Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Tack för WOOHOOO, och hoppas att hela din vecka blir fint firad :D

Jag har jobb och studentfir som rubbar min träningsvecka...

Igår hade jag ambitionen att cykla på kvällen, men på grund av regn, lathet och Game of thrones fick det bli en promenad i stället.
Idag hinner jag klämma in träning mellan jobb (anställd) och jobb (frilans), men jag kommer att komma hem sent så det blir ingen cykling eller sport över huvud taget på kvällen. Har bokat in mig på ett pass coreboll på ett nytt gym, med ny instruktör. Håller en tumme för att det ska kännas som hemma. Förhoppningsvis tränar jag lite styrketräning efteråt, för att kunna bocka av ett av mina två styrkepass den här veckan.

Planen för veckan:

Måndag: Promenad
Tisdag: Coreboll och styrka
Onsdag: MTB
Torsdag: Promenad/vila
Fredag: MTB
Lördag: Styrketräning
Söndag: MTB/promenad/kanske vila

Åh, grattis! Vad fint det låter med både student och 9 år ihop! 9 år alltså - det är länge det! :love:

Kul med studenter och nioårsfirande! :D

Zass, trist att den spökar igen, men skönt att du blir av med den snart! :)

Jag har lite träningsvärk idag, men inte så farligt. Bara shape står på dagens schema träningsmässigt. Det är ju typ vilodag. ;)

Grattis till 9 år och kul med studenten! :)

Mammas: Ja, snart är den borta! Känns skönt även om jag är lite halvt livrädd pga hur konstigt den sitter. Men men, jag ska få lugnande :D Irriterande bara att tvingas till vilodag.

Hehe kan väl vara skönt med lite soft träning! ;)

+ Mammas + blåbäret + Sleepan: tack hörni! Ja, det ska bli härligt att fira. :love:

Att jobba på gymnasiet under student-tider är rätt slitsamt, men på torsdag får jag min belöning - underbar middag och sen party med mina kära små/stora glin innan de ger sig ut i vuxenlivet. Snyft. :D

Jag blir så glad av att höra hur du pratar om dina elever och ditt jobb, du verkar trivas så bra med det du gör! Underbart med så engagerade lärare :)

Gratis till 9 år med sambon!! Och vad kul med student o grejjer:)

Zass - äh vad tjatig den där tanden är! Lycka till med att få ut fanskapet:D

knapp.

Igår var jag på gymet och körde 20 min crosstrainer och sen 30 min Functional Moves (GRYMT pass). Idag har jag varit ute en vända o sprungit, tot 4,62 km på 28 min. Först nästan 1 km till de backiga slingorna, sen 3 km-spåret och avslutade sedan med några backintervaller (ca 60 m x 5). Riktigt trötta och tråkiga ben idag i början av rundan men det tog sig tycker jag:) Nu ska jag strax till farmor o käka lunch o fylla på depåerna;) Sedan blir det jobb ikväll!

Idag ska jag ut och springa. Ska springa till min mamma och hennes sambo och sen hem därifrån. Osäker på hur långt det är, men inte mer än 5-6 km fram och tillbaka...

KL

Alla i den här tråden är grymma! :)

Var och handlade med ungarna nyss, de fick varsin glass men jag tog en bonaqua. Nöjd över mig själv som stod emot :)

Åhhh, ni kämpar på så bra alla ni! Ni är SÅ DUKTIGA! Kom ihåg det! :love:

KL
Update från mig!

Jag är så glad!!! Jag har de senaste dagarna verkligen insett hur harmonisk jag blivit i mig själv. Vet att detta är en tränings-tråd men vill ändå lyfta det inre välmåendet minst lika högt som det yttre.

Ni som läst min historia, ni vet ju. Jag har på något vis blivit den tacksam; Jag är så TRYGG i mig själv nu! Det har verkligen vuxit fram enormt de senaste månaderna. Jag blir så lycklig utav det. Jag har verkligen hatat, mobbat och klankat ner mig själv. Förminskat, förlöjligat, hånat mig själv i stort sett hela mitt liv. Igår slogs jag av en helt oprovocerad tanke som var positiv om mig själv utan att jag "tänkt att jag skulle tänka positivt". Tankarna flög alltså i huvudet utan en tanke på det, om ni förstår? Jag blev häpen och så glad! Fan, det går ju! Det går verkligen att bli bästis med sig själv! Jag tror inte jag är det, jag vet det nu. Känns som om jag lyckats med det jag trott varit en universell omöjlighet för mig själv: älska mig själv. Men jag tycker verkligen om mig själv nu. På riktigt! Det kanske låter så otroligt självupptaget, men faktum är att jag har så mycket lättare nu att bry mig om andra, se andra och uppskatta alla runt omkring mig nu. På ett helt annat sätt än förr, då jag mer jämförde mig med andra, för att inse hur dålig jag var i jämförelse. Hur skönt är inte det? Befrielse för mig! Känner sånt inre lugn. Blir så lycklig och stolt :love:

För jag tycker jag är en bra tjej. För ett år sedan bara flög jag runt i hopp om bekräftelse. Känns som om jag blivit 50 år äldre på ett år, haha, men ni kanske förstår mig? Känner mig så klok på något vis. Ser på livet annorlunda än förr och jämfört med andra i min ålder. Antagligen för det jag gått igenom. Är liksom tacksam över det. Klart jag helst velat slippa allt det där, men tack vare det är jag ju här. Idag. Och mår så sjukt himla bra!

Så vad ert mål än är, allt går. Verkligen allt! Woho!

Lite tankar ifrån mig ;)

Träningsmässigt går det fina fisken!! Är så glad. Fortsätter att utvecklas och det där med styrketräning är verkligen något för mig! Har vågat ge mig ut på springturer i skogen igen, vilket jag inte gjort sedan det var allt annat än ett nöje, och vet ni vad? Jag njöt!! Kände ingen panik mot klockan, hade ingen tävling. Bara njöt av mina ben som gladeligen bär mig lyckligt och starkt!

KRAM ifrån ett glatt sockergryn:banana:

+ Sleepan: tack raringar, vad söta ni är. :love: Jag älskar verkligen mitt jobb och mina elever, och även om det är tungt ibland så har jag svårt att tänka mig något roligare än att få undervisa!

Jag hatar att cykla, just för att vissa delar blir så ömma!:nailbiting::arghh: Så det finns alltså sadlar som ger icke ömmande kroppsdelar?

Om du inte vill köpa byxor, så köp en gelpad att sätta utanpå din sadel. Brukar finnas på biltema. Hjälper iaf mig otroligt mycket på min gamla cykel som inte heller har en skön sadel och som är vinklad för mycket, men har rostat fast så kan inte flyttas... :p Min nya cykel däremot har en jätteskön sadel. Ny cykelsadel är dessutom inte jättedyrt egentligen! ;)

ananya: Håller med de andra, grattis och njut av veckan!!

zasso: skönt att tanden ryker snart!

Jag ska ju springa 10 kms lopp på söndag, planen igår var att springa 5-6 km i lite bättre tempo och pressa mig själv lite... Men högst olägligt så stramar det och gör ont i framsida vänster lår och det ville bara inte ge med sig, så efter 3,5 km (med pauser) gav jag upp och gick hem, då kändes det när jag gick också *SUCK* :mad: Märkt av det när jag går upp för trappor idag med! Ska ringa kiropraktorn nu och håller tummarna för att där eventuellt är något i ryggen igen som hon kan fixa till så låret blir bra igen tills söndag.. Men ja ryggen har ju såklart känts ovanligt bra de sista veckorna!

Jag struntade i zebralinnet, förresten.
Fick ångest av att behöva betala så mycket i fraktavgift :angel:

I stället vände jag mig till ebay, och klickade hem den här:

ebay_51b70b799606ee049f30cb9b.jpg

Snyggt! :)

Och alltså, jag har faktiskt inte några problem med min impulskontroll. Jag lovar! Men alltså, hur skulle jag kunna välja att inte köpa dem? Vavava? :D Halva priset, 200 pix!
143092_004.jpg

143092_004_d1.jpg

Köpte ett par stavar också, men ingen keps. Kör vidare på min jag har, tror dock att det är en pappersskärm så får se hur länge den håller sig fräsch. :)

Japp. Jag har också likadana i grått (:o), både de blå och grå var det rea på på mitt stadium. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 117
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 486
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka