Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2015

Nu har jag inte slaviskt följt de andra åren med bsf, menar du att Linda är annorlunda i år? Eller är deltagarna annorlunda i år?
Linda ÄR annorlunda i år...
Hon är ganska kort i tonen mot Pontus överlag, hon har gett Marcus betydligt fler freebees än någon annan :meh:
Hon är inte lika närvarande som hon varit förr tycker jag. Det känns inte lika äkta längre... :cautious:
 
Nu har jag inte slaviskt följt de andra åren med bsf, menar du att Linda är annorlunda i år? Eller är deltagarna annorlunda i år?
Det är inte första gången som Linda bedömer andras känslor, utan hon har alltid gjort det. Så nä, inget har ändrats på just den punkten - det är bara så jäkla tröttsamt att allt som faller utanför normen ska kritiseras och förminskas.
 
Linda ÄR annorlunda i år...
Hon är ganska kort i tonen mot Pontus överlag, hon har gett Marcus betydligt fler freebees än någon annan :meh:
Hon är inte lika närvarande som hon varit förr tycker jag. Det känns inte lika äkta längre... :cautious:

När du lägger upp det så där, så håller jag helt med dig. Det känns lite som att det går lite på rutin, upplägget sitter i ryggen och nyfikenheten har fått sig ett avbräck. Trist.
 
Jag ställer mig lite frågande överlag till varför man skriver till någon i BSF om man inte är beredd på att flytta? Alltså inte riktigt som ett svar på ditt inlägg, utan mer en twist på det. ;) Det känns ju rätt uppenbart att han (i det här fallet, eftersom alla årets bönder var män) inte kommer ha speciellt lätt att flytta på sig. Kommer man så långt att man kommer med till gården tycker jag verkligen det är ett ställningstagande man får ställa sig, kommer jag tycka det är okej att flytta hit?

Jag är själv inte alls säker på att jag hade varit flyttbar (utan barn som binder mig på min nuvarande ort!), men skriver man ett brev (och blir utvald) borde det ju varit något man åtminstone funderat över?
Jag instämmer med dig! När han ställer frågan till henne hur de ska lösa det har hon bara (vad vi fått se) svarat "Jag tror att allt löser sig om man vill". Liiite luddigt svar :p
 
Jag reagerade mest på hur rutinmässigt och avtrubbat Linda har sagt adjö av tjejerna som fått åka hem genom programmets gång. En del där i början på slottet var hon ju riktigt trist emot :crazy:
 
Jag reagerade mest på hur rutinmässigt och avtrubbat Linda har sagt adjö av tjejerna som fått åka hem genom programmets gång. En del där i början på slottet var hon ju riktigt trist emot :crazy:

Jag har stört mig på att jag tycker hon varit rejält otrevlig mot Pontus. Tex var det ett par gånger då han skrattade sådär nervöst genom näsan (som vissa personer gör) och hon härmade honom. :rage: Nä, jag tycker inte att hon varit en bra programledare.
 
Jag tycker alla, och framför allt programledaren (!), måste ha förståelse för att Pontus inte är så gammal. Det är klart killen blir nervös och tycker situationen är konstig som den är med att börja med tusen brev, välja ut tio och sen få hem fyra stycken till gården. Inte blir det bättre av att Linda går på som en skördetröska.

Om man jämför med Stefan och Daniel så är de lite äldre, har båda levt i stabila relationer med barn innan, och vet kanske mer vad de vill ha ut av en relation? Jag och Pontus är i princip jämngamla, och jag kan med lätthet associera till hur han kan ha upplevt det här kaoset. Att då härma, gnälla och allmänt uppföra sig otrevligt mot honom är långt ifrån okej!

Dessutom tycker jag inte det är bara Pontus som verkat obekväm med att det har varit flera tjejer. Varken Daniel eller Stefan verkar ha uppskattat det heller. Marcus är väl i så fall den enda som verkat tycka att hela jippot är riktigt festligt...
 
Det är inte första gången som Linda bedömer andras känslor, utan hon har alltid gjort det. Så nä, inget har ändrats på just den punkten - det är bara så jäkla tröttsamt att allt som faller utanför normen ska kritiseras och förminskas.

Kritik är aldrig bra, inte på det sättet. Förminskning ännu sämre, så i det fallet håller jag med.
 
Och som en ytterligare grej på att Linda har betett sig mindre trevligt mot just Pontus. Har de andra bönderna varit millimeterrättvisa mot alla sina tjejer och gett dem lika mycket uppmärksamhet? Jag tycker inte Pontus sticker ut på något negativt sätt alls. Bortsett från grejen med Pia på festen är det väl annars bara Stefan som försökt vara helt rättvis, och faktiskt skickade hem Marielle när han kände att hon inte fick lika mycket tid som de andra? Daniel har varit direkt dålig på att ge tjejerna uppmärksamhet överhuvudtaget, inte ens Alexandra så länge de andra var kvar. Honom har inte Linda gnällt på alls. Och Marcus har haft värdens gräddfil trots att han ibland sagt rent ohyfsade saker till sina tjejer....!

Nej, om det blir en nästa säsong, så kanske tv4 ska överväga om de ska byta programledare.
 
Alexandra finns med på både Badoo och Tinder och har gjort under hela hösten så det blev nog ingenting mellan dom. Jag bor i Östersund och mina killkompisar snubblar över henne på sidorna titt som tätt.
 
Alexandra finns med på både Badoo och Tinder och har gjort under hela hösten så det blev nog ingenting mellan dom. Jag bor i Östersund och mina killkompisar snubblar över henne på sidorna titt som tätt.
Trodde alla deltagare fått strikta order om olika sociala medier tills sista programmet sänts. Visst har det varit så förr:confused:
 
Trodde alla deltagare fått strikta order om olika sociala medier tills sista programmet sänts. Visst har det varit så förr:confused:

Jag har också hört det. Att de har haft väldigt strikta order förut. Det är i och för sig så länge sen att nästan ingen mer än riktigt unga personer hade sociala medier (typ när vi häckade på lunarstorm), utan att det mer var att de som faktiskt blev ett par absolut inte fick visa sig tillsammans och sånt.

Jag är helt lost i nätdejtingvärlden, så det kanske är som @Bison säger, att även upptagna hänger på de sidorna. Men om folk inte ens fick gå till affären tillsammans i början av programmets historia känns det ju märkligt att hon får vara inne på en sida som förknippas med nätdejting för de som inte är insatta i ämnet.
 
Jag ställer mig lite frågande överlag till varför man skriver till någon i BSF om man inte är beredd på att flytta? Alltså inte riktigt som ett svar på ditt inlägg, utan mer en twist på det. ;) Det känns ju rätt uppenbart att han (i det här fallet, eftersom alla årets bönder var män) inte kommer ha speciellt lätt att flytta på sig. Kommer man så långt att man kommer med till gården tycker jag verkligen det är ett ställningstagande man får ställa sig, kommer jag tycka det är okej att flytta hit?

Jag är själv inte alls säker på att jag hade varit flyttbar (utan barn som binder mig på min nuvarande ort!), men skriver man ett brev (och blir utvald) borde det ju varit något man åtminstone funderat över?
Det där håller jag med om, verkar som det i flera i årets program som inte varit riktigt inställda på att flytta till bonden om de blir ett par och då är man nog lite ute på fel mark känner jag. Även om jag är flyttbar skulle jag aldrig fått för mig att skriva till Daniel tex för jag vill absolut inte bo i obygden i norra Norrland (nu vill jag iofs inte vara med i programmet så jag hade inte skrivit av den anledningen oxå)
 
Alexandra finns med på både Badoo och Tinder och har gjort under hela hösten så det blev nog ingenting mellan dom. Jag bor i Östersund och mina killkompisar snubblar över henne på sidorna titt som tätt.

Såg man lilla klippet om nästa program, så verkar det inte som att de blev ett par, nej.
 
Undra om det blir något mer BSF?
I år verkade ju inget som vanligt. Det gick på halvfart, programledaren känns trött och går på rutin, bönderna gör lite som de behagar i valen och skickar in och ut nya tjejer, regler ändras för att få programmet att gå ihop, produktionen griper efter halmstrån för att få lite spänning i programmet med att tom blanda in utomståenden. Fler sökanden än någonsin har hoppat av(redan på slottet då några inte ens kom) och de sökande har kännts annonyma.
 
Undra om det blir något mer BSF?
I år verkade ju inget som vanligt. Det gick på halvfart, programledaren känns trött och går på rutin, bönderna gör lite som de behagar i valen och skickar in och ut nya tjejer, regler ändras för att få programmet att gå ihop, produktionen griper efter halmstrån för att få lite spänning i programmet med att tom blanda in utomståenden. Fler sökanden än någonsin har hoppat av(redan på slottet då några inte ens kom) och de sökande har kännts annonyma.

Bonde söker fru är höstens höjdpunkt för mig, så jag hoppas verkligen det blir en ny omgång. Tror faktiskt de skulle tjäna mycket på att "bara" byta programledare och sätta upp någon form av riktlinje på att de inte får ha lekstuga bäst de vill.

Om man inte räknar med Marcus och hans totala utbyte av alla sina tjejer plus att han EFTER det har haft hur många tjejer som helst, tror jag nästan det var fler tjejer som åkte frivilligt förra året? Att Pia valde att åka hos Stefan och att både Kajsa och Madeleine åkte hos Daniel tycker jag nog är mer "okej" jämfört med förra året eftersom de åkte så pass sent och för att bonden faktiskt blivit kär i en kandidat. Och då är det väl egentligen bara Linnea kvar hos Pontus som åkte på eget bevåg? Förra året har jag för mig att det var en bonde som inte fick göra ett enda val?

I år känns det som att största "kringgåendet" runt reglerna har varit dels att en del bönder fick "vägra" vara med redan i inledningen, vilket gjorde "startfältet" väldigt snävt, och dels att Marcus fick räkmacka och välja nya tjejer. Lite mer klara regler runt det och en programledare som är ny och intresserad (det har inte Linda verkat i år), så kan nog en ny säsong kännas bättre.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 451
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 599
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 533
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp