Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen kommit igång med träningen ordentligt efter graviditet och en jobbig tid med följdsjukdomar! Känner mig stark fast medicineringen är lite i obalans ännu,så det kan bara bli bättre!:)

I torsdags körde jag och en kompis ett riktigt j*ligt benpass på gymmet med 30min cardio före. Känslan då man på riktigt måste anstränga sig för att kunna gå normalt. Igår blev det ett arm och bröstpass hemma. Tänkte jag och lillponnyn ska gå en tur till skogs imorgon så den värsta träningsvärken i benen släpper:angel:

Gym med fd PT genomfört! Vi körde inte superhårt utan introducerade lite olika övningar bara. Eller, bara och bara... Efteråt hade jag lite problem att ratta bilen, tur det är servo. :D Vi körde överkropp med allt man kan tänka sig. Latsdrag var nog den jag allra mest tar med mig som mycket nödvändig träning för skulderbladen. Har inte tränat armar och axlar på sådant sätt på mycket länge, det var nog många sovande muskler som fick sig en omgång trots låga vikter.

Det var grymt kul att få hjälp och korrigeringar med stenhårt fokus på teknik! Avslutade med mina tre benövningar med mördande träningsvärk i benen sedan min session i torsdags. Men det gick fint och jag kände mig redan starkare igen! Har man en gång övat upp sig kommer det ju snabbare tillbaka. :)

Om min fredag var aktiv vet jag inte vad jag ska säga om dagen.

Började med att släppa ut hästarna, sen var det dags för cykellopp :D Träningen inför loppet har bestått av att cykla till jobbet igår, så jag lärde mig hur cykeln funkade :angel: Ca 2,3 mil på 1 h och 7 minuter, sjukligt nöjd med detta alltså :D Finns nästan möjlighet att jag kan tänka mig att göra om det!

Efter det tillbaka till stallet och bära in en pall med spån, för att avsluta med ett ridpass. Något trött nu!

Blä! Vaknade med nåt slags konstigt ont i halsen/lite svullen, som liksom kommit och gått under dagen. Så det blev ingen träning, trots att jag egentligen var rätt taggad. Får se hur det utvecklar sig i veckan.

Är lite allmänt trött och sliten, även om det var kul med tjänsteresa torsdag-fredag och viktigt möte idag, är det tröttande att inte få någon riktig helg. Jag tar mig nog igenom veckan ändå, men det blir förhoppningsvis lugnare nästa helg.

Om min fredag var aktiv vet jag inte vad jag ska säga om dagen.

Började med att släppa ut hästarna, sen var det dags för cykellopp :D Träningen inför loppet har bestått av att cykla till jobbet igår, så jag lärde mig hur cykeln funkade :angel: Ca 2,3 mil på 1 h och 7 minuter, sjukligt nöjd med detta alltså :D Finns nästan möjlighet att jag kan tänka mig att göra om det!

Efter det tillbaka till stallet och bära in en pall med spån, för att avsluta med ett ridpass. Något trött nu!

Shit vilken dag, bra jobbat!

Fick ramla ur sängen idag, hoppas utsläpp och stalljobb mjukar upp mina muskler lite... :D

Vilken vecka! Känns som att den gått i 190... Blev två pass i gymmet och ett spinpass (plus några promenader) denna vecka. Inte helt nöjd, men ibland ställer livet till det. Det är bara andra gången på fyra månader som jag inte får till tre pass i gymmet på en vecka, det måste jag ändå vara nöjd med!

Imorgon börjar min termin, ongen börjar förskola och mannen har sin ledigvecka. Under den här terminen tänker jag verkligen utnyttja att jag styr helt fritt över min tid (skriver examensarbete) och tänker träna antingen på morgonen innan jag börjar plugga eller på lunchen.

Veckans aningens fullspäckade plan:
Måndagsträning med kollegor=styrka.
Tisdag blir det en kort löprunda.
Onsdag intervaller med en kompis.
Torsdag hoppas jag få rida fina snabba travaren igen!
Fre-lör-sön ska innehålla någon form av mtb-pass, ännu oklart när, var och med vem.

Har varit seriös och gjort en veckomatsedel, det händer då och då men glöms bort ibland (ofta). Vi lagar oftast inte mat dagligen utan 3 ggr/vecka som räcker till många matlådor, så den här veckan blir det blomkåls&korvgratäng, thaiinspirerad laxlåda och slutligen rotsaker i ugnen med nåt kött eller kyckling.

Idag har vädret varit under all kritik med åska och regn. Bara regnet hade väl inte varit hela världen, men åskan gjorde det totalt omöjligt att göra någonting. Veckan kan ändå summeras med ett dressyrpass måndag och en promenad på fem kilometer, en timme ridning tisdag, en timme ridning torsdag och så dressyr i fredags. Lördag 15-20 minuter "transportridning" mellan betet och stallet.

Imorgon börjar höstterminen igen, luften gick lite ur mig igår p.g.a. tråkiga nyheter i stallet, men min förhoppning är att i alla fall kunna hålla igång bättre än jag lyckades med i sommar när jag jobbade.

Och här sitter jag med ordentlig träningsvärk i magen. Vad jag har gjort? Sytt för hand :meh: Aja, alltid ger det väl något!

Mitt läkarbesök gick bra, jag är frisk :banana: Så nu kan jag komma igång att träna igen. Vet inte hur jag ska hinna dock, jag är ju nästan aldrig hemma :o Börjar inse vilken nackdel det är att det tar 1,5 timma till jobbet, det blir tre timmar om dagen som bara slösas bort :wtf: Jag har ungefär en timme på mig på kvällen jag kan utnyttja, gäller bara att inte hamna i soffträsket där :D

Jag promenerar (ganska fort) ungefär 40 minuter av den tiden men sen sitter jag på tåg eller väntar på tåg. Vet inte riktigt vad man kan få in då?

Spring istället, åtminstone hem? Eller cykla (bör väl ta en kvart istället för 40 minuter om du trampar på) så får du loss en del tid? Cykla hela vägen?

Spring istället, åtminstone hem? Eller cykla (bör väl ta en kvart istället för 40 minuter om du trampar på) så får du loss en del tid? Cykla hela vägen?

Omöjligt att cykla hela vägen, då skulle jag behöva gå upp mitt i natten :D Man får inte ta med cykel på tåget den tid jag åker och det tar bara en tjugo minuter att gå dit, så det känns lite onödigt att köpa en cykel för bara den korta biten. Dessutom lider jag av cykelskräck :o

Springa skulle kanske gå, om jag får med mig ombyte till jobbet. Känns inte så lockande att springa till tåget och sedan sitta där svettig och mysig i rusningstid, så isåfall skulle det bli sista biten hem.. Hmm, får fundera på saken!

Shit vilken dag, bra jobbat!

Fick ramla ur sängen idag, hoppas utsläpp och stalljobb mjukar upp mina muskler lite... :D

Helt galet var det, men så var jag bra trött också!

Idag blev det betydligt lugnare, ett ridpass och bus med syskonbarn, räckte efter gårdagen! Än så länge är träningsvärken förvånansvärt minimal!

Jag hade kommit igång så bra och sen fick jag halsfluss och blev jättedålig, det var längesen jag var så sjuk. Kunde inte svälja min egen saliv och hade strax över 40 graders feber. Fick lyckligtvis penicillin direkt trots att jag inte kan ta halsprov, och det beslutet var nog riktigt (dvs det var bakterier och inte virus som var orsaken) för efter ett dygn var jag mycket bättre. Men alltså, första gångerna jag skulle få i mig det flytande penicillinet var helt brutalt gräsligt, tårarna rann för att det gjorde så ont. All frossa och att jag inte kunnat svälja saliven har gjort det helt hopplöst att sova också, har bara lyckats sova nån timme åt gången men varit för dålig för att ens lämna sängen. Men men, nu har det vänt och nu ska jag t.o.m. äta lite mat :d, är bara lite ynklig och tycker synd om mig själv fortfarande :o.

30 min promenad i skogen med dottern till häst och hunden som sprang lös :) Ikväll körde jag ett jobbigt 500 reps pass :up:

Styrketränat två ggr denna veckan vilket är mitt mål. Dock inte sprungit nåt, bara promenerat och så ridit såklart :) Hade tänkt springa idag innan styrkan men det ÖSREGNA så jag ballade ur och nöjde mig med skogspromenaden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka