Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Snygging!

Vi får ha en minibuketräff på tjejmilen sen då ;) Jag tror jag har missat, var ska du jobba i sommar?

Malan: Tack, ja det var superhärligt! Gud vad kul med box, man blir sådär härligt helt slut av det :D

Tulpanen: Välkommen! :)

Niyama: Tack! Fast bilden ljuger lite, dels hade jag promenerat några hundra meter så det värsta tomatfejset hade lagt sig och dels hjälper nog instagramfilter till att jämna ut färgen lite :angel: Jag brukar vara knallröd och flammig! :rofl:

Linisen: Jaa det måste vi ha såklart! Det blir Ica i Alunda för mig i sommar igen :) Själv då?

KL

Tack så mycket för välkomnandet alla, känns bra att vara tillbaka! :D

Middagen idag blev dock sjukt onyttig, men det var middag på restaurang med bästa vännen som gällde så det fick fungera :p Har bara promenerat lite idag, vet inte om det blir mycket mer för jag rullar fram just nu efter all mat :o

Men köpte i alla fall en klänning idag - i strl SMALL :eek: Aldrig varit med om dess like! Alla kläder i strl M satt också bra - jag som i huvudet fortfarande är strl L :crazy:

Ja, välkommen tillbaka! Kul att du har hittat motivationen igen, hur ser planen ut?

Blueberry: Downhill verkar så galet kul, står verkligen på att göra-listan...

Tulpanen: Välkommen till tråden. Det är mycket roligare att springa ute, prova vettja!

zassoo: Tror allt du kunde sprungit både fortare och längre, du ser ju inte ens lite trött ut. ;)

KL
Hade ett bra pass på gymmet, gillar verkligen fredagar, det är inte så mycket folk där då. Värmde som vanligt upp med lite crosstrainer och jag tror jag börjar få lite kläm på den nu, det gick lätt och var inte ens tråkigt att hålla på en kvart.
Sen lite styrka, mest för axlar och armar. Sen blev den en kvart på cykeln, för jag behövde ju se klart semifinalen mellan Nadal och Djoko.

Imorgon blir det lugn promenad i skogen och på söndag ska jag simma igen, tjohoo!

Välkommen! Det är mycket roligare att springa ute så det tycker jag allt du får prova dig på snart:)

Hemma från ridningen där vi red LC1 för ridläraren. Allt som är eller liknar tävlingar gör mig hyperstressad och nervös så jag har varit nervös över att glömma banan hela dagen (drömde till och med om det inatt:p) så det är skönt att jag faktiskt kom ihåg banan och att det nu är gjort.

Nu är jag helt slut i knoppen:D

Kul att det börjar märkas på kläderna! :)

Praeterea: Hahaha :D Jodå det hade jag säkert kunnat, men vi tar det lite i taget sådär :D Första gången nånsin jag springer mer än 5 km utan att det är lopp :p Låter som att du är på gång, kul! Och skönt att ha gymmet (nästan) för sig själv :)

Emth: Ja, det bästa är att det kändes som att jag hade kunnat springa längre :) Kul med programridning! Jag blir också supernervös när jag ska rida program, glömmer bort hur man gör när man rider och försöker sitta fint bara, men eftersom jag inte rider ordentligt så tappar hästen formen och jag studsar bara omkring där uppe :rofl: Men framridningen brukar gå bra, alltid något ;)

Trevligt. Skäll på dom att du inte fått schema. Jag har fast tjänst på tallparksgården i öregrund så jag har nedräkning till semesterns nu :)

KL

Har inte läst ikapp nu.

Blev en promenad här idag bara, men hade mest lust och inte göra något alls så är nöjd ändå att jag gick ut, blev 5.96km.

Haha just precis så. Jag kom inte ihåg alls hur man rider utan vara så fokuserad på vägen och att sitta ner att allt kändes väldigt nybörjaraktigt:p

Jag stödjer din hypotes! Vi har väldigt mycket problem med halsbränna i släkten, både mamma och mormor är likadana som mig. Vi har grymt mycket halsbränna för "ingenting". Men mormor som är stenhårt inriktad på LCHF har inte haft halsbränna på mycket länge, och jag har ju som sagt upptäckt att om jag skippar ris/pasta/potatis/bröd etc så slipper jag den också! Är dock inte särskilt LCHF-intresserad, utan äter efter min egen diet :p Havregrynsgröt klarar jag utan halsbränna, likaså knäckebröd (äter dock inga mängder utan kanske två knäcken per "portion"). Men så fort man blandar in pasta eller liknande så är det kört. Har aldrig mått så bra som nu - när jag skippat eller minskat kraftigt på både "kolhydraterna" (enklast att kalla potatis och co det :p) samt mejeriprodukterna. Enda mejerierna jag äter nu ibland är väl kvarg, i stort sett :) Idag gick jag bärsärk på gluten och laktosfri-hyllan, köpte solhavremjölk och lite annat spännande :D

jag har också blivit mkt bättre med min variant av LCHF. Tänk mer paleo. UNDVIKER inte fett, men adderar inte extra heller och äter inte så mkt laktos/gluten.

Denna helg är jag i barca med kollegorna, de kör baguetteluncher, min lunch blev parmaskinkor, nötter och jordgubbar! Däremot smakar jag gärna en bit riktigt gott vitlöksbröd på kvällskvisten och då fungerar det. :) Har även fått i mig nån glass mm. Å andra sidan gick vi i 4 h igår + att jag morgonjoggade 45 min... puh =)

Mammas: Snygga shorts! Jag får väl också räkna in mig i MTB-nördligan! Ska cykla Cykelvasan för andra gången i år och är väl mer inne på halvteknisk långdistans än downhill.

a2a18666ce1711e2b61c22000a9f4de7_7.jpg

Denna pärla införskaffades i onsdags kväll. Hann provcykla i Hellas i torsdags fm och irrade omkring i BERG.

Ja det är tufft att säga nej, särskilt när man inte har vanan inne. Men det ÄR HELT OKEJ att tacka nej till fika, oavsett vad de säger! På samma sätt är det helt okej att faktiskt tacka ja ibland.
Blir det väldigt jobbigt så får du väl be dem i din omgivning att inte fresta dig, men oftast brukar folk anpassa sig när de märker att man menar allvar med förändringarna tror jag :)

Detta gäller även alkohol... När någon av kompisarna som "brukar" dricka inte vill shotta etc då hetsar de andra rejält. Men trots att jag inte är absolutist blir jag aldrig hetsad, kompisarna VET att jag jag 90% av tiden inte dricker, men anpassningstiden är jobbig och det är likadant med fika. Är man bara tydlig med att "jag vill faktiskt inte" så brukar det gå fram.

Fick för övrigt frågan igår om varför jag inte dricker:
Ja.. "Jag vill inte vara bakis", "ohälsosamt", "känner inget behov"... , men egentligen räcker det ju med hälsoargumentet...eller borde göra det.
Visst är drinkar goda, men det är ju ofta övriga ingredienser, inte alkoholen i sig ;)

Senast ändrad:

yew - Riktigt snygg cykel! Ser jag fel eller är det sånna trampor man sitter fast i? Har man det när man kör mtb med?

zass - vilken härlig löprunda! Grattis till både pb och så fin känsla:) Och du ser fett glad och vältränad ut!

kl

Alltså, ja, denna veckan har ju fått bli som den blev. Haft fullt upp verkligen. Onsdag: skola hela dagen + hjälpa en kompis med hennes cykel inför tjejvättern + ut o äta med klassen + utgång. Torsdag: sova länga + vara bakis + baka tårta + grilla med vänner. Fredag: examen (är nu färdig sjuksköterska!!!) började med champagnefrukost sedan fortsatt fest och kalas hela dagen.

Så träningen har fått styka på foten denna veckan tyvärr. Och imorgon börjar jag jobba:eek: Startar med 6 dagar i rad;) Ska träna idag+imorgon med för denna veckan iaf och så hoppas jag på tid och motivation för träning nästa vecka trots massa jobb och nytt. Men det får liksom vara såhär nu känner jag, är tillräckligt ångestfylld (;))inför att börja jobba för att lägga ner någon energi på att det kanske inte blir lika mycket träning som tidigare..:)

Nix, du ser inte fel!
Det är SPD! Och japp, om man inte kör extrem downhill vill man gärna ha SPD, man måste bara bli sjukt snabb på att "klicka ur" :) Men när man nästan inte orkar uppför backen är det rätt skönt att kunna "dra runt" och när det studsar utför vill man stå kvar på pedalerna. ;)

Cykeln köptes begagnad och var redan utrustad med dem, så jag slapp tänka ;) Men jag är ju vad med såna pedaler från min gröna hybrid, som nu nästa vecka ska få tillbaka sina "slicks". (smala racerdäck istället för nuvarande MTB kan nog göra skillnad!)

Ja just det, glömde bort att du jobbar och inte pluggar :p

Mirre: Det var ju en lång promenad, skönt!

yew: Snygg cykel!! :d

Trollunge: Vältränad?! :eek: Haha det har jag aldrig fått höra förut, den kommentaren värmer :)
Stort grattis till examen!! :banana: Har du fått fast där du ska jobba i sommar?

Idag vete tusan om det blir någon motion för mig. Familjen ska komma hit på lite kalas så hela morgonen har jag städat och fixat, nu ska jag hoppa in i duschen och sen är det dags att fixa med maten. De kommer vid 15 ungefär och sen har jag ingen aning om hur länge de stannar. Eventuellt en liten promenad i kväll men jag räknar inte med det. Nåja, att springa runt med dammsugaren gör i alla fall att man får röra på fläsket :angel:

Städa och dona är ju motion det med! All rörelse är bra :)

Angående beachträff: Jag är borta 13-25 juni, sen jobbar jag hela juli och augusti :) ledig alla helger dock. Mitt förslag är slutet på juni! Eller vilken helg som helst efter 25 juni ;)

KL

Idag har jag ätit chili sin carne från igår till lunch, och ska snart till grannstaden för att promenera och bada :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 115
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 486
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka