Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad obehagligt @cili :crazy: Den sprang alltså fram och högg dig när du cyklade?
Ja. Cyklade upp för en rätt lång backe, så hade inte jättemycket fart. Den sprang ut snett framifrån, rakt mot mig, jag tvärbromsade och hann precis sätta ner ena benet när den högg. Vansinnigt glad att jag hade långbyxor, för annars hade det nog blivit en ännu större skada :(

Jag blir helt mörkrädd @cili, lider med dig och kan inte förstå hur man som djurägare kan vara så oansvarig. Hoppas det svider rejält för honom!

Fotade hur det såg ut på platsen där det hände igår. Den här är tagen efter att jag flyttat mig från bilvägen till trottoaren, och precis torkat av en hel massa blod samt råkat ställa ner foten i blodpölarna (så skorna är äckliga på alla håll och kanter nu). Lägger bilden som en spoiler, så man inte behöver se om man är känslig (det är dock ingen närbild på såren).
Nästa cykeltur kanske jag borde ha sånna där fotbollsbenskydd på mig. Eller rustning.

DSC_3838.jpg

Fotade hur det såg ut på platsen där det hände igår. Den här är tagen efter att jag flyttat mig från bilvägen till trottoaren, och precis torkat av en hel massa blod samt råkat ställa ner foten i blodpölarna (så skorna är äckliga på alla håll och kanter nu). Lägger bilden som en spoiler, så man inte behöver se om man är känslig (det är dock ingen närbild på såren).
Nästa cykeltur kanske jag borde ha sånna där fotbollsbenskydd på mig. Eller rustning.

DSC_3838.jpg

Fy fasen.. Ser ju skulle ut redan där tycker jag.
Jäkla skitsnubbe som inte kan hålla reda på sin hund! :(

Blev inte riktigt enligt planerna. Gick vilse, blev helt slut av bara promenad, tänkte ge upp gå hem. Blev övertalad av en vän att springa 3 km iaf. Så det gjorde jag. 3,4 km till löpspåret, 3 km i det. Och nu går jag hem, vilket jag tror är ca 2 km. Känns sjukt bra ändå, men tanke på vädret. Så jävla kvavt!!

Hittade dessutom en gammal väg till löpspåret som jag glömt bort. Bodde ju i samma område som nu för typ fem år sen. Mycket nöjd med detta!

Planen var att tjejen som ska hoppträna min häst skulle hoppa lite idag i paddocken. Hästen haltade till igår när vi tog ut henne ur hagen, men hon hade sten i hoven och kändes fräsch när jag red sen, så vi tänkte inte på det utan red iväg tillsammans med ett annat ekipage. Jag gick till paddocken, runt 20 minuter, sen hann jag inte mer än bära ut bommarna förrän vi konstaterar att hästen markerar igen. Underlaget i paddocken är något grusigt/nästan lite småstensaktigt, så vi gick in i ridhuset med bättre underlag och där haltade hon givetvis inte alls. Någon hoppning/seriösare ridning blev det inte ändå, men jag skrittade själv tillbaka henne sen och då kändes hon fräsch igen.

Men det är väl bara att kasta in handduken nu och slå på skor fram nästa gång hovslagaren kommer. Det har varit jätteskönt att slippa skor under vinterhalvåret både för snön och isen, men hon får ju inte bli halt för det. Hovis kommer om två veckor och han brukar vara vettig att prata med så vi får se då, ha lite extra koll och ta det lite lugnt nu ett tag.

@cili, Det låter fruktansvärt!! :eek: Helt sjukt att folk inte kan ha koll på sina hundar :mad:

Nu har jag bokat MTB-resor! Först en träningsresa med en kompis och sedan en resa där man cyklar mellan övernattningsstugor tillsammans med sambon. Framförallt sista resan verkar vara på gränsen till för svår för mig, så nu blir det till att träna mycket hela sommaren :o
Jag är sååå taggad! :D

Det blev backträning med cykeln igår. Jag hade tänkt springa idag, men knäet ömmar sen jag slog i det igår, så jag vet inte riktigt om jag vågar..

Vet inte vad jag ska tycka om stegräknarna i telefonerna. Har ju två telefoner med olika stegräknare. Idag säger den ena 1 km och den anda 4,5 km. :meh: Jag vet att jag gått ca 1,5 km men övriga sträckor är inte lika lätta att kontrollmäta så den som sa 1 km är iaf fel ute, har ökat på känsligheten där.

Trots att jag varit ute och rört på mig väldigt mycket på jobbet och dessutom börjat gå mycket mer med hästen på fritiden (mest helger dock) så tycks vikten bara ticka uppåt. Det är VERKLIGEN skärpning nu med maten! Såhär kan det ju inte fortsätta.
Steg 1: åt en rejäl lunch så kvällens middag blev en ihopplockad sallad med kött (kyckling) och frukt och några bitar fetaost.

Har med mig mörk choklad att småäta när jag kör, körde 5 h i ett sträck idag och det blir samma i morgon. Försöker att inte äta allt bara för att jag kan.
Värken i smalbenen från helgens alldeles för snabba promenad med hästen börjar ge med sig. Ipren 3 ggr per dag och en rejäl massage om dagen inkl att trycka hårt och länge på de värsta punkterna har verkligen hjälpt! :up: Har lätt att få ont här och har tidigare fått inflammationer pga för snabba promenader. Detta är nog värsta smärtan hittills men också första gången det släppt så snabbt. I söndags kunde jag öht inte gå normalt på hälen först utan fick sätta ner foten plant/tårna först. Nu kan jag gå normalt igen men har fortfarande lite ont i den vänstra, höger är så gott som helt ok. :) Att vila helt från snabba promenader och dessutom gå så lite som möjligt fram tills idag har också varit guld.

@cili Vilken otur du har och jag hoppas verkligen att det läker bra så att du får komma igång igen - du var ju så himla bra på g. Tänker och hejar på dig!

@cili Men allvarligt?! Sånt där får ju bara inte hända! Tänk om du varit ett litet barn och hunden hade fått halsgrepp...? Jag känner spontant avlivning av den hunden, faktiskt.

Jag har hämtat ut min skoleverans. Två par är rosa och fula. Börjar dock vänja mig lite och tycka de är lite fulsnygga, lite fräcka liksom. Varför tror skotillverkare att alla kvinnor vill ha rosa skor?! :arghh: Ska försöka bortse från färgen och välja de som passar mig bäst.

Förövrigt cyklade jag fram och tillbaka till byn, det var drygt 16 km (totalt). Har inte cyklat sen jag flyttade hit, dvs två månader sen. Benen blev helt slut i backarna :wtf:.

Jag har hämtat ut min skoleverans. Två par är rosa och fula. Börjar dock vänja mig lite och tycka de är lite fulsnygga, lite fräcka liksom. Varför tror skotillverkare att alla kvinnor vill ha rosa skor?! :arghh: Ska försöka bortse från färgen och välja de som passar mig bäst.

Det stör mig otroligt mycket faktiskt det där med rosa skor/träningskläder.. Jag HATAR rosa, jag tycker det är asfult, ha iaf ett alternativ! :rage: :angel:

Fotbollen innan ikväll var minst sagt blöt! Haha, det regnade inte, det var ett vattenfall! Blöt in på kroppen.. och jag hade nog fan vunnit tour de france så fort som jag cyklade hem..! :rofl:

Det stör mig otroligt mycket faktiskt det där med rosa skor/träningskläder.. Jag HATAR rosa, jag tycker det är asfult, ha iaf ett alternativ! :rage: :angel:

Jag hatar också rosa! Och sen stör det mig att fan, det är 2016, hur många av herrmodellerna är rosa? Nä, det är bara kvinnorna som förstås ska älska rosa skor :banghead:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Bygga om altan
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur