Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Så, nu är jag motioerad, nyduschad och i säng. Sååå skönt!
5 km på 25:56 blev det, vilket är den absolut snabbaste träningsrundan på den distansen so far. Var ju snabbare på Vårruset, men då var det ju lopp... Kändes riktigt bra faktiskt och jag är jättenöjd! :)

Hade ju ställt klockan för att ta mig upp och springa vid 6 imorgon och jag låter alarmet stå på. Inte för att ta mig upp och springa, men för att promenera. Ska verkligen försöka ta mig ut då och eftersom jag lyckades ta mig över spärren ikväll(var rätt jobbigt att tvinga ut sig) så vore det grymt om jag kunde göra det imorgon också. Då blir det liksom inte bara gött för att jag går ut och rör på mig, utan också för att jag klarar av att vara starkare än den del av mig som tycker att det är skönare att sova... Nåja, vi får väl se hur det går. :D

Suveränt jobbat hörru! :bump: Så härligt när man klättrar över trösklar sådär! Härlig tid också.

Kom du ut? Var det skönt?

Reyk: Klart du vågar dig ut! Plus att i den mån folk ser dig och lyckas notera att du inte är en av de som är mer i spåret än hemma så tänker de att du är grym som precis börjat springa. Eller så får du tänka att de tror att du är asfit och är röd och flåsig för att du just sprungit intervaller! :D

Klart du vågar dig ut! Man vet ju aldrig hur långt någon annan sprungit; Min hjärna är alltid inställd på att de som ser helt slut ut har sprungit hur långt som helst! :p

Bra jobbat!

Själv var jag ute med mina stavar. Jag konstaterar:
1. Det är svårt att bortse från mina panchisfördomar.
2. Det är svårt att hålla takten med stavarna och fötterna. Med träning på koordinationen blir det nog jobbigare än vanligt. Tempot drog jag upp rejält mot sist när jag var ute och försökte gå så fort jag kunde. Detta trots att vi stannade och spanade in två älgkalvar. Lite lätt nervösa när vi ser två kalvar från i år, har hund med oss och inte ser kon, men annars var det bra. Vi träffade aldrig kon, som tur var.
3. Hade jag vetat att jag hade gått om Niyama i utmaningen om jag gått ett extra varv runt huset hade jag gått ett extra varv runt huset. :p

Det var för jävla skönt faktiskt! Perfekt väder och rundan var riktigt, riktigt skön! :)

W & Niyama: Tackar! Jag är mycket nöjd! :D

Verkligen! Var inte alls sugen, men jag tog på mig träningskläder och satte mig och tittade på Biggest Loser-finalen och kände väl typ att fan, har de kunnat åtstadkomma det de har åstadkommit så ska väl fan jag kunna ta mig ut på en löprunda en helt underbar sommarkväll? :p Och åh, så fint det var!

Känner dock nu att vaderna gör ont, haha. Måste stretcha dem mer imorn :p

Sommarkvällar är underbara, körde ett styrkepass på gräsmattan nyss.
Så nu är jag alla fall igång med min bokträning :D även om jag inte körde hela programmet idag, började för sent och höll nästan på somna i pausen :p

Härligt Sleepan :)

KL

Ojoj, en ny tråd och en tredjedels full redan! Händer mycket när man går på semester. Ville bara kika in och hälsa att det förekommer beachaktiviteter här mellan all god mat och allt gott vin.

Senaste promenaden à la 6 timmar:

image_zps635d081a.jpg

:D Hoppas allt är bra med er beachisar!

Så ni tog er dit iaf! :love: Fortsätt njuta!!

Strongt sleepan!

Ingen träning idag mer än två hästar ridna. Studentfest igen ikväll, kiropraktor imorgon och förhoppningsvis ett "nytt" lår- over an out, sov gott!

Bra motivation! :)

Mirre: snyggt jobbat! :)

Åååh, jag har blåsor! :( kände att det gjorde ont under hälsen, på gränsen inåt mot den andra foten. Nu när jag kollade på det är där blåsor. Började göra ont efter en 3-4 km i raskt tempo, har inte känt något när jag sprungit, har de utprovade joggingskorna. Har jag annorlunda gångsteg mot springsteg och borde skaffa andra skor då eller? :(

Har du löparstrumpor? Nej, det behöver inte betyda att skorna inte passar... finns ju hur många som helst som har passande skor men ändå har problem med blåsor. Sitter de stadigt, inget glappande eller så?

Jag fick blåsor av mina dojjor i början och skulle nog kunna få det fortfarande om jag springer mycket tror jag, så ge inte upp än. Det blir bättre :)

Igår hade jag träningsstrumpor, inte specifikt löparstrumpor dock. De sitter bra på.

Sleepan: det konstiga är ju att jag inte haft ont öht när jag sprungit i skorna, bara igår när jag gick i dem. Jag har ändå sprungit en del i dem så de är ju inte oingångna.

Guuuud vad grym du är! :banana: Riktigt bra gjort att springa så snabbt på träning!

Mammas, skönt med en långpromenad i sommarkvällen :)

Nu måste jag ut och gå så ni inte tar ledningen ifrån mig :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 119
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 488
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka