Besvikelse

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt sticka iväg på en road trip innan semestern tar slut, men nu verkar det inte bli av då jag inte kan använda gasolköket och jag inte vet vad jag ska kunna livnära mig på i flera dagar utan tillgång till varken kyl eller kokmöjligheter. Något annat att göra har jag inte lyckats komma på. Det får ju liksom inte kosta något heller.

Så jag är besviken. Väldigt besviken. Men tydligen får jag inte vara det för när jag pratar om det så börjar andra dra upp hur himla svårt de har det minsann. Jag ska bara anpassa mig och foga mig i ledet, för andra har det minsann värre. Besvikelse är tydligen inte en tillåten känsla.

Jag har i större delen av mitt liv varit sjuk i panikångest. Att åka iväg hemifrån har aldrig funnits på kartan. När mitt ex började ta med mig ut i skogen på både kanotfärder och camping så kändes det läskigt. Jag gillade att vara i skogen så det var inte problemet. Haken var att det var någon annanstans än hemma vilket var utanför min komfortzon.

Det är bara 4 år sedan jag blev frisk. Nu kan jag faktiskt röra mig fritt överallt. Jag hindras inte längre av sjukdom.

Jag sitter ensam hemma större delen av året och träffar knappt folk genom jobbet heller. Så att komma iväg hemifrån är värt väldigt mycket för mig. Men som sagt, jag får visst inte vara besviken att jag missar det.
 

Jag tycker den här diskussionen blivit helt sanslös. Jag informerar om att i många (de flesta) kommuner på västkusten är det helt lagligt att med vindskydd, inte på ”mark” och nära vatten är ok att koka kaffe enligt lag med gasolkök. Jag har fortfarande rätt i det, och har aldrig uppmuntrat till eldning i skog och mark.
 
Nej du har skrivit att det är tillåtet. Rådande information är att man ska kolla upp med kommunen, inte att det är tillåtet. Sen kan kommunerna ha information ute på nätet som jag missat. Tror någon hittat en kommun där med totalt eldningsförbud.
Jag har ju kollat med kommunerna, tror det finns nämnt ovan :) aldrig skrivit att det är tillåtet utan bara att det inte automatiskt är förbjudet.
 
Jag har ju kollat med kommunerna, tror det finns nämnt ovan :) aldrig skrivit att det är tillåtet utan bara att det inte automatiskt är förbjudet.
Jag skulle kollat med kommunerna själva, det går liksom inte att hänvisa till att Shudde på bukefalos hävdar att det är tillåtet men kan inte presentera någon källa på det men hon ska ha kontaktat alla 49 kommuner och har aktuella uppgifter.
 
Jag skulle kollat med kommunerna själva, det går liksom inte att hänvisa till att Shudde på bukefalos hävdar att det är tillåtet men kan inte presentera någon källa på det men hon ska ha kontaktat alla 49 kommuner och har aktuella uppgifter.
Ja, lämpligt. Jag har kollat med tre kommuner själv, resten finns på internet. Och fortfarande nämner jag kusten och skara/skövde...
 
Det är bra med skrämsel för det håller förhoppningsvis idioter borta, men det är tråkigt om någon som uppenbarligen längtat efter detta ställer in sin semester pga osanningar/missuppfattningar.
Vet du vad det är ingen mänsklig rättighet att få den semester man planerat oavsett om det gäller att man inte kan få den pga bristande ekonomi eller andra orsaker (i det här fallet eldningsförbud). Det är en mänsklig rättighet att ha ett hem.
Angående osanningar och missupfattningar så återkommer jag till det där med förbjudet kontra lämpligt. Du kan ju fråga invånarna i Ljusdals kommun, Sveg, Älvdalen m.fl. vad de tycker om folk som inte kan anpassa sig lite lite för att inte riskera att orsaka katastrof för andra. Ditt sätt att resonera är tyvärr oerhört självcentrerat utan minsta tanke på omgivningen, omgivningens oro eller de risker som faktiskt finns med det beteende du propagerar för.
Edit jag vill alltså inte påskinna att @Magiana skulle vara ansvarslös jag såg att texten eventuellt kunde tolkas så.
 
Vet du vad det är ingen mänsklig rättighet att få den semester man planerat oavsett om det gäller att man inte kan få den pga bristande ekonomi eller andra orsaker (i det här fallet eldningsförbud). Det är en mänsklig rättighet att ha ett hem.
Angående osanningar och missupfattningar så återkommer jag till det där med förbjudet kontra lämpligt. Du kan ju fråga invånarna i Ljusdals kommun, Sveg, Älvdalen m.fl. vad de tycker om folk som inte kan anpassa sig lite lite för att inte riskera att orsaka katastrof för andra. Ditt sätt att resonera är tyvärr oerhört självcentrerat utan minsta tanke på omgivningen, omgivningens oro eller de risker som faktiskt finns med det beteende du propagerar för.
Jag propagerar inte för något. Bara informerar om att det inte är förbjudet att tända gasolkök på många platser i västra götaland och att det finns andra platser i sverige där det oxå är ok enligt lag.. Jag har inte eldat emot något eldförbud någonsin.
 
Senast ändrad:
Vilket räknas till skog och mark, vilket är allt utom stad och tomter.
Nej, inte enligt lokala, kommunala föreskrifter det finns ofta formuleringar om underlag för gasolkök, engångsgrill osv . Kolla upp vad som gäller i den kommun du ska till är gällande innan ngn typ av eldning...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 421
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom iväg på en road trip i alla fall. Tur var det. Resan har varit helt fantastisk. Jag har haft en lite lös plan på vad jag ville...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp