Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stödjer din hypotes! Vi har väldigt mycket problem med halsbränna i släkten, både mamma och mormor är likadana som mig. Vi har grymt mycket halsbränna för "ingenting". Men mormor som är stenhårt inriktad på LCHF har inte haft halsbränna på mycket länge, och jag har ju som sagt upptäckt att om jag skippar ris/pasta/potatis/bröd etc så slipper jag den också! Är dock inte särskilt LCHF-intresserad, utan äter efter min egen dietHavregrynsgröt klarar jag utan halsbränna, likaså knäckebröd (äter dock inga mängder utan kanske två knäcken per "portion"). Men så fort man blandar in pasta eller liknande så är det kört. Har aldrig mått så bra som nu - när jag skippat eller minskat kraftigt på både "kolhydraterna" (enklast att kalla potatis och co det
) samt mejeriprodukterna. Enda mejerierna jag äter nu ibland är väl kvarg, i stort sett
Idag gick jag bärsärk på gluten och laktosfri-hyllan, köpte solhavremjölk och lite annat spännande
![]()
Ja det är tufft att säga nej, särskilt när man inte har vanan inne. Men det ÄR HELT OKEJ att tacka nej till fika, oavsett vad de säger! På samma sätt är det helt okej att faktiskt tacka ja ibland.
Blir det väldigt jobbigt så får du väl be dem i din omgivning att inte fresta dig, men oftast brukar folk anpassa sig när de märker att man menar allvar med förändringarna tror jag![]()