Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade en period på ett par månader för typ fyra år sedan när jag gymmade några gånger i veckan, inte direkt roligt men något som behövde göras. Sedan har jag ridit några gånger i veckan under ett par år, men inget mer. I juni och juli förra sommaren tränade jag ett pass per månad, i augusti och september 3 pass per månad, i oktober 20 och det har jag inte gått under sedan dess.Jag har alltid sett mig som lat, varit soffpotatis och inte gått när jag inte behövt. Ätit för mycket, stora portioner och onyttigt, mycket godis/snacks/glass... Vägde dryga 80 kg förra sommaren, det är rätt mycket på mina 166 cm. Och trött, orkade inget, allt var en kamp liksom så fort man skulle göra något.
Min farmor dog av en hjärtattack för några år sedan, hon hade även diabetes, vilket både pappa och hans båda syskon har. Sedan fick pappa en hjärtattack i början av oktober, fick göra sex (!) ballongsprängningar och då vaknade jag upp. Insåg att jag passerat 25, var överviktig och förmodligen skulle dö inom inte allt för många år om jag inte gjorde något.
Så jag bestämde mig för att lägga om mitt liv. Började träna så ofta jag kunde, med mål att träna så mycket som möjligt och att bli beroende. Och det har funkat. Började köra klasser, sådana jag tyckte var roliga (och en del spinning med, fast jag hatade det), och sedan har det bara rullat på. Jag fann glädjen i det, och nu ser jag mig som beroende. Var sprallig och hög efter dagens pass, även om jag erkänner att det var snorigt jobbigt och drygt mitt i så var merparten roligt faktiskt. Så tja, mitt recept dödsångest + bli beroende, vet inte om det är så nyttigt men tja å andra sidan funkade det för mig när inget annat funkade.
Nu har jag kommit tillrätta med motivationen till att träna, nu jobbar jag med synsätt, funderar över att börja tänka mer på kosten () och att utmana mig till att göra sådant jag inte hade gjort annars. Typ som morgondagens 90-minuters spinningpass.
![]()