Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Du lär helt klart vara ensam i affären. Åk gärna dit runt 16-17-tiden, då kommer det vara så gott som tomt ;)

Låter som en bra dag!

Låter jobbigt, man får såna där skitperioder ibland. Acceptera att det är så det är just nu, försök fokusera på det som är bra! Hoppas du kommer trivas på den nya arbetsplatsen. Btw tycker jag du var jättesnygg i klänningen du la upp på instagram! :)

Jag får ju tyvärr inte reda på var jag hamnar förrän i slutet av augusti. Men har skickat en intresseanmälan till en geriatrikavdelning. Skulle vara ganska kul och jobba lite mer inom sjukvård än omsorgen.

Tack :love: Det behövde jag höra idag!

På midsommar ska vi till en kompis som precis fyllt år. Det blir lekar, mat och tårta från kl 13 och till natten typ.:p En stor fest som kommer hålla på ganska länge med andra ord!

Idag har jag precis powerwalkat med killen, 5,6 km!

Jättesnygg jacka :)

Vi ska vara hemma och grilla i morgon, hoppas det blir bra väder bara.
Idag blir det powerwalk/cykeltur, men min cykel är så sliten att den börjar bli allmänt jobbig bara och cykla på. Skulle behöva en ny.

kl

Jag är nog lite dum i huvudet. Fast på ett bra sätt. Var ute och sprang nyss (nej, jag har inte så mycket för mig dessa dagar :p) trots de tunga benen i morse. Det kändes ju inte precis lätt att springa då heller kan jag tala om.

Hade bestämt mig för en kort liten runda som först går in på en jättetrevlig stig, bred och mjuk och så. Sen hade jag sett att man kunde ta till höger, följa kanten på en äng och sen höger igen så skulle man komma tillbaka till utgångspunkten. I början gick det bra, gick ut lite väl fort så jag saktade ner lite, men det gick ok. Men. När jag rundade ängen för att komma tillbaka så visade det sig efter ett litet tag att den stigen som ledde tillbaka inte var mycket att hänga i julgranen. Det var lerigt, högt med gräs och bitvis brännässlor och väldigt kuperat... Bitvis var jag tvungen att klafsa genom lera, jag brände mig på nässlorna och det kändes rätt förjävligt där ett tag! Kom ut ur skogen och bestämde mig för att 3 jävla kilometer ska jag väl släpa mig fram till. Det var tuuuungt.

Mina skor, som jag precis fått rena och torra... :arghh:

Såhär ser mina ben ut i skrivande stund :crazy: (ursäkta utviket av bleka och tjocka ben ;))

Men så till den här dum-i-huvudet-delen då. Jag kom hem, förde över passet till endomondo, kollade på statistiken och känner mig helt plötsligt rätt nöjd?! O_o

Hur kan man känna sig nöjd med ett sånt här skitpass, tänker ni? Jo, jag tittade på kilometertiderna bit för bit under passet och ser att jag har höjt mitt bekvämlighetstempo jättemycket! Sista 500 meterna idag kändes det som att jag stod stilla, typ. Då var tempot ändå runt 6:20!! Jag jämförde med ett pass från slutet av mars, då sprang jag 3 km i sträck för första gången och höll ett tempo på mellan 7:40-8:30 min/km. Ganska stor skillnad måste jag säga, så på det viset så är jag faktiskt nöjd idag! :D

Aouch!

Men gött ändå - det är ju ganska sjukt att man kan känna sig nöjd och belåten efter att plågat sig genom typ samtliga nivåer av helvete :D

Ja, bodypumpen var utbytt till en crosstraining pga instruktörsbrist och jag var såhär: :banana: Det var skitkul! :D Nu har jag klämt i mig en proteinshake så jag inte är helt slut till att jag ska ut och springa om typ en kvart. :D

Åh, så jobbigt! Men du, livet är så ibland. Det är väl bättre att du känner att du får prioritera bort vissa saker än att du kraschar helt för att du försöker orka allt. Du vet varför och du kommer att komma igen när livet lugnar sig lite. En häst och lägre mål överlag en period är sånt som händer. :)

Haha, eller hur va. :p Jag ska ut och springa när min partner kommer hem från jobbet, han var klar typ nu, så det lär väl bli där någonstans vi åker. :p Men men, jag hoppas att alla redan åkt ut till landet/skärgårn eller vart de nu ska då. Önsketänkande, vaddå? ;)

Ja, jag ska springa idag, sjukt pepp! :D Han ska få se min bak (bildligt talat) i den här utmaningen! :D

Haha, eller hur va. :p Jag ska ut och springa när min partner kommer hem från jobbet, han var klar typ nu, så det lär väl bli där någonstans vi åker. :p Men men, jag hoppas att alla redan åkt ut till landet/skärgårn eller vart de nu ska då. Önsketänkande, vaddå? ;)

Fördelen med att bo i Danmark, danskarna firar först sin motsvarighet till midsommar på söndag! :p

Sprang i tisdags, benen har återhämtat sig väldigt bra och fick till ett nytt snabbt pass, ska försöka hålla i det här tempot nu!
Igår ingen träning, hann inte till boxen pga tvättid.. :cautious:
Idag hoppas jag hinna/orka med en löprunda, men är typ 30 grader varmt här nu så får bli senare, dock sovit allt för lite inatt så får se hur trött jag är ikväll. Borde vara ute i solen, men borde ännu mer plugga! *suck*

Zasso: Grym du är och AJ på benen!! :crazy:

Gud vilket jobbigt pass, men fan vad grymt att du pressade dig själv! Och det där med att känna sig nöjd, klart du ska känna dig nöjd. Bra jobbat!

Det är bara att ta ett djupt andetag och acceptera att det kommer ta lite längre tid att handla idag ;) Det är galet vad mycket folk som är ute i sista minuten vad gäller handling till storhelger.

Danke schön! Svinjobbigt var det! :D

Kul med passet förresten, och hoppas springturen går bra!

Blåbäret, ja man är nog lite knäpp som sagt :D

Malan: Tack, ja AJ på benet! Men det börjar lägga sig nu så förhoppningsvis blev det inte så farligt.

Haha kanske! :p Jag var precis och handlade, inte så mycket kö här! Men å andra sidan kan man inte få tag på gräddfil... :(

Tjoho beachisar!!! Long time no see. Jag har haft lite mycket att stå i senaste två månaderna typ, hade två lite större tentor, började dejta en kille, jobbade en del, tog körkort, behövde catcha upp med lite gamla vänner, massa vårpubar kom till osv osv osv... Men nu är jag på plats i nordnorge igen och har mer tid! 6,5 veckor till ska spenderas här och jag måste främst fokusera på att plugga in helkroppsanatomi + utvecklingsbiologi (japp, den tentan hauntar mig, har inte haft kraft att plugga in den under tidigare läsår och klarar jag den inte i sommar får jag inte fortsätta programmet till hösten :eek: ).

Har börjat ta tag i träningen också! Har märkt att jag blivit tjockare under våren och har tappat en hel massa kondition :(. I mars kunde jag springa 15 km på typ 85 minuter. Nu orkar jag ungefär 5 :cry:. Min plan att bara äta nyttigt de här veckorna samt träna en massa. Här finns knappt några frestelser, har jag linssoppa hemma så blir det liksom det och inget annat :p. När jag kommer hem ska jag väga mig :angel:. Har ingen våg här och orkade inte facea min slapphet hemma :D. Ska börja läsa i tråden från och med nu också!!!

Minns hur fint det var att vara med här förra gången så det ska bli skojsigt att ploppa in igen om jag får :D!

Senast ändrad:

Välkommen tillbaka!

Låter som att du har haft fullt upp. Kul att du vill komma igång igen, ta det försiktigt bara så du inte drar på dig skador eller tappar motivationen. Små steg framåt så är du snart tillbaka där du var i våras! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 526
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 146
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka