Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Nu när du sa magen var jag tvungen att känna efter, jo lite i magen. Hade gahaaalet ont i axlarna och ryggen inatt, men tror att det var sjukgymnastpasset jag körde igår morse. :p

Däremot såhär va: fick ok från min sjukgymnast att göra burpees med kommentaren att jag skulle köra igång lugnt, inte för många. Under passet kände de inget och jag tyckte inte att de var så många. Men har haft asont i vaderna, samma lika som sist. Ska göra mina lyft under helgen, så får jag ta upp det med honom när jag ska dit på tisdag igen. Surt om jag måste köra igen med akupunkturen... :(

Det låter ju inte alls bra, du måste vara försiktig när du sätter igång med burpees igen (sägs med strängaste rösten)! Ta det lugnt tills du kan prata med sjukgymnasten igen så du inte drar upp skadan.

Jag tyckte att jag var försiktig men uppenbarligen inte nog. Ska nog be om ett upptrappningsprogram nästa gång! :rofl: :D Är det dumt att springa även om smärtan går över tror du? (Eller någon annan med för den delen?)

Hmm, vila helt kommer jag inte göra eftersom det inte känns värre än sist och ordinationen då var att undvika det som gör ont, dvs burpees och enbenta "långhopp". Men springa är ju större påfrestning på vaden, även om jag inte haft ont när sprungit ens när det var som värst, eller tänker jag fel? Tror det kan vara bra att inte springa till mig vrist läkt helt också, jag lyckas inte springa utan att vricka den igen. :p

KL

Jag är en riktig idiot. Var hemma från jobbet igår och började få jäkligt ont i halsen och hosta. Vaknade imorse med jätteont i halsen, kunde knappt prata, så jag stannade hemma idag med. Har legat på soffan och hostat och haft ont i bröstet hela dagen, och nu framåt kvällen började jag känna mig rastlös och få ångest så jag bestämde mig för att gå ut på en promenad. Kom precis hem, iskall men genomsvettig och känner mig nu helt jävla slut.

Jävla skit om detta gjort mig sämre nu så jag inte kan jobba :( Känner mig så ensam och tänker för mycket och får ångest när jag är hemma själv för länge :(

Krya på dig!

KL
Under den tiden (1,5 månad) som jag inte kunnat träna pga halsont har jag bara kört plankan och idag satte jag pers: 2 och en halv minut stod jag :D

Krya på dig!

KL

Blev ingen springtur idag, orkade inte när jag kom hem från jobbet. Får ta det en annan dag.

Chili: Det ser härligt ut och du verkar ha kul! Jag förstår om du inte orkar laga vettig mat efter så långa arbetspass, det viktiga är att du ser till at får i dig nåt så att du orkar.

Ja, om man har vädret med sig är det ljuvligt. :) Idag missade vi regnet helt perfekt, istället krånglade utrustningen såklart. Jo men mat lagar jag faktiskt på kvällarna, skulle dö lite utan middag... :o Men eftersom vi oftast äter lunch i fält/i bilen ska det va mat som är kall, men nästa vecka blir det skärpning. Då hämtar jag min matlåda med kylklamp bland annat!

Låter asgött att simma, jag gillar verkligen det, fast det är skitjobbigt. :p Att bassängen var varmare kan säkert ha nåt att göra med att kroppen kändes bättre?

Bjussar på en bild från igår, var på en så otroligt vacker plats då (Fyledalen). Så besviken över att jag hann fota i en minut, hade kunnat fota hela dagen.
1011754_10151461853890163_1217417123_n.jpg

Har för övrigt sån träningsvärk, och kroppen är jättetrött. Är helt sanslöst trött på morgonen, har dessutom rejäla allergiproblem just nu. Från gårdagen värker biceps, rygg, baksida lår, framsida lår... Kan inte påstå att jag kommer göra slag i saken med 10-kort på gymmet. ;)

Men åh nej stackars du! Hoppas du blir bättre snart.

Om du gillar serier rekommenderar jag The walking dead, SJUKT bra!

Peppkram!

Känns som att det här med kvällsrundor är min nya grej, haha. :)
Stack ut vid 22 idag med, idag blev det bara 3 km. Dock blev tiden 15.20 vilket jag är riktigt nöjd med :)
Jag borde verkligen springa oftare för det är ju så kul när det ger resultat!! :)

Imorn blir det veckans tredje gympass innan det är dax för studentfirande av min lilla kusin som visst inte är så liten längre :p

Men åh nej stackars du! Hoppas du blir bättre snart.

Om du gillar serier rekommenderar jag The walking dead, SJUKT bra!

Peppkram!

Åh men åh! Stackare! :(
Hoppas du är piggare imorgon!

Stor kram!

Tack hörrni! Och tack för tipset Wysiwyg! Tyvärr har jag inte ro att titta på nåt när jag är såhär, blir bara stressad och rastlös. Hoppas så att jag kan jobba imorgon, annars kommer jag få vara ute och gå hela dagen och jag bara orkar inte.

Känns som att det här med kvällsrundor är min nya grej, haha. :)
Stack ut vid 22 idag med, idag blev det bara 3 km. Dock blev tiden 15.20 vilket jag är riktigt nöjd med :)
Jag borde verkligen springa oftare för det är ju så kul när det ger resultat!! :)
Åh vad härligt det låter! Vad fint att du kommer ut och visst är det en underbar känsla när man märker att träningen faktiskt går framåt? :)

Kvällsturer är skönt!
Jag (läs: hela flocken) har precis kommit in efter en kvällspromenad på nästan 5 km. Det har regnat hela dagen men är uppehåll nu, så hela skogen var sköööön av efter-regn-luft. :love:

Har verkligen inte sportat mitt yttersta den här veckan, men planerar styrketräning efter jobbet i morgon.

Men du, tvinga inte ut dig om du inte mår bra. Försöker vila kroppen även om hjärnan säger annat...

Och ja, att träningen går framåt känns fantastiskt. Jag är i bättre form än på länge men känner samtidigt att det finns mkt att jobba på - vilket känns kul!

Åh vad fint det låter!
Jag vill också ha en promenadflock! :D

Hoppas det inte dröjer allt för många år innan jag känner att det finns tid för en hund. En liten italiensk vinthund (alternativt whippet) ska jag ha! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 121
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka