Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att väga mig idag för att se vad påsken gjort med mig:D Uppenbarligen ingenting! Vågen ligger där den brukar så det känns bra.

Idag blir det gym, promenad eller löpning. Jag har inte bestämt mig och jag har beslutsångest. Vad ska jag välja?:nailbiting:

Usch :( känner mig så ledsen. Skadade axeln ganska ordentligt i torsdag och ortopeden tvingar mig till vila i 3 veckor och sen sjukgymnastik efter det. Får inte belasta alls men får röra den. Gjorde ett försök att jogga i söndags men det gick inte alls när blodcirkulationen kom igång. Ska försöka träna ben idag men är rädd att det blir på samma vis. Sur och ledsen och tycker synd om mig själv.

Egentligen är det ingen fara. Kunde varit mycket värre, men drygt ändå!

@kladdkaka Åh nej! :( Jag förstår att du är ledsen, och det är ju så jäkla jobbigt med krånglande axlar också. :( Hoppas att det släpper snart och du kan komma igång, men stressa inte utan låt den läka innan du börjar belasta, så lyssna om det inte funkar att köra ben och sluta då. Jag vet hur svårt det är. ;)

@Mammas Det är så jobbigt!!! det känns som allt blir förstört. Kan inte ens göra plankan liksom. Det kryper i hela mig när man är van att träna 6 dagar/vecka.
Men kommer få en stadig röv och ben om det är det enda jag kan träna i några månader ;)

Vad är det folk svullar under påsken egentligen? Jag har aldrig riktigt förstått det där.

Stort :up: för hemmagym! Så länge det är utan kackerlackor.

Jag har heller aldrig fattat, men då är jag inte direkt traditionsbunden. Det enda påskiga jag ätit är mina frukostägg...

@kladdkaka - å nej! :( Och var försiktig är mitt råd. Min axel strular fortfarande och det är typ 5½ år sen jag skadade mig. Som vanligt så var jag inte tillräckligt försiktig i min konvalecens så det har liksom skitit sig totalt. Borde ta tag i det igen men har inte hittat orken till det, och då finns ändå Muskelskadecentrum i samma lokaler som Xtravaganza :angel:

@Blueberry - mycket intressant! Det ska jag försöka se :)

*kl* (eller nåt)
Har varit ute hos halta hästen som är betydligt bättre men fortfarande halt. Lär nog inte kunna rida än på ett bra tag, men vi kan nog börja med promenader snart. Ska bara övertala @cili att komma och klämma lite på honom :) Ikväll är det äntligen cirkelträning igen! Men det blir det enda passet denna vecka för PTn ska på kurs, så jag får ta och masa mig till gymmet lite själv också ;)

@kladdkaka vad trist med skadad axel!
Förstår att det är drygt och inte få träna som vanligt.

@Blueberry Intressant!
Det ska jag se.

@Ninnurur
Vad har hänt med din häst?
Skönt att han/hon är bättre alla fall :)

Idag har jag varit ute och gått/sprungit.
Körde första passet på C25K, gick ut direkt jag vaknat så sitter och äter frukost/lunch nu.
Skönt att vara igång igen och känna att man trots allt har en del kondition kvar, hade orkat sprungit mer än vad appen sade. En härlig känsla. :)

@Mirre - frambenshälta, högst troligt en sträckning i bogleden. En 24-åring ska inte springa i en kuperad hage tycker jag, han håller visst inte med mig :cool: :D Det har blivit markant bättre sedan i onsdags så då bör det inte vara skelett/hov utan musklerna. Han vill liksom inte riktigt sträcka ut benet helt, men blir bättre efter att ha rört sig lite och lite försiktig stretching.

Vilken app använder du? Jag är lite sugen på att testa nåt sånt :)

@Mammas, tack för infon. Låter lite som det jag har, det gör liksom inte ont i halsen, utan känns mest "kli-igt" och som precis innan en rejäl förkylning bryter ut. Jag har aldrig känt av pollen förut, men för nått år sen fick min lillasyster en rejäl allergiattack mot just pollen, hon har inte haft det varken före eller efter den våren, men det kanske är något särskilt aggressivt pollen som man reagerar på? Finns ett sånt allerginässpray att köpa receptfritt? Apoteket? För det känns ju absolut värt att testa.

@Blueberry Sambon såg det igår kväll (hurtig som jag är var jag i stallet och red istället för att slappa framför tvn) och han tyckte det var riktigt bra. Jag får bara lust och göra en 50/50 blandning på fett och socker att äta.

Det verkade vara intressant på morgonpasset idag då det kom en och pratade om ortorexi, inte för jag misstänker att någon i tråden har det.

Bra stel och öm i mina fotleder efter min första runda på 9 km igår! Men det var värt det! Fortfarande sjukt nöjd med mig själv :D ;) Sa till min svåger att jag gärna följer med igen någon dag om han orkar med ett lägre tempo. Den jäkeln sa att jag gärna fick bli med för det är gött att ta det lugnt ibland också! haha :P Tur han har det så lätt när jag sliter! Men jag är på G att bli bättre! Har ju aldrig löptränat i hela mitt liv. Började mer seriöst förra året och först i år har jag ett mål så jag är riktigt nöjd med mig själv :)

@Kethets

Jag tror att många av oss är lite ätstörda här i Beachtråden. Jag är utan tvekan det, har en relation till min kropp och min tallrik som jag verkligen vill få bukt med. Jag ska bara bli smalare först... :sneaky:

Oj vilka avancerade påskmiddagar folk har! Vi firade typ inte alls. :p Alla är för utspridda för att orka samlas mer än vid jul och kanske en gång mer per år för sådana bufféer och julbordsaktiga middagar. :p

Däremot har jag ätit en massa godis. Eller ja, jag äter godis varje dag men jag vräker inte i mig. Som kontrast äter jag ganska lite överlag och det tycks fungera utmärkt då jag plötsligt kan ha en massa kläder jag inte kunnat ha på läääänge! Sprang runt i löpartights i helgen och kände mig helnöjd och jättefin!
Sen är det inte så att jag svälter mig heller, men jag struntar i de flesta begär och sug (förut godisbitar här och där). Har ingen fixering vid att äta lunch och/eller middag längre. Äter jag en stor lunch äter jag oftast bara något litet på kvällen, eller tvärtom. Vissa dagar äter jag dubbelt så mycket som andra dagar, men oftast ligger det på en ganska konstant nivå.

Har ägnat helgen åt att spika, såga, promenera och vara utomhus. Somnade i solen i söndags och har träningsvärk i höfterna efter mina promenader upp för branta små berg och sådär. Känner mig pigg och väldigt sugen på promenader men vilade från detta igår då jag blev lite orolig för höfterna, men ska nog ut idag igen!

@Blueberry Jag tror många har en bakgrund som det ja tyvärr. Men är nog så löjligt vanligt idag också tyvärr.
Jag vill nog inte bli så smal längre, men jag vill vara fri från skador och smärta. Måste säga att det var länge sedan att jag hade ont i ryggen, så glad över det!

Vi firar inte heller påsk direkt. Ingen i vår familj är överdrivet förtjust i påskmat, eller julmat för den delen, och eftersom vi ändå bor ihop alltid blir det inte så där överdrivet att man måste ses bara för att det är påsk, vi ses ju varje dag. Nu råkade påsken sammanfalla med att min moster fyllde år, så släkten träffade vi där. För mig är godiset den stora boven i dramat, men jag lyckades nog ändå hålla det på ungefär samma nivå som "vanliga" helger.

@Ninnurur Oki, hoppas han är frisk snart då :)
Jag använder C25K, första passet springer man 1 min och går 1 min, springer 1 osv tills man springer 5km i ett sträck.

@Kiwifrukt Jag har inte heller känt av pollen förut, men i år gör jag det.
Mest genom att halsen blir irriterad och värker, blir lite tyngre och andas också.

@FengurLaugar Bra gjort och springa 9km!
Kul och ha någon och springa med också :)

Rastade hojen när jag var hemma i Skåne under påsk.. träningen börjar ge resultat - skinnstället spänner lite över axlarna.. :D
Men det får fan töja sig lite till för inte tänker jag köpa ett nytt! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 151
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10