Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Testa och se hur det går! Det är ju bara att strunta i det sen om du inte tycker att det känns bra. :)

Får göra det :)
Måste hitta hörlurarna till mobilen bara, vet inte var jag har gjort av dem.
Nu har jag musiken i mp3:n eftersom min mob är kass till det, den spelar samma låt om och om igen bara.

Hur skönt som helst! Tog en promenad på stan på ca 30 min i regnet, det var riktigt gött. Knän och övriga kroppsdelar nöjda, knoppen mest av allt. :D Nästan obeskrivligt skönt att bara få vara ute själv och lyssna på hög musik. Kom just på att jag inte lagat nån lunch till imorn... får bli mackor dårå. Tröstar mig med att jag ätit bra idag åtminstone. :meh:

Mm, det är en mysig stad. Fastnade i jobbsök men blev en kort promenad på stan, i en park och vid älven. Tänkte köra en planka och lite styrka men orkar inte :p

Glassuget försvann iaf, har skött maten rätt bra den här veckan :) (och ser fram emot frukostbuffen imorgon :p).

Jag har tidigare kört nåt jag tror liknar c25k. Nu på det senaste har jag bara sprungit,en det hade aldrig gått i början. Har/ska börja växla nu mellan intervaller springa/gå och att bara springa, på pts inrådan.

Verkar som att du har kommit igång ordentligt nu Mirre? Kul!

Ja det känns så :)
Riktigt skönt är det, även om jag fuskar en del med kosten än ;)
Men det är en härlig känsla att hålla igång och att inte tveka att ge sig ut även om det regnar. Känns inte som fokuset enbart ligger på viktminskning nu heller, även om det är huvudsyftet sas så går jag mer in på att ändra livsstil helt och hållet.

kl

Här sitter jag. I mina egna tights :D
Dom är ju i fel färgkombination nu. Istället för svart/lila som dom sa att provtightsen skulle vara så har dom gjort lila/orange - vilket är extremt fult haha. Men jag ser ju i alla fall hur dom ser ut, hur dom känns och vad jag behöver ändra på inför de i rätt färg.

Och eftersom ett sånt här inlägg inte får skrivas utan en bifogad bild kommer här två sådana. Jag har inte någon spegel att fota mig i så det fick bli jättefula mobilbilder i kasst ljus (och så glömde jag dra upp tröjan i fram, det är alltså inte tightsen som ser sådär pösiga ut där)

EC52A751-DB2D-41BE-8593-66C8FB8165CC-8198-00000A3B97A12023.jpg

Jag ska be dom flytta fram linjerna, så det inte ser ut som om man har en groteskt stor främre lårmuskel. Dom har flyttat bak dom på eget bevåg, för på min skiss sitter strecken "mitt på" när man ser det från sidan.
Och så ska det orangea bli ljuslila :)

404556B0-3A77-4023-BAF3-72C9020D13A7-8198-00000A3BDF4C10A1.jpg

Den nedre delen på båda är symmetrisk, det är jag som uppenbarligen inte kan stå med fötterna åt samma håll - men då ser ni ju hur det ljusa fältet där nere går ner rejält på insidan. Ska dock ändra lite där med.

Snygga! Guuud så roligt att de kommit, nu är det bara springa lite i dem så du vet att de sitter bra innan du beställer de riktiga som är kvar va? När beräknar du få hem de riktiga så du kan köra igång? :) uhm eller ja, klart att de du har inte är på låtsas, men de är ju inte de du ska sälja. :p

Herregud vad roligt!
Det måste kännas så häftigt att prova sin egen produkt :bow:

Och jag tycker att lila+orange låter som en dröm :D

Jag har promenerat innan frukost, kors i taket! :p Rätt skönt faktiskt, men det är varmt och fuktigt ute så tröjan klibbade. I eftermiddag blir det nog en cykeltur tror jag.

Jag hade en period på ett par månader för typ fyra år sedan när jag gymmade några gånger i veckan, inte direkt roligt men något som behövde göras. Sedan har jag ridit några gånger i veckan under ett par år, men inget mer. I juni och juli förra sommaren tränade jag ett pass per månad, i augusti och september 3 pass per månad, i oktober 20 och det har jag inte gått under sedan dess. :) Jag har alltid sett mig som lat, varit soffpotatis och inte gått när jag inte behövt. Ätit för mycket, stora portioner och onyttigt, mycket godis/snacks/glass... Vägde dryga 80 kg förra sommaren, det är rätt mycket på mina 166 cm. Och trött, orkade inget, allt var en kamp liksom så fort man skulle göra något.

Min farmor dog av en hjärtattack för några år sedan, hon hade även diabetes, vilket både pappa och hans båda syskon har. Sedan fick pappa en hjärtattack i början av oktober, fick göra sex (!) ballongsprängningar och då vaknade jag upp. Insåg att jag passerat 25, var överviktig och förmodligen skulle dö inom inte allt för många år om jag inte gjorde något.

Så jag bestämde mig för att lägga om mitt liv. Började träna så ofta jag kunde, med mål att träna så mycket som möjligt och att bli beroende. Och det har funkat. Började köra klasser, sådana jag tyckte var roliga (och en del spinning med, fast jag hatade det :p), och sedan har det bara rullat på. Jag fann glädjen i det, och nu ser jag mig som beroende. Var sprallig och hög efter dagens pass, även om jag erkänner att det var snorigt jobbigt och drygt mitt i så var merparten roligt faktiskt. Så tja, mitt recept dödsångest + bli beroende, vet inte om det är så nyttigt men tja å andra sidan funkade det för mig när inget annat funkade.

Nu har jag kommit tillrätta med motivationen till att träna, nu jobbar jag med synsätt, funderar över att börja tänka mer på kosten (:p) och att utmana mig till att göra sådant jag inte hade gjort annars. Typ som morgondagens 90-minuters spinningpass. :p

Åh, då finns det ju hopp! :) Jag känner mig själv som du beskrev att du upplevde tidigare att du var. Lat, soffpotatis, äter gärna mycket och gott (men det kommer nog aldrig gå över :p). Jag tänker mig också att man kanske verkligen måste få in träningen som rutin, och göra den typ av träning som man ändå upplever relativt kul i början i alla fall, och sedan kanske man kommer dit där du är idag? :p Jag har inte lyckats hittills i mitt liv, jag har haft perioder då jag varit aktiv och trott mig börja uppskatta träning men så fort jag (av olika anledningar) har något längre perioder med träningsuppehåll så är jag verkligen tillbaka på ruta 1 igen...

Men jag känner hopp :bump:

Snygga! :)
Häftig känsla att få sina egna sådär.

Regn här idag med :meh:
Jäkla väder. Simskola snart och sedan blir det lite styrka ikväll

Blir precis som Niyama lite orolig för dig Kolfinnur! Om jag inte minns fel så kaloriräknar du väl ganska nitiskt (och har sagt att du kan kan/kunde få lite ångest/dåligt samvete när du svävade utanför kaloribudget?) och att du ovanpå det här gärna tränar mycket?) Ber om ursäkt om jag blandar ihop dig med någon, jag är lite hönsig. Ta hand om dig bara! Precis som Niyama säger så känns det lite skevt att fokusera på ett kilo hit eller dit, speciellt vid den låga vikt du redan har... Att fokusera på att bli hälsosam och inte känsloäta är ju en annan grej, men utifrån vad du skrev verkar fokuset främst ligga kring vikten och att hälsosammare mat snarare är ett sätt att nå dit...

Självklart ska dom springas i :D
Tänkte utsätta dom för ett ridpass också, för att verkligen slita på tyget mellan benen och se hur det blir. Sen ska dom tvättas, tvättas och tvättas igen för att kolla att dom inte tappar form eller nåt sånt.

När den stora ordern kommer beror lite på om jag måste ta hem ett nytt prov nu eller inte, men jag hoppas få hem dom någon gång under juli. Kan bli början av augusti.

Jag vaknade upp idag med jätteont i halsen :eek: :eek: Inte varit det minsta sjuk på över ett år så jag är helt i chock. Säker på att det är kollektivtrafiken här i Stockholm som gett mig skiten :p

Så min inplanerade powerwalk fick strykas från schemat. Men visst är det helt okej att stryketräna vid halsont? Då tänkte jag köra ett pass med Nike Club istället. Jag har fortfarande apmycket träningsvärk i benen, ljumskarna och rumpan från förra gången :angel: så jag tänkte välja att fokusera på överkroppen om det går (har två olika stryketräningsappar).

Vad fin du är som bryr dig och oroar dig, du med Niyama!
Ni har nog lite rätt båda två, överreagerade nog lite. Har ätit rent i 2 dagar nu och börjar känna igen min kropp igen :) Ramlade ner i de dumma tankemönstren förra sommaren, och omges av samma omständigheter nu. Har lärt mig mycket senaste året så tror jag ska klara mig, men det är uppenbarligen lätt att falla tillbaka!
Har iaf inte räknat på 2 månader, och bara vägt mig ibland :) Dock hållt mer koll på maten senaste dagarna, för att vänja kroppen vid storlek och tid för måltiderna igen.

Så härligt med en tråd full av fina människor som stöttar en! :love:

Vid just halsont ska man vara lite försiktig, är man tex snuvig är det mer okej. Man behöver ju inte ligga still för det, men något ansträngande ska man ju helst undvika :) Så det beror ju på hur hårt du kör ;) En lugn promenad borde väl funka annars?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 494
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet