Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stoet jeg har lånt var drektig på døgn 17 i slutten av juli og skulle drektighetsundersøkes på døgn 40 på torsdag, og da hadde hun resorbert. :(

Mitt andre sto som er drektig med Diarado er på døgn 95 i dag.
 
Haha en sån har jag ju också beställt! :D Men jag får ju bara bruna... :mad:

2 av mina ston har passerat 90 dygn, dräktiga med Hasard och Click and Cash. Sen inseminerade jag ett sto i mitten av juli, hon är dräktig med Diero Lux N. Sista stoet fick jag byta hingst på och hon fick bara en inseminering på sig med Carlton Hill, men tog sig. Nu håller jag alla tummar för att hon behållar detta foster...


Hud vad mycket pengar det måste gå för en betäckningsaäsong med så många ston. Jag hade blivit ruinerad men det blir nog fin fina fölungar :)

Min kollas på måndag och troligen onsdag då det dom vanligt är tvillingrisk på min. Lagom nervöst men samtidigt visste vi att det var en chansning så här sent. En brunst bättre än ingen brunst ;)
 
Haha en sån har jag ju också beställt! :D Men jag får ju bara bruna... :mad:

2 av mina ston har passerat 90 dygn, dräktiga med Hasard och Click and Cash. Sen inseminerade jag ett sto i mitten av juli, hon är dräktig med Diero Lux N. Sista stoet fick jag byta hingst på och hon fick bara en inseminering på sig med Carlton Hill, men tog sig. Nu håller jag alla tummar för att hon behållar detta foster...


Gud vad mycket pengar det måste gå för en betäckningsaäsong med så många ston. Jag hade blivit ruinerad men det blir nog fin fina fölungar :)

Min kollas på måndag och troligen onsdag då det dom vanligt är tvillingrisk på min. Lagom nervöst men samtidigt visste vi att det var en chansning så här sent. En brunst bättre än ingen brunst ;)
 
@sona Här blir det garanterat en fux, mamma och pappa fux. Men hur det blir med det vita får vi se då stot endast har lite vita strån i pannan, men hoppas på att Hasard lämnar över en del vitt ;)

8 dagar kvar tills vi vet hur det ser ut, nervös väntan. Hon nosade på ettårs hingsten härom dagen, pep och slog med frambenen men inget skvättande eller lyft svans så hoppas på att det tog sig nu :)
 
Min var tyvärr inte dräktig vid koll idag. Det var lite väntat, det var ju trots allt bara en brunst samt att det fanns lite bakterier/vätska i livmodern, seg att få igång brunst på etc. Så tyvärr. Vi får börja tidigt nästa säsong istället. Håller tummarna för er andra och att det blir många fina bukeföl nästa år :love:
 
Min var tyvärr inte dräktig vid koll idag. Det var lite väntat, det var ju trots allt bara en brunst samt att det fanns lite bakterier/vätska i livmodern, seg att få igång brunst på etc. Så tyvärr. Vi får börja tidigt nästa säsong istället. Håller tummarna för er andra och att det blir många fina bukeföl nästa år :love:

Tråkigt!
 
@Miiikaela_
Så tråkigt! Hoppas på bättre lycka nästa säsong.


Jag ska flytta Dora till grannstallet där det står två hästar på lösdrift. Hon har gått med dessa två hästar på bete någon vecka förra året så det är inte två helt okända hästar. Men känner jag min häst rätt så kommer hon vara väldigt speedad vid ihopsläppet. När törs jag byta stall? 42 dygn har gått idag.
 
Min var tyvärr inte dräktig vid koll idag. Det var lite väntat, det var ju trots allt bara en brunst samt att det fanns lite bakterier/vätska i livmodern, seg att få igång brunst på etc. Så tyvärr. Vi får börja tidigt nästa säsong istället. Håller tummarna för er andra och att det blir många fina bukeföl nästa år :love:

Det var tråkigt att höra , jag som hållt tummarna för dig .
 
@Miiikaela_
Så tråkigt! Hoppas på bättre lycka nästa säsong.


Jag ska flytta Dora till grannstallet där det står två hästar på lösdrift. Hon har gått med dessa två hästar på bete någon vecka förra året så det är inte två helt okända hästar. Men känner jag min häst rätt så kommer hon vara väldigt speedad vid ihopsläppet. När törs jag byta stall? 42 dygn har gått idag.

Om en vecka, då har hon gått över den kritiska tiden.
 
@Miikaela
Vilken otur du har.
2 säsonger. börja igen 2014 02 01;)

min kompis började i början av Maj o har fortfarande inte fått dräktigt med Ampere:cry:
 
Min var tyvärr inte dräktig vid koll idag. Det var lite väntat, det var ju trots allt bara en brunst samt att det fanns lite bakterier/vätska i livmodern, seg att få igång brunst på etc. Så tyvärr. Vi får börja tidigt nästa säsong istället. Håller tummarna för er andra och att det blir många fina bukeföl nästa år :love:
Naaj..så trist! Lycka till i vår istället!

Har ju ingen riktig koll på min heller mer än 16/dygn men får göra ett ul efter 45/dygn.. eller is i magen till 90...?
 
Min är DRÄKTIG!
Jävlars så glad jag är.
Hon fick en enda chans eftersom fölungen iår kom så sent, hon sprutades igång efter fölbrunst och tog sig på det enda skicket. Så nästa år blir det en liten Hasard bebis om allt går rätt hela vägen.
 
Min är DRÄKTIG!
Jävlars så glad jag är.
Hon fick en enda chans eftersom fölungen iår kom så sent, hon sprutades igång efter fölbrunst och tog sig på det enda skicket. Så nästa år blir det en liten Hasard bebis om allt går rätt hela vägen.

Jag har alltså tre av tre dräktiga. Alla tre är betäckta med fuxihingstar med mycket vitt! En av tre är själv fux så där blir det garanterat en fux. De två stora är bägge bruna, en mörk och en rödbrun. De två stora tog sig bägge på första brunsten, den ena ett sto som krånglade som treåring och blev inte dräktig på fyra brunster iår dräktig direkt. Den andra då - är den i citatet. Ponnyn fick två försök med fryst och det tog sig på andra
 
Min var tyvärr inte dräktig vid koll idag. Det var lite väntat, det var ju trots allt bara en brunst samt att det fanns lite bakterier/vätska i livmodern, seg att få igång brunst på etc. Så tyvärr. Vi får börja tidigt nästa säsong istället. Håller tummarna för er andra och att det blir många fina bukeföl nästa år :love:
Tråkigt! Bättre tur nästa år.
 
@cirkus Grattis!!

@axel Vad tråkigt :( Jag fick ju hämta till min ena, och det sista stoet ställde jag på en station nära Tullstorp, så seminansvarig hämtade direkt efter tappning. De tog sig båda 2, men hennes eget sto blev seminerad i 3 brunster med honom, =ej dräktig, en brunst med annan hingst så tog hon sig direkt, så nått strul har det varit iår :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 862
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 516
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp