men snygga är de allihopa, jag är lite lätt avis ;)

Lindgren, 3-4 km någonting kanske?

Alla säger så, men jag har ju inte det. :D Jag köper nya (eller i detta fall reklamerar) när de nöts ut vilket händer lite då och då.

Förutom ett par Asics som bara ligger i garderoben så har jag ett par Saucony Hattori, ett par Saucony Mirage och nu ett par Mizuno Wave Nexus.

Jag är lite lätt stel i kroppen idag efter gårdagens pass, men det är en skön känsla! Har kommit fram till att jag måste verkligen revidera mina löpmål för 2013, i början av året var det att 1) Komma igång att springa regelbundet och 2) Klara av att springa 5 km utan att stanna.

Tror följande ska få vara mina mål:

1) Klara av Tjejmilen 10 km på ett bra sätt och ha kul!
2) 5 km under 32 minuter. (nuvarande PB 32:04)
3) 10 km under 70 minuter. (nuvarande PB 72:37)

Idag har jag hittills klippt gräsmattan vilket är rätt jobbigt :p I eftermiddag tänkte jag gå en liten promenad och/eller köra lite styrka. Vi får se.

Hur länge håller ett par skor för dig? Vad räknar du som att de är för utslitna? :)

Jag har ju bara ett par löpskor så du har tre gånger så många ;) Skulle gärna ha något par till men no money = no shoes.

Ja, WÄÄÄÄHHH på idag! :arghh:
Funderar på att låtsas att veckan startar imorgon istället...
Idag är jag nog nöjd sålänge jag inte köper upp halva affären och aggressionsäter till läggdags :meh:

I regel håller de inte mer än 100 mil. Då jag även går i mina löparskor slits de rätt hårt, förutom nu när jag cyklat så mycket så blir det runt 3-5 mil i veckan som de används och då når man de där 100 milen rätt fort. Jag har oftast bara ett par mängdskor som då slits rätt hårt, Hattorin har jag haft rätt länge eftersom jag springer och går så korta sträckor i dem, tror jag köpte dem för över ett år sedan. :p

Utslitna är de när de antingen inte har dämpning kvar, när jag nött hål någonstans eller när jag helt enkelt inte längre vill sätta på mig dem längre för att de tappat passform eller bara inte känns bra längre.

Jag förstod det som att det var löpning det handlade om, annars är ju saken en annan. :) Fråga Mammas, det var hon som hade sett det ;)

100 mil har jag också hört. Jag går också i mina, tror de har en 30 mil i sig ungefär, köpte dem i februari. Hattorin-skorna, vad använder du dem till eftersom de inte fått så många mil? :)

Alltså borde det bli totalt 6-8 km att cykla fram och tillbaka! Det är rätt duktigt :D

Har precis bokat in ytterligare cykling! Åker till far min och övningskör, så ska låna farfars cykel att cykla ut till honom med, och sedan cykla tillbaka den på kvällen. Totalt 15 km blir det :) Känner mig duktig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 121
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka