Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2015

Herregud, jag har nu fått reda på att jag tydligen känner en av deltagarna i år... Börjar lite smått önska att jag hade en TV - men det är förmodligen för pinsamt för att se på i alla fall. :laugh:
Men jag ska nog läsa om tråden igen nu när jag vet vem ni pratar om. :p
Ok jag erkänner! Jag vart sjukt nyfiken nu:o
 
Vad är det egentligen som säger att Stefan har visat upp precis den som han är, och att Pontus inte gjort det? Sen får vi inte glömma att produktionen har en hel del fingrar med i spelet. De ställer ledande frågor till både bönderna och deltagarna. De måste lägga in själva frågan i sina svar under intervjuerna. Och då kan det låta "plumpt". Men vad jag reagerade på var att ingen reagerade på hur Stefan faktiskt betedde sig mot Pia, men att man är snar till att kritisera Pontus och Marcus för allt.

Har någon här skrivit något negativt om Pontus? Eller ja, det var någon otrevlig kommentar för ett tag sen, men den personen tog ju tillbaka det för att det bara varit något skvaller? Om det var att jag jämförde med Pontus så tog jag enbart upp honom för att han har fått göra de glassigaste aktiviteterna, och det är något jag gissar inte förekommer på en gård i vanliga fall. Det var absolut inte menat som kritik mot Pontus, eller att han skulle vara en "sämre" människa än Stefan, eller vad du nu har fått det till.

Marcus har inte framställts på något trevligt sätt i många program. Om det är sant eller inte vet inte vi, men av den bilden man fått av Marcus är inte det en person jag skulle klara av att umgås med speciellt länge. Att han sagt och gjort klumpiga saker är en anledning till att det skrivits mest negativt om honom.
 
Herregud, jag har nu fått reda på att jag tydligen känner en av deltagarna i år... Börjar lite smått önska att jag hade en TV - men det är förmodligen för pinsamt för att se på i alla fall. :laugh:
Men jag ska nog läsa om tråden igen nu när jag vet vem ni pratar om. :p
Dator, mobil eller surfplatta funkar fint :p
 
Så. Gårdagens program. Daniel och Alexandra känns faktiskt väldigt anonyma, även i jämförelse med Isabelle som inte varit med under hela programmet. Jag vet inte varför, men det känns som om tv lagt mer krut på de övriga bönderna, kanske för att det aldri riktigt varit frågan om ett val hos Daniel? Synd om de inte får det att funka, i vilket fall.

Jag önskar verkligen jag har turen att träffa en man som Stefan. Han verkar så himla fin och mån om Hanna, och framför allt, han stressar inte iväg i hundranittio, utan låter det ta den tid som behövs.

Tråkigt med Pontus och Lisa, men hoppas det blir ett ömsesidigt beslut. Förstod dock ingenting om vad som var ett svek och varför han skulle bli sur? Han var väl som vanligt?

Marcus stressar på i alldeles för hög takt, och jag är imponerad av att Isabelle inte skrikande sprungit därifrån än. Hon verkar ju annars mycket mer fötterna på jorden och se det här ur ett nyktert perspektiv. Igår måste han kläckt mer opassande grodor än på hela säsongen sammanlagt? Jag som själv bor på en liten ort och vet hur folk på små orter kan vara, ryser av obehag på tanken att alla grannar skulle höra diverse sexskämt i tv. Det kanske är jag som är pryd, men var det inte lite väl mycket sexprat från hans sida igår?

Inför nästa vecka är det egentligen bara Stefan jag tror det har hållit för. Men det ska bli kul att se de andra bönderna, de som inte valdes ut.
 
Under de första åren jag tittade (2009/2010) fanns det information om "friarna" på hemsidan. Sedan togs det bort, av någon konstig anledning. Men det hade varit kul att få veta lite mer om dem.
Kanske är det för att skydda dem från stalkers? Susanne Brännemo, islandshästbonden blev väldigt drabbad om jag minns rätt? Nu var hon visserligen ingen friare, utan bonde, men det har kanske spelat in på hur de gör nuförtiden.
 
Jag blir lika glad varje gång jag ser Stefan och Hanna. De har verkligen hittat varandra och de verkar vara så genuint goa och omtänksamma. Det kommer med största sannolikhet att hålla, annars blir jag väldigt förvånad.

Det kan ju vara så att tv4 har klippt det på ett sådant sätt att vi ska tro att Daniel och Alexandra har brutit upp. Är inte helt säker på att de har gjort det, även om jag kan förstå om det blivit så på grund av praktiska omständigheter.

Att det inte ledde till något mer mellan Pontus och Lisa är inte heller särskilt förvånande, även om det hade varit roligt om det gjorde det. Jag tycker att Lisa verkar vara en jättehärlig person och trodde nog att hon skulle få Pontus att öppna upp sig lite. Dock har de aldrig känts riktigt klockrena tillsammans, så som Daniel och Stefan har känts med sina tjejer. Pontus är ung och har all tid i världen att träffa någon han klickar bättre med.

Marcus var verkligen pinsam igår. Funderade ett tag hur Isabell stod ut med alla sexskämt. Tyckte inte alls att de verkade klicka på de klipp vi fick se i tv, även om de själva påstod att de var lika och hade lätt för att umgås.
 
:banghead: nä, det går ju inte att vara kär i två personer. (Har inte sett programmet, bara reagerade på uttalandet.)
Vet ju alla att det bara är slampigt att KYSSA fler än en person :grin:

(Alltså, det är uttalanden som dessa som får mig att tycka mindre bra om Linda. Hon är så himla hetero/tvåsamhetsnormativ och plump ibland och bidrar till en jäkla hets att vara just två för alltid och leva lyckliga i alla sina dagar :down: )
 
Vet ju alla att det bara är slampigt att KYSSA fler än en person :grin:

(Alltså, det är uttalanden som dessa som får mig att tycka mindre bra om Linda. Hon är så himla hetero/tvåsamhetsnormativ och plump ibland och bidrar till en jäkla hets att vara just två för alltid och leva lyckliga i alla sina dagar :down: )

Jag håller med om Linda. Jag förstår om hon rycks med i historier som Hanna och Stefan, och det HAR ju varit många par under åren som det blivit riktig kärlek för. Men om det är så att de i själva verket bara träffas under en vecka blir hennes tjat om barn och bröllop bara jobbigt. För alla inblandade.

Det är väl en sak med ett sånt par som Klas och Sandra som gifte sig i tv för något år sen, det var ju flera år efter att de hade varit med. Men att trycka på att det ska bli bröllop/barn redan samma höst/vinter, nä. Låt dem lära känna varandra för guds skull!
 
Vet ju alla att det bara är slampigt att KYSSA fler än en person :grin:

(Alltså, det är uttalanden som dessa som får mig att tycka mindre bra om Linda. Hon är så himla hetero/tvåsamhetsnormativ och plump ibland och bidrar till en jäkla hets att vara just två för alltid och leva lyckliga i alla sina dagar :down: )

Jag är ganska bra på att strunta i vad andra gör, men jag håller helt och fullt med Linda, ang dejtandet.

"För att hitta sin prins måste man kyssa en groda inte ligga med hela dammen."

Men det är jag det.
 
Om Pontus "svek" - jag tänkte att jaja, han har säkert skickat ett sms till en kompis samtidigt som Lisa är på toaletten. Vilket vi alla vet är BRUTALT, otroligt EGOISTISKT samt ELAKT!
Men inte ens det hade han gjort.
Jag förstår fortfarande inte :confused:

Om Daniel och Alexandra - tror ni inte att TV4 har vinklat till det igen? Typ "Det funkade inte - så vi flyttade ihop"?

Markus valde nog fel tjej. Han ska nog han en som är väldigt tålig...
 
@Tass, hoppas det är så! Att de bara vinklat det så att vi ska tro att det inte gick att lösa, men att de flyttade ihop istället. I och med att Alexandra "bara" är 28 år känns det ju som att hennes barn bör vara ganska små? Jag har fått intrycket av att Daniels barn är lite äldre, och det känns ju som att det kan vara lättare att flytta på små barn som inte är bundna av skola och kompisar på samma sätt som någon som är i tidiga tonåren? Sen finns det ju så klart en förälder till, men jag är nog lite av en hopplös romantiker och hoppas att de kommer lösa det på något sätt.
 
Glömde visst nämna Stefan och Hanna.
Dom är definitivt diabetsframkallande :D

Där tror jag att Linda får sin dröm uppfylld om prinsessbröllop och trampet av små fossingar.
 
Jag är ganska bra på att strunta i vad andra gör, men jag håller helt och fullt med Linda, ang dejtandet.

"För att hitta sin prins måste man kyssa en groda inte ligga med hela dammen."

Men det är jag det.

Ja, det är du det. Alla är olika på den punkten och oavsett hur jag själv är så ser jag ingen anledning att reproducera sådana normer och tycker det är långt ifrån vettigt att en programledare kommer med så plumpa uttryck. Vem är hon att bedöma andras relationer och känslor?
 
@Tass, hoppas det är så! Att de bara vinklat det så att vi ska tro att det inte gick att lösa, men att de flyttade ihop istället. I och med att Alexandra "bara" är 28 år känns det ju som att hennes barn bör vara ganska små? Jag har fått intrycket av att Daniels barn är lite äldre, och det känns ju som att det kan vara lättare att flytta på små barn som inte är bundna av skola och kompisar på samma sätt som någon som är i tidiga tonåren? Sen finns det ju så klart en förälder till, men jag är nog lite av en hopplös romantiker och hoppas att de kommer lösa det på något sätt.
Har barnen en närvarande pappa bor de kanske varannan vecka där, då blir det svårt att flytta långt. Men min sambo tror också att det kommer en tvist, att de har flyttat ihop. Men jag vet inte jag... Men jag hoppas!
 
Har barnen en närvarande pappa bor de kanske varannan vecka där, då blir det svårt att flytta långt. Men min sambo tror också att det kommer en tvist, att de har flyttat ihop. Men jag vet inte jag... Men jag hoppas!

Jag ställer mig lite frågande överlag till varför man skriver till någon i BSF om man inte är beredd på att flytta? Alltså inte riktigt som ett svar på ditt inlägg, utan mer en twist på det. ;) Det känns ju rätt uppenbart att han (i det här fallet, eftersom alla årets bönder var män) inte kommer ha speciellt lätt att flytta på sig. Kommer man så långt att man kommer med till gården tycker jag verkligen det är ett ställningstagande man får ställa sig, kommer jag tycka det är okej att flytta hit?

Jag är själv inte alls säker på att jag hade varit flyttbar (utan barn som binder mig på min nuvarande ort!), men skriver man ett brev (och blir utvald) borde det ju varit något man åtminstone funderat över?
 
Ja, det är du det. Alla är olika på den punkten och oavsett hur jag själv är så ser jag ingen anledning att reproducera sådana normer och tycker det är långt ifrån vettigt att en programledare kommer med så plumpa uttryck. Vem är hon att bedöma andras relationer och känslor?

Nu har jag inte slaviskt följt de andra åren med bsf, menar du att Linda är annorlunda i år? Eller är deltagarna annorlunda i år?
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 451
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 599
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 533
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp