Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Inte nöjd med min träning idag då jag bara tvärdog och tyckte att det var pest och pina. Tempot är jag dock nöjd med då det blev 2 km på 9.42
Tror problemet är att jag börjat springa fortare än jag orkar, och därför tar krafterna slut. Får försöka springa långsammare nästa gång så att jag orkar mer. Dock känns det bra att få ner tiden lite ibland :)

Hoppas på det!

Sleepan: Ja, det blir lite roligare med ett konkret mål :)
Superbra tid ju! Ibland kan man ju försöka maxa sådär, inget fel i det. Men för självförtroendets skull kanske det är bra med ett lugnare tempo nästa gång så att det känns roligt :)
Förresten, du sa att du skulle på BP imorgon. Ska du gå upp 06:30 eller börjar passet då? För om det är det senare alternativet så är jag djupt imponerad :D

Mål och utmaningar är alltid bra morötter! Om man då följer dem vill säga. Är sedan länge anmäld till 10 km den 16 juni och planen var att ta sig under 50 min där. Men ja, träningen har inte varit på topp den sista månaden så får nog vara glad om jag överhuvudtaget närmar mig mina 51:24 från förra året... :meh:

Tog iaf mig ut och sprang någon form för intervaller idag.
2 km löpning till stadion
10 x ca 100 m ruscher (var så mycket barn till friidrottsträning så höll mig på ena långsidan bara)
5 x upp och nerför trappa
ca 1,5 km jogg hem med stumma ben!

Känns redan i låren och kommer nog vara plågsamt imorgon.... :nailbiting:

Sleepan: Du är ruskigt snabb nu! Men ja sådana pass när man bara tvärdör är mentalt jobbiga, nog en bra idé att köra på ett lugnt pass nästa gång!

Härliga intervaller! Förstår om du är slut i benen :D Är sugen på att börja köra intervaller någon dag i veckan för att bli snabbare. :)

Jag hatar egentligen intervaller, men ibland får jag nästan lust till det och då gäller det att passa på! :p Positiva är att man får stoppa och dö lite emellan (och de där pauserna har en tendens till att bli längre och längre när man inte har någon som står och "skriker" på en....)

Oj, bra jobbat! Låter lagom jobbigt:D

Kl
Idag blev det ett gympass för armarna, ganska tungt och jobbigt men kul att se musklerna komma fram ur deras gömma:D

Jag brukar göra som trollunge - inte tänka! Försök göra det till en vana som bara sätter sig i kroppen. Känn inte efter, tänk inte, utan se det bara som en helt naturlig del i ditt liv att träna. Då kommer det också bli så! Och försök hitta glädjen i det du gör. Det får inte bli FÖR jobbigt. Ta det hellre lite lugnt i början tills själva vanan sitter. Det är svårt med motivationen när passet innan varit helvetiskt. Sen när du blivit endorfinjunkie som vi andra ;) så kommer du GILLA att plåga dig själv lite ibland, men i början ska det vara ganska lättsamt för att det ska funka!

KL

inte skrivit på EVIGHETER!! Men livet har kommit emellan. :D

Fått till en del RIKTIGT bra pass!! Men stressat lite med jobbet, glömt av att äta, åkt på träning på tom mage... Ingen bra kombo. Gjorde det idag. Orkade inget. Men det är okey, man lär sig av misstag!

Bästa av allt: Min kropp FÖRÄNDRAS! Alltså inte ifrån ett staket till quarter-häst men har gått upp ett par kg, mycket mer armar/lår och rumpa. Och rygg. Mage. Axlar. Så glad! Känner mig så stark, glad. Förutom idag då, men det var ju en anledning till det så att säg.. :D Beställt lite nytt på rea (träningskläder ofc!), vädret är fint. Livet rullar på! Idag mötte jag en kille som jag blev lite smått kär i, trodde aldrig det skulle gå utan min "protte-shake-incident" som jag planerat så väl, hähä. Men ändå en tränande kille så det är väl godkänt?

Haha blev nog mer en livs-update ifrån mig än tränings-update MEN JAG ÄR GLAD!! :banana: Har börjat på ett nytt jobb uptill det andra. Känns bra! Åh, är inte livet ibland bara sådär sjukt underbart? Egentligen. Trots alla små bekymmer! Försöker alltid se solstrålarna jag. :love:

Jävlar du vad du är snabb! :banana: Så inspirerande!

Nog smart att ge dig själv ett lättsammare pass nästa gång - det är knäckande när man kroknar alldeles, men säkert bra för din utveckling som löpare!

Härlig dag idag! Först några timmar ute i solen med orienterande ungdomar (och jag blev sååå sugen att hänga på - älskar att orientera! :love:) och sen promenad, 4,5 km löpning och 30 min gym lite drygt. Sen cykling hem. Fina fisken!

Jag ska springa tjejmilen! Och du kommer klara dig fint, jag har tränat ca fyra pass hittills. :D

KL

Var ute för en springtur, men återigen gjorde det för ont i knäna. Vet inte vad jag ska göra nu...

Hahaha, staket till quarterhäst :rofl::D

Vad härligt att du mår så bra just nu! Och bra att du vet vad som gick fel idag, äter man inte så orkar man inte.

Jag blir alltid så glad av dina sprudlande inlägg! :)

Jaaa men just det, visste väl att jag hade läst att nån skulle vara med! :banana: Hoppas dina knän skärper till sig, kanske att du ska kolla upp dem?

ananya, låter som en riktigt härlig dag! :)

Jag försöker ju bli av med min startplats i Tjejmilen. ;) Men går inte det dyker jag upp! Vore jättekul att ses i så fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 891
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 083
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband