Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på xxl för att köpa ett par nya mysbyxor. Kom hem med ett sånt här också :angel:
8806778339358_1073650_1_18241_jpg.jpg

Men det kostade bara 99:- så :) Däremot tror jag att gymkortet på Fitness får ryka nu. Har ju gym på Xtra och goda träningsmöjligheter hemma också så det känns lite som pengar i sjön. Vill gärna gå på pass men det är inte helt försvarbart att ha kvar kortet bara för att gå på pass max en gång i veckan.

Trööött!

Ryggont och 12 timmars arbetsdag (typ)=inget gym och istället subway-middag. Men inget socker.
Riktigt inspirerande möte ang karriär framöver dessutom :)

Och skogen ÄR underbar. Man behöver aldrig ta sig ut ur skogen. Utom möjligtvis för att skaf familj kaffe.

/biologen

Jag velar över hur jag ska göra med maten idag. Om jag ska köpa med en pizza eller hålla mig till matlåda. Jag måste ha saker att småäta för att hålla mig vaken, vilket vanligen blir digestivekex. Då känns det som att jag lika gärna kan köpa en pizza och äta på den under natten. Jag har inte ätit pizza sedan januari, knappt nån utemat alls under hela 2014. Är dessutom så jäkla omotiverad att åka till jobbet att jag vill ha nåt att muta med.
Det som talar emot är att jag ju vill tappa lite i vikt, och att jag tänkt köpa kinamat med mig till jobbet imorgon för att fira att det är sista nattpasset.

Halleda vad ni skriver! Tyvärr hinner jag inte läsa igenom, har haft deadline för gymansiearbetet i veckan och imorgon är det opponering som gäller:nailbiting:, MEN jag måste berätta en sak! Igår hittade jag nämligen hem.

Roller derby!:love: Kände mig som Bambi på hal is till att börja med, men efter ett tag kände jag mig faktiskt väldigt trygg på skatesen. Lärde mig att stanna på massa olika vis, och sätter nästan riktiga cross-overs. Provade att åka 5 min på banan också för att checka av hur många varv jag hann - 15 stycken blev det! Är jäkligt nöjd för att vara första gången, och för att det är 27 varv/5 min som krävs för att man ska få lov att tävla. Det känns liksom överkomligt! Lyckades även få min första trofé. Ett riktigt blåbärsblått blåmärke på låret:D

Träningen varade i 2 timmar, svetten fullkomligt rann av mig och innan dess hade jag tränat crossfit i en timme. Kan säga att jag har träningsvärk idag:cool:

Ooh är det så det ligger till?
Lika läskig som andra sekter, det där är enkelt att ta sig in men omöjligt att ta sig ur?

Varför skulle man vilja ta sig ur? :confused:

Btw, det är inte som att skogen är mer awesome än någon annanstans. Det är bara det är underlaget är skönt, du stärker kroppen genom att springa på ojämnt underlag, du slipper blåsten, du får en ny bil, mindre månad kvar i slutet av lönen, solen kommer alltid att skina när du vill det och tja, sådär, ni vet. :D

:rofl:

Sååå. det kändes som att jag väntade på något så jag tänkte att det kanske var löpning jag väntade på? Så jag gav mig ut och insåg att det INTE var löpningen jag väntade på:eek:

Men, positivt är att jag faktiskt gav mig ut fast att jag inte riktigt ville:p

Btw, velar fortfarande om namnet. Katlakalypsen? Jävlakatla? Katla Kofot? Cuntla? (Katla Cuntkicker?) Vad säger ni? De tre första känns mest rätt, men jag veeeet inte.

Har vi någon 24/7-gymmare här (gymmet 24/7 alltså :p) som testat deras pass och vet vilka som är bra? Jag har läst på lite och hittills låter CXWork, GRIT Strength, Intense, Functional Circle och Indoor Walking lite småintressant sådär, men jag tänkte höra om det är någon här som vet mer om dem och har något att rekommendera/avråda från? :) @Mammas , minns jag fel om jag minns att du skrivit något om GRIT ett par gånger...?

@Mineur - det beror helt på ledaren tycker jag! Jag har gått samma Bodybalance-pass för två olika ledare och den ena var jag nästan på väg att gå mitt i för att det var så bristfälligt, men den andra var görbra! Så testa och se vad som passar dig :)

@Ninnurur, ja det är kanske bästa sättet att ta reda på förstås :p Tänkte mest om det var någon träningsform som någon tyckte var direkt dålig - t.ex. Indoor Walking blir jag lite skeptisk mot när jag läste att det passade bra för det äldre klientelet samt ifall man tränade för rehabilitering, eller något i den stilen. Men vad vet jag - det kan ju passa jättebra och gå att reglera så att det blir riktigt tufft och effektivt för alla!

@Mineur: jag har varit på Gritpassen på NW och tycker de är bra! Korta men riktigt intensiva!

@Mammas: hm, jag vet att de har lite inlåsta grejer på det ena gymet, eventuellt gummiband med, men problemet är ju då att jag inte kommer åt dem när det är obemannat och det är det ganska ofta.. På de andra har de band som hänger framme men där är jag inte lika ofta. Tror inte de är så dyra heller så det blir kanske så att jag köper ett:)

@Mineur japp jag gymmar 24/7. Vila, vad är det? Jobba? Sova?

/Övertrött Jenka med dålig humor som borde överge planer på plugg och fotoredigering, göra sjukgymnastik och gå å plugga istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 139
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur