Nu är det så att jag inte har döpt gruppen, men däremot har jag sett vad gruppen skriver, jag har inte gått med eftersom jag inte orkar med de fånigaste kommentarerna, för ja även där finns många stolpskott. Men jag ser att det är samma människor som samlas i grupper som just landsbygdsupproret, inlandsupproret osv. Men de bredare grupperna får problemet att de blir för splittrade, därför har bensinupproret blivit betydligt mer synligt, en fråga som är enkel att förstå även om frågan i sig är betydligt mer komplex. Men grundproblemet är att landsbygdsbefolkningen rent generellt känner sig överkörda och styvmoderligt behandlade med påbud från storstäder/staten. Inlandsupproret diskuterar närheten till sjukhus, att ha 2,5 h till närmsta sjukhus när man väntar barn är nog en ganska påfrestande situation, att veta att om jag blir allvarligt skadad så är risken stor att jag dör på väg till sjukhus.
Andra frågor rör skolor som läggs ner och barnen ska bussas i en timme morgon och kväll.
Men visst det är enklare att raljerar över den dumma landsbygdsbon som inte fattar att bensin är farligt för naturen.

Eller att de borde ha valt ett annat namn på upproret så slipper man fundera över det verkliga problemet.