Bo mellan Göteborg och Jönköping

Jag angav bara anledningen till varför jag flyttade därifrån och på sikt vet alla vem man är ändå. Det är likadant där jag bor nu, enda skillnaden är att de inte vet min bakgrund. Skulle jag flytta tillbaka till Herrljunga skulle folk veta det, men om någon annan som inte växt upp där flyttar dit blir det en annan femma.

Liten by? Det är väl ett litet samhälle? När jag tänker by, tänker jag på Remmenedal.
Ja, det är ju stor skillnad på att stanna kvar på en plats där alla känner till ens bakgrund. Alla har en viss syn på vem man är och det kan vara svårt att ändra den uppfattningen hos folk. Även om jag växt upp i en betydligt större stad än Herrljunga så är det ganska skönt att bo på ett ställe där alla bekantskaper är nya.
 
Ja, det är ju stor skillnad på att stanna kvar på en plats där alla känner till ens bakgrund. Alla har en viss syn på vem man är och det kan vara svårt att ändra den uppfattningen hos folk. Även om jag växt upp i en betydligt större stad än Herrljunga så är det ganska skönt att bo på ett ställe där alla bekantskaper är nya.
Jamen precis, det var riktigt skönt att flytta därifrån även om jag har släkten kvar där. Det var så skönt att få börja om på en ny kula där ingen vet ens bakgrund och dömer en för det.
Förresten hur har det gått för dig? :)
 
Remmenedal :rofl:
(Förlåt, men jag skrattade högt vid frukostbordet när jag läste. Av alla byar du kunde komma på, hihi.)
Förstår inte riktigt det roliga, men tyckte det var ett tydligt exempel då man åker igenom när man åker till Vårgårda från Herrljunga. Finns mindre byar med, men folk kanske inte känner till dom och då är det svårt för dom att relatera till dom. Det var så jag tänkte.
 
Förstår inte riktigt det roliga, men tyckte det var ett tydligt exempel då man åker igenom när man åker till Vårgårda från Herrljunga. Finns mindre byar med, men folk kanske inte känner till dom och då är det svårt för dom att relatera till dom. Det var så jag tänkte.

Jag förstod det. Jag bor här i krokarna. Det var inget illa menat skratt utan ett igenkännande sådant :D
 
Jamen precis, det var riktigt skönt att flytta därifrån även om jag har släkten kvar där. Det var så skönt att få börja om på en ny kula där ingen vet ens bakgrund och dömer en för det.
Förresten hur har det gått för dig? :)
Det har gått fint. Har landat i Falköping och utforskat centrum (vilket gick ganska fort) och ska utforska omgivningarna så fort vädret tillåter :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 310
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 151
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Skulle verkligen behöva lite stöd och råd just nu :( Har en katastofal arbetssituation och många tankar om det som jag skulle behöva...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Magiana
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp