Bonde söker fru 2015

När killar beter sig som Marcus, dvs som om man är tio steg längre fram i relationen än man själv upplever att man är, då blir jag väldigt avtänd. Alltså är närgången utan att först uppvakta mig och känna in hur jag faktiskt känner, och dessutom insinuerar att "snart blir det sex." Och alla dessa plumpa sexskämt. Isabelle har mycket tålamod må jag säga. :) Jag upplever dem som ganska olika personligheter med väldigt olika förväntningar.
 
Alltså vad var det för "oväntad händelse som ledde till uppståndelse?" Och vad var det för "svek" från Pontus sida? Que?

Att han kände sig obekväm i kilt och gick och bytte? Att det inte klickade för honom trots allt??
Jag står också frågande:confused:
 
Alltså vad var det för "oväntad händelse som ledde till uppståndelse?" Och vad var det för "svek" från Pontus sida? Que?

Att han kände sig obekväm i kilt och gick och bytte? Att det inte klickade för honom trots allt??

Jag förstår inte heller. Det var väl inget särskilt alls runt honom mer än att de inte klickar och det kan man väl knappast kalla svek eller oväntad händelse?
 
Men det är väl heller ingen här som påstått att han är ofelbar? För det fattar vi allihop att han inte är. Jag tycker inte heller att det är speciellt trevligt med någon som sitter och rapar när man äter, men så har ju inte jag skrivit dit heller. Poängen med Stefan är att han har varit sig själv rakt igenom hela programmet. Han har inte förställt sig, försökt skönmåla, utan visat verkligheten som den ÄR för den tjej (Hanna nu då) som hamnar på hans gård. En gissning är ju att Pontus inte kommer ha tid att glassa runt i limousin i framtiden, för att ta ett exempel. Men Stefan är fortfarande en människa, precis som alla andra. Vi tror inte han är någon superman, men just för att han visar att han är for real vinner han tittarnas hjärtan.

De andra tre försöker lite för mycket för att göra så gott intryck som möjligt. Daniel har det funkat bättre för sen det bara blev Alexandra kvar, men Pontus blir undanglidande och Marcus kläcker den ena grodan efter den andra i sina försök att visa sina bästa sidor. Resultatet blir liksom det omvända. Det känns mest bajsnödigt över hela beteendet.

Vad är det egentligen som säger att Stefan har visat upp precis den som han är, och att Pontus inte gjort det? Sen får vi inte glömma att produktionen har en hel del fingrar med i spelet. De ställer ledande frågor till både bönderna och deltagarna. De måste lägga in själva frågan i sina svar under intervjuerna. Och då kan det låta "plumpt". Men vad jag reagerade på var att ingen reagerade på hur Stefan faktiskt betedde sig mot Pia, men att man är snar till att kritisera Pontus och Marcus för allt.
 
Alltså vad var det för "oväntad händelse som ledde till uppståndelse?" Och vad var det för "svek" från Pontus sida? Que?

Att han kände sig obekväm i kilt och gick och bytte? Att det inte klickade för honom trots allt??
Skulle väl kunna vara det man får se i förhandsvisningen av nästa veckas avsnitt.
 
Ingen aning tyvärr, funderade på vad vi vet om de övriga kvinnorna? Någon som har koll? :)

Under de första åren jag tittade (2009/2010) fanns det information om "friarna" på hemsidan. Sedan togs det bort, av någon konstig anledning. Men det hade varit kul att få veta lite mer om dem.
 
"Sveket" kanske syftade på att den hittills okända "Maja" presenterades i en sekunds glimt vid återbesöket hos Pontus? Men hon kanske bara var där och byggde hinder, vad vet jag. :) Lisa syntes ju hur som helst inte till. Men under själva resan var det ju inte direkt någon bomb som släpptes.
 
Vad är det egentligen som säger att Stefan har visat upp precis den som han är, och att Pontus inte gjort det? Sen får vi inte glömma att produktionen har en hel del fingrar med i spelet. De ställer ledande frågor till både bönderna och deltagarna. De måste lägga in själva frågan i sina svar under intervjuerna. Och då kan det låta "plumpt". Men vad jag reagerade på var att ingen reagerade på hur Stefan faktiskt betedde sig mot Pia, men att man är snar till att kritisera Pontus och Marcus för allt.
Diskussionen om hur Pia behandlats av Stefan på festen gick het på BSF facebooksida också, såpass att Pia själv till sist gick in och skrev där hur det egentligen var.

Stefan hade inte alls hade ignorerat henne under festen, utan dansat även med henne.

Hon hade även hittat kärleken på annat håll. :)
 
Diskussionen om hur Pia behandlats av Stefan på festen gick het på BSF facebooksida också, såpass att Pia själv till sist gick in och skrev där hur det egentligen var.

Stefan hade inte alls hade ignorerat henne under festen, utan dansat även med henne.

Hon hade även hittat kärleken på annat håll. :)

Jaha ja, då får jag ta tillbaka det jag sa. Då har man blivit lurad (igen) av klippningen. Men vad ska man tro när Pia sa "Det känns som att du har dragit iväg med Hanna hela tiden, och det kändes som att du försökte få mig att dansa med andra ....".
 
Är det någon mer än jag som blir irriterad på att TV4 nu också ska börja avslöja allt i förväg i kvällstidningarna? Då behöver man ju inte titta i fortsättningen ...
 
Är det någon mer än jag som blir irriterad på att TV4 nu också ska börja avslöja allt i förväg i kvällstidningarna? Då behöver man ju inte titta i fortsättningen ...
Det är väldigt irriterande! :mad:
Det är ett datingprogram. Vi behöver inga cliffhangers.
 
Det var inget direkt förvånande som hände i dagens avsnitt tycker jag.

Stefan och Hanna verkar jättekära. Tror att de kan hålla ihop länge!

Daniel och Alexandra verkade kära, men det var inget hejdundrande. Dock verkar det inte som att deras förhållande kommer fortsätta, om man utgår från nästa veckas förhandstitt? Tråkigt i så fall, för de verkar ju annars ha hittat varandra.

Pontus och Lisa kändes sådär. Jag tyckte inte Pontus gav så mycket av sig själv på resan, speciellt när de gjorde någon aktivitet (som golf eller rida) så verkar han bli så fokuserad att han nästan glömmer av Lisa? Det kändes inte heller så bra när de diskuterade var de hade varandra. Lisa sa vad hon tyckte medan Pontus mest inte sa något speciellt. Och nu när tidningen spoilrat vad som händer med de två - förvisso ingen överraskning så sett - så vet man ju vad som händer på den fronten.

Marcus kommentarer var bara :yuck: Han verkar ju bara vilja ligga... Tror inte han och Isabell kommer hålla. De verkar inte alls vara på samma våglängd.

Längtar till nästa vecka så vi kan få en avslutning på vad som sker!
 
Jaha ja, då får jag ta tillbaka det jag sa. Då har man blivit lurad (igen) av klippningen. Men vad ska man tro när Pia sa "Det känns som att du har dragit iväg med Hanna hela tiden, och det kändes som att du försökte få mig att dansa med andra ....".
Det var ju kvällen när det tände till mellan Stefan och Hanna. Jag tror inte Stefan viste själv innan den kvällen vilken av tjejerna det lutade åt och Pia talade säkert ur stundens besvikelse. Med lite tid och reflektion efter programmet såg hon kanske annorlunda på kvällen? :)
 
Herregud, jag har nu fått reda på att jag tydligen känner en av deltagarna i år... Börjar lite smått önska att jag hade en TV - men det är förmodligen för pinsamt för att se på i alla fall. :laugh:
Men jag ska nog läsa om tråden igen nu när jag vet vem ni pratar om. :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 543
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 675
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp