Billigare diesel till svenska folket

Du tänker att folk hux flux börjar nöjesköra, helt utan mål för att bränslet blivit en gnutta billigare?

🤦‍♀️
Den är vell blandad olika nu som är sämre för miljön. Jag tänker på miljön på så sätt att jag inte flyger.

Sedan kan man ju tänka så här. Det är så viktigt att Sverige gör allt. Vad gör resten av världen?
 
Härligt, brum brum! Kör mer bil! Strunt i miljön, billigt och bra ska det vara så man kan köra precis hur mycket bil som helst!
Hur tänker du där? Vart skulle folk köra då jämf med innan 1 januari? Folk har ju sina liv att ta hand om och dygnet har bara 24 timmar
 
Den är vell blandad olika nu som är sämre för miljön. Jag tänker på miljön på så sätt att jag inte flyger.

Sedan kan man ju tänka så här. Det är så viktigt att Sverige gör allt. Vad gör resten av världen?
Det är ju tur att större delen av världen gör mer än Sverige, för annars skulle vi vara illa ute.

1710229311714.png
 
Härligt, brum brum! Kör mer bil! Strunt i miljön, billigt och bra ska det vara så man kan köra precis hur mycket bil som helst!

Kan inte påstå att jag kör så mycket mer bara för att dieseln blivit billigare. Det enda som har hänt är att min ekonomi har blivit en gnutta mindre pressad och jag kanske har råd att faktiskt spara undan några slantar i år. Tro det eller ej men folk på landsbygden behövs i år också. Återkom gärna när man kan ha lantbruken, gruvorna och skogsindustrin mitt i centrala storstan. Då kanske folk ute på landsbygd inte behövs längre.
Sen vet jag inte om du har noterat detta de senaste åren men när energikostnader för produktion och frakt blir svinhög så tenderar allt som man kanske vill köpa i vardagen för t.ex sin egna överlevnad skena iväg lite grann. Tyvärr har inte alla människor så gott ställt som du och andra bukefalister har det och kan betala multum för något så simpelt som att åka till affären och köpa mat och inte alla är så friska och krya att de kan gå flera mil om dagen för att ta sig till jobbet.
 
Härligt, brum brum! Kör mer bil! Strunt i miljön, billigt och bra ska det vara så man kan köra precis hur mycket bil som helst!
Innan jag skulle börja köra bil bara för att det är "kul" så skulle priset behöva falla till typ hälften av dagens priser. Tror inte ens jag skulle öka min bilkörning då. Jag kör exakt det jag behöver och lika mycket om dieseln kostar 15 kr eller 25 kr. Det blir bara mindre dyrt att fylla tanken. Men det finns säkert de som har råd att nöjesköra mer.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 293
Senast: Mia_R
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp