Bokbingo - Vinter 22/23

Jag kryssar tre kryss.

En bok med stjärnor på omslaget:
De sju systrarna: Maias bok av Lucinda Riley

En bok med en mörk titel:
Kattstryparen Rum 419 av Stefan Di-Omnia

En genre du inte brukar läsa:
Kejsaren Roms portar av Conn Iggulden

bokbingo.jpg
 
Igår, i alla sista sekund, blev jag klar med två böcker till och kan alltså ropa BINGO såhär i grevens tid :D Det kan ha varit så att jag ett tag lyssnade på min ljudbok samtidigt som jag läste de sista sidorna av den fysiska boken för att hinna klart med båda. Jag är inget om inte envis :angel:

En som någon annan redan kryssat i detta bingo: Inte alla män av Veronica Palm. Spännande och gripande om våld i nära relationer. Inläsningen var helt okej, även om dialogerna blev lite platta och märkliga ibland. De sista två timmarna var så spännande att jag inte kunde stänga av utan fick be maken om att ha på boken i bakgrunden när vi åt middag. Blev väldigt glad när jag såg att det fanns en uppföljare, den ska jag ta tag i direkt tror jag! Tackar @MiaMia för inspirationen!

En med en HBTQ-person: Trion av Johanna Hedman. Jag vet nog inte riktigt hur jag ska summera mina tankar om den här boken... "Besviken" är ett ord som ligger nära tillhands. Tror inte att jag är tillräckligt kulturell och sofistikerad för att uppskatta den. Jag ville verkligen tycka om den, den var välskriven och jag kan förstå varför vissa tycker att den är fin, men för mig var den ganska tråkig och frustrerande. Det hände ingenting, vi kom ingen vart, det var bara en massa upprepningar av huvudpersonernas komplexa känsloliv och hur de ständigt försvårade och förstörde relationerna till både sig själva och varandra. Framförallt den kvinnliga huvudkaraktären höll på att driva mig till vansinne, men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert var meningen också. Den påminde mig lite om Donna Tartts Den hemliga historien, fast tråkigare :o
 

Bifogade filer

  • Bokbingo vinter 280223.jpeg
    Bokbingo vinter 280223.jpeg
    71,8 KB · Visningar: 2
En med en HBTQ-person: Trion av Johanna Hedman. Jag vet nog inte riktigt hur jag ska summera mina tankar om den här boken... "Besviken" är ett ord som ligger nära tillhands. Tror inte att jag är tillräckligt kulturell och sofistikerad för att uppskatta den. Jag ville verkligen tycka om den, den var välskriven och jag kan förstå varför vissa tycker att den är fin, men för mig var den ganska tråkig och frustrerande. Det hände ingenting, vi kom ingen vart, det var bara en massa upprepningar av huvudpersonernas komplexa känsloliv och hur de ständigt försvårade och förstörde relationerna till både sig själva och varandra. Framförallt den kvinnliga huvudkaraktären höll på att driva mig till vansinne, men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert var meningen också. Den påminde mig lite om Donna Tartts Den hemliga historien, fast tråkigare :o
Ok, kikade på Goodreads nu och ser att det är flera andra som delar mina åsikter: "This is boring and bland.....100 pages and nothing to highlight, except the prose that is pleasant, without fanfare."

"I found the whole thing a battle and I gave up less than a quarter of the way in. In some ways it’s a pity as I think the book started well, with enough mystery surrounding the meeting of a man and a woman to draw me in. But then – for me at least - it deteriorated into tedium, as descriptions of mundane events and dull interactions started to make me ever more reluctant to read on. I tried several times to re-engage but I just couldn’t find anything to engage with. Sorry, but this one just didn’t float my boat."

Andra kallar den för "pretentiös" och "platt" och jag är böjd att hålla med även på dessa punkter faktiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 122
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
412
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 601
Senast: startpompe
·
Kultur Nu är det dags för höstens bokbingo :banana: För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
8 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp