Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Inte jätte, 160 :) Tycker inte att 51 kg är för mycket på så sätt, men jag känner mig inte lika fit, och de där 2 kg är bara resultat av (känslo) överätning. I våras var jag i rätt bra form och vill helst göra senaste månadernas kost ogjord...

Oki, jag förstår om det inte är nöjd över "känsloöverätning" och man kan ju känna sig lite mindre fit eller plufsig bara av att ha slarvat lite med kost eller träning ett tag, även utan att det faktiskt syns. Jag reagerade på att du skrev att du ska ned till 50, känns inte riktigt sunt att ha det fokuset. Liksom för kroppen och ditt utseende spelar det verkligen ingen roll om du väger 50 kg eller 51 kg.

Tycker jag ser så mycket knasiga vikttankar på buke hela tiden nu, och reagerar därför när jag ser människor skriva ut låga vikter som om den vikten är lite för mycket. När det redan är lagom eller i vissa fall för lågt.

Alltså, trivs man inte på gymmet så spelar det ingen roll hur billigt det är för då kommer man ändå liksom dra sig för att gå dit. Så helt rätt tänk av dig tycker jag! :)

Lightzone, haha nä vem har det? :p Men asbra att du gjorde det tycker jag :)

Det låter verkligen grymt skönt och roligt att vara så beroende av träningen! Man får kämpa sig dit, men när man är fast är det underbart. :) Keep ut the good work, så att säga!

KL

Jag är för tillfället hyfsat hänförd över vad min kassa, knepiga kropp lyckats med. Jag har nu jobbat i 2,5 vecka vilket inneburit total livsstilsombyte. Hade så fruktansvärt ont i knän och fötter i början och tänkte att nu är slutet nära... Sjukpensionär vid 26. :meh: :nailbiting:

Jag vågar knappt säga nåt... men vad jag helt klart kan säga är att idag, efter 8 h arbete ståendes på betonggolvet, så gör knäna inte ont. Det är helt fantastiskt, konstigt, skönt..! Kan inte säga något om framtiden men första veckan var jag så mörbultad att jag knappt kunde stå och laga mat på kvällen, idag är jag pigg och ska ta mig en promenad till Ica i regnet. O_o

Däremot har jag hemskans träningsvärk i triceps, axlar och skuldror och efter idag lär det inte bli bättre. :p Det är dock oerhört välkommet jämfört med knävärk. Har endast vilat mina knän 1 dag på 2,5 vecka, då var jag hemma och fixade lite kalas bara. Övriga lediga dagar har jag promenerat/vandrat. Awesomeness?!

Ja, så nöjd!

Det bästa är att jag redan är taggad på ett till pass imorn! :D
Då tänkte jag kika in det där utegymmet vid Eriksdalsbadet... Ska bli spännande!

Jo att jag känner mig "plufsig" beror säkert mycket på den dåliga kosten.
Förstår att det lät lite konstigt, dumt skrivet av mig kanske. Kanske dumt tänkt också, men jag vet hur jag kände mig när jag skötte kosten och därmed vägde lite mindre. Vill liksom tillbaka dit.
Fast jag tycker det brukar funka rätt bra att köra all in ett tag och komma in i vanorna ordentligt igen, så brukar det flyta på rätt bra sen :)

Lyckades släpa runt min jetlag på en löprunda!

Distans: 9.32 km
Tid: 54:50
Medeltempo: 5:53 min/km
Kalorier: 491
Medelpuls: 171 slag/min
Maxpuls: 189 slag/min

Körde intervaller, 3x5min och 10x30 sek :) Så en del av rundan bestod ju av vila mellan intervallen

*knapp*

Hade missat totalt att jag anmält mig till Crosstrainingpass ikväll. Har precis ätit middag, men dragit på mig träningskläderna igen och ska snart iväg. Hoppas jag får behålla middagen iaf ;) Två pass idag får kompencera senaste veckans träningsvila (förutom ett par timmar på dansgolvet)

Så skönt att knäna är bättre! :) Låter helt super ju!

KL

Tog en kort springtur idag. Knappt 3 km på 24 minuter, sprang inte hela vägen dock. Jag kör på med min 10K träning, det går långsamt framåt.

Nu ska jag äta kvällsmat, kolla på pretty little liars och äta lite choklad :D

Bra jobbat! Gillar du 10K-programmet? Jag körde C25K förra sommaren och tyckte det var rätt så bra. :)

Ja, det är samma som c25k tills man är förbi 5 km, det bygger liksom bara vidare där! Men jag tycker det funkar bra, jag är för envis för att ge upp innan den säger till oavsett hur trött jag är, och får ändå lite pauser :)

Härligt! Bra jobbat :)

kl
En del promenader i jobbet idag, funderar på om jag ska ta mig ut på en promenad runt älven nu ikväll... Har nyss ätit sushi och är sugen på chokladglass :p
Imorgon ska jag utforska gymmet tänkte jag! Sen åker jag hem på fredag och har bokat pass lördag och söndag (men lär bara hinna ett av dem). Och bokat för kommande 2 veckor för den delen, gäller bara att jag kommer ihåg det sen, kommit ur rutinerna lite men som sagt, det får det vara värt.

kl

Alltså. Träningsvärken. Har ont där tummen går över i hand till och med O_o
Misstänker att Boot Camp-passet i måndags med en massa box kan ha något med saken att göra...

Tror även att jag tog i lite för mycket med att gå en mil, när jag inte gjort det på så väldigt länge. Får bli en otroligt lugn promenad till utegymmet imorn.

Låter mysigt och gå runt älven, kan tänka mig att det är fint där.
Åh chokladglass :d
Frestas av en skål med marabou mjölkchoklad nu, fast har bara tagit en bit.

Lightzone: Boot Camp låter intressant, vad gör man? :p

Har träningsvärk sedan styrkan igår.
Tänkte köra i morgon igen, alla fall armar och mage.
Blev en gå/löptur idag på totalt 4.86km, sprang inte hela tiden så totalt blev det 4 set, kan man väl kalla det, som jag sprang. Blev inte så långa bitar i taget men kortaste sträckan blev 0.49km och längsta 0.70km. Låg mellan 8.39km/h och 9.03 km/h.

Men det är en början alla fall, velar nu om jag ska köra enligt c25k eller inte.

Inte så militärinspirerat som det låter, som en uppskruvad version av cirkelträning ungefär :) Box, släpa bildäck, massor av hemska övningar (läs, burpees.. m.fl m.fl ;) ), intervaller och en högljudd britt som står och peppar alla för allt vad tygen håller :D

Ja jag gillar också den, använde den förut.
Samtidigt är det skönt att "springa fritt" fast det kanske blir svårare att se resultaten då iof

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Varje löppass behöver ju inte vara c25k, du kan ju blanda med att springa fritt också! :)

Man kan ju köra lite både och! Jag har som sagt var kört efter C25K och gillade upplägget, men på ett sätt så blev jag alldeles för fokuserad på att jämt jämt kolla på klockan. Jag tror att man behöver lära sig att "bara springa" också. Så jag tänker att man kan varva litegrann, då tar det visserligen längre tid än 8 veckor att komma till slutet på programmet men det är ju inte hela världen. :)

edit: Hehe, såg att addan just skrivit samma :p

Det är ju sant iof :)

Zasso: Ja det är lite därför jag tvekar, när jag använde den förut kollade jag hela tiden hur lång tid det var kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 137
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 494
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka