Bukefalos 28 år!

Betongkatter?

mazurka

Trådstartare
Hej
Är det någon som har en aning var dessa betongkatter kommer ifrån som man kan se lite överallt på stan. På Södermalm och på Kungsholmen i Stockholm har jag sett dem. I Nyköping finns de också. Nu senast såg jag en gul och en svart utanför Stinsen i Häggvik. Har googlat i massor men kan ej hitta något om dem, massor av bilder på katter i betong och sten men inte dem. De ser ut som typ betongsuggor, ganska grova, men kan vara i något annat material. Ibland en ensam katt, ibland en grupp. Vem har gjort dem?
Kan tyvärr inte lägga in ett foto, ska se om jag fixar det...
 
Hej
Är det någon som har en aning var dessa betongkatter kommer ifrån som man kan se lite överallt på stan. På Södermalm och på Kungsholmen i Stockholm har jag sett dem. I Nyköping finns de också. Nu senast såg jag en gul och en svart utanför Stinsen i Häggvik. Har googlat i massor men kan ej hitta något om dem, massor av bilder på katter i betong och sten men inte dem. De ser ut som typ betongsuggor, ganska grova, men kan vara i något annat material. Ibland en ensam katt, ibland en grupp. Vem har gjort dem?
Kan tyvärr inte lägga in ett foto, ska se om jag fixar det...
En vild chansning, men kan det ha något att göra med den kommande kattfilmfestivalen?
 
Hej
Är det någon som har en aning var dessa betongkatter kommer ifrån som man kan se lite överallt på stan. På Södermalm och på Kungsholmen i Stockholm har jag sett dem. I Nyköping finns de också. Nu senast såg jag en gul och en svart utanför Stinsen i Häggvik. Har googlat i massor men kan ej hitta något om dem, massor av bilder på katter i betong och sten men inte dem. De ser ut som typ betongsuggor, ganska grova, men kan vara i något annat material. Ibland en ensam katt, ibland en grupp. Vem har gjort dem?
Kan tyvärr inte lägga in ett foto, ska se om jag fixar det...
Kan det vara dom här? Finns både liggande och sittande http://www.slottsbro.se/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=37
 
Kattfilmsfestival? Va kul...nej jag tror dessa katter har funnits ett tag på stan, minst 1 år!
 
Man lär sig saker hela tiden =). Jag trodde det var en björn som stod utanför den nyrenoverade skolan här, nu vet jag att det är en katt, och att det är ett företag i närområdet som gör dom.
 
#trassel# Jag var tveksam första gången jag såg en grupp katter, tänkte att de kanske var björnar istället :-) Men visst är de fina? Jag blir så glad när jag ser dem lite här och där.

Har ju även sett en grupp av sälar, de var jättefina, och nu vet jag ju att de kommer från samma ställe :love: Hunden och kaninen har jag inte sett, men de var ju också väldigt söta. Kul! Skulle gärna ha en grupp katter i min trädgård, men 20000kr/styck...njaaa:(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 879
Senast: Gumman123
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Äldre Nu sitter jag här och drömmer igen. Jag gör det ibland när livet känns för överväldigande och jag längtar ut. Ja, från stan alltså. Inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 261
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 399
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp