Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud de där har jag också åkt i en gång, jag trillade var tionde meter trots stålkantade skidor. Hade dessutom varit väldigt pigg vid starten av turen (vi kom från fältjägarstugan om jag inte missminner mig) och byggt upp ett ordentligt avstånd till min nemesis i klassen. Han körde om mig när jag smakade snö i mun, ögon, hår och torso :( :( :( :(.

Kul med skidåkning dock!!! Jag fortsätter med mina små 3 km superlångsam jogg-rundor, har även lagt till benböj!! Och igår lärde min lillebror mig lite tennis :D, det var skoj!! Hur tränas man förresten de små musklerna i underbenet som går ned till foten? Typ peroneus brevis och longus samt flexor hallucis longus och flexor digitorium longus? Jag tror jag gärna blir överansträngd i någon av de där. Får kanske lov att säga hej till sjukgymnasten snart.
Bäst var ju när jag fick panik och satte mig ner, bara för att inse att det gick precis lika fort på ändan som på skidorna:down:

Angående de där små musklerna låter det som att tåhävningar och balansbräda hade kunnat hjälpa. Har kört rätt flitigt med balansbräda sen jag stukade foten i november, och jag tycker det har gjort mycket för styrka i fötter och underben. Har du nåt trevligt ställe att springa på?
 
Fortsätter att spamma med fler goda nyheter! :D Max-veckan fortsätter lika fint med 72,5 kg i knäböj idag, kändes hur bra som helst :banana: Ska nog ge mig på ett nytt försök på bänkpressen imorgon, det var det enda maxlyftet som inte kändes helt klockrent. Min snälla chef har gett oss lite extra ledigt den här veckan också eftersom det inte finns så mycket att göra, så jag kan njuta av semester under nyår också :bump:
 
Jag har haft ett bra jullov såhär långt. Varje dag har innehållit någon form av rörelse, mest promenader, men även lite cykling, ridning och idag löpning. Haha, jag är redan fullständigt stum i vaderna, trots kanske 2-3 km löpning (sprang och gick om vartannat i totalt 5 km) i lugnt tempo. Men bättre med stumma vader än ont i benhinnor.

Har börjar funderat på planer för våren. Jag är sugen på att kickstarta året med någon spännande 8 veckors-utmaning. Jag har nämligen 8 veckor efter jullovet där jag vet vilka träningsmöjligheter jag har. Därefter har jag ingen aning om vad som kommer hända på träningsformen. Har ni några förslag på spännande korttids-utmaningar?
 
Jag lever (ifall någon undrat). Men extremt inaktiv här för att jag är så grymt avundsjuk på er alla som kan träna. Min höst har varit ett enda jäkla töcken av skador och förkylningar som har avlöst varandra, bara för att nu avslutas i en abnorm smärta i ryggen och ett troligt (nytt) diskbråck (Det blir mitt femte). MR är bokad och jag fick igår två gigantiska sprutor med kortison och bedövning rakt i muskelfästen/leder i ryggen (AJ!) och går på starkt nervsmärtstillande, antiinflammatoriskt, morfin och en kaskad av alvedon 665.. Och trots denna fantastiska cocktail kan jag knappt stå eller sitta upp länge nog för att gå mellan bil och boende, eller ens sitta upp och äta. :(:(
Känslan av maktlöshet och att vara världens absolut sämsta matte som inte ens klarar av att ta på min hund hans halsband utan att benen viker sig och det svartnar för ögonen... fy fan...
Jag hoppas att smärtlindringen kommer igång snart så att jag åtminstone klarar av sådant, och sedemera sjukgymnastik och i förlängningen lättare träning igen. Men just nu känner mig jag otroligt uppgiven och ledsen faktiskt.. :(

(Uppepå det är jag sjukskriven sedan 11/11 för utmattning och ångestdepression. Och uppsagd från jobbet pga rent skitsnack (mobbing) from 4/2. Så jag börjar plugga den 11/1.. Livet är kaos!)
 
Jag lever (ifall någon undrat). Men extremt inaktiv här för att jag är så grymt avundsjuk på er alla som kan träna. Min höst har varit ett enda jäkla töcken av skador och förkylningar som har avlöst varandra, bara för att nu avslutas i en abnorm smärta i ryggen och ett troligt (nytt) diskbråck (Det blir mitt femte). MR är bokad och jag fick igår två gigantiska sprutor med kortison och bedövning rakt i muskelfästen/leder i ryggen (AJ!) och går på starkt nervsmärtstillande, antiinflammatoriskt, morfin och en kaskad av alvedon 665.. Och trots denna fantastiska cocktail kan jag knappt stå eller sitta upp länge nog för att gå mellan bil och boende, eller ens sitta upp och äta. :(:(
Känslan av maktlöshet och att vara världens absolut sämsta matte som inte ens klarar av att ta på min hund hans halsband utan att benen viker sig och det svartnar för ögonen... fy fan...
Jag hoppas att smärtlindringen kommer igång snart så att jag åtminstone klarar av sådant, och sedemera sjukgymnastik och i förlängningen lättare träning igen. Men just nu känner mig jag otroligt uppgiven och ledsen faktiskt.. :(

(Uppepå det är jag sjukskriven sedan 11/11 för utmattning och ångestdepression. Och uppsagd från jobbet pga rent skitsnack (mobbing) from 4/2. Så jag börjar plugga den 11/1.. Livet är kaos!)
Nä, fy vad det låter eländigt :( Vet man varför du fått så många diskbråck? Styrkekramar!
 
Nä, fy vad det låter eländigt :( Vet man varför du fått så många diskbråck? Styrkekramar!
Tack!
Tidigare har jag bara antagit att det beror på tungt jobb och kass teknik (vården, fick mitt första som 19åring) men det här (om det nu är ett diskbråck som läkaren tror) har kommit helt oprovocerat. Så jag frågade läkaren vad det kunde bero på och hon dissade min teori om tungt arbete i stort sätt helt och förklarade att det är väldigt ovanligt för en så ung person att få diskbråck alls - och i den här mängden... Och menade på att det troligaste var att jag bara har "kass rygg helt enkelt." :( Känns ju måttligt kul inför framtiden... :(
 
Jag lever (ifall någon undrat). Men extremt inaktiv här för att jag är så grymt avundsjuk på er alla som kan träna. Min höst har varit ett enda jäkla töcken av skador och förkylningar som har avlöst varandra, bara för att nu avslutas i en abnorm smärta i ryggen och ett troligt (nytt) diskbråck (Det blir mitt femte). MR är bokad och jag fick igår två gigantiska sprutor med kortison och bedövning rakt i muskelfästen/leder i ryggen (AJ!) och går på starkt nervsmärtstillande, antiinflammatoriskt, morfin och en kaskad av alvedon 665.. Och trots denna fantastiska cocktail kan jag knappt stå eller sitta upp länge nog för att gå mellan bil och boende, eller ens sitta upp och äta. :(:(
Känslan av maktlöshet och att vara världens absolut sämsta matte som inte ens klarar av att ta på min hund hans halsband utan att benen viker sig och det svartnar för ögonen... fy fan...
Jag hoppas att smärtlindringen kommer igång snart så att jag åtminstone klarar av sådant, och sedemera sjukgymnastik och i förlängningen lättare träning igen. Men just nu känner mig jag otroligt uppgiven och ledsen faktiskt.. :(

(Uppepå det är jag sjukskriven sedan 11/11 för utmattning och ångestdepression. Och uppsagd från jobbet pga rent skitsnack (mobbing) from 4/2. Så jag börjar plugga den 11/1.. Livet är kaos!)
Åh, det var mycket på en gång! Hoppas det blir bättre snart så du kan röra dig som du vill! Vad skall du plugga?

KL
Träningstävlingen gick över förväntan. Började bli trött på sista varvet men tog mig i mål med hyfsad teknik. Hade bra fäste hela tiden så det var roligt att åka även i backarna.
Ikväll blir det nyårsmiddag med några kompisar, och imorgon någon lugn träning eller långpromenad.
 
Gott nytt år alla fina människor i tråden :love:

Jag kommer inleda 2016 med "Yoga Camp" - uppföljaren till "30 days of yoga" med Adriene :) Superpeppad, den här gången är det både fysisk och mental hälsa i fokus och jag tror det kan bli himla bra faktiskt. Den senaste månaden har jag fokuserat mer och mer på att vara snäll mot mig själv, göra saker jag mår bra av, förstå vilka rutiner jag mår bra av osv. Det handlar både om mat och träning, men också sömn, relationer, återhämtning, skärmfri tid, kläder jag trivs i, ordning och reda... Går ju inte på en handvändning men jag lär mig mycket under tiden.
 
Gott nytt år alla fina människor i tråden :love:

Jag kommer inleda 2016 med "Yoga Camp" - uppföljaren till "30 days of yoga" med Adriene :) Superpeppad, den här gången är det både fysisk och mental hälsa i fokus och jag tror det kan bli himla bra faktiskt. Den senaste månaden har jag fokuserat mer och mer på att vara snäll mot mig själv, göra saker jag mår bra av, förstå vilka rutiner jag mår bra av osv. Det handlar både om mat och träning, men också sömn, relationer, återhämtning, skärmfri tid, kläder jag trivs i, ordning och reda... Går ju inte på en handvändning men jag lär mig mycket under tiden.
Jag hakar på dig och inleder också med Yoga camp! Jag gjorde 30 days of yoga förra januari och det var en väldigt bra upplevelse. Så jag ska försöka satsa på samma sätt nu.
I övrigt känns det som nytt år nya tag.
 
Jag hakar på dig och inleder också med Yoga camp! Jag gjorde 30 days of yoga förra januari och det var en väldigt bra upplevelse. Så jag ska försöka satsa på samma sätt nu.
I övrigt känns det som nytt år nya tag.

Vad kul! :):) Jag gillade också 30 days jättemycket så jag är jättepepp på yoga camp, kan bli riktigt bra! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
63 097
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp