Bonnie ska opereras på torsdag

Hon äter fortfarande inte :cry:
@hemlig , tips? Hon går fram till skålen och luktar, men går därifrån sen. Dricker gör hon dock.

Var har hon fått för smärtlindring? Smärta kan göra att hon inte äter, men en del smärtlindring kan också göra henne illamående.
Det finns medicin man kan ge dels mot illamående men även medicin som är aptitstimulerande. Ring till Albano idag så kan de hjälpa dig med medicinen :)
 
Var har hon fått för smärtlindring? Smärta kan göra att hon inte äter, men en del smärtlindring kan också göra henne illamående.
Det finns medicin man kan ge dels mot illamående men även medicin som är aptitstimulerande. Ring till Albano idag så kan de hjälpa dig med medicinen :)

Här hemma går hon på Onsior som hon har ätit sen 2 månader tillbaka. Men hon pumpades ju full av nått annat på Albano. Hon är väldigt stissig också, normalt?
 
Om hon slutar äta/dricka igen så köp hem t.ex. gimpetpudding eller kattmjölk som du ger med plastspruta i munnen. Då får hon lite energi, och piggnar förhoppningsvis till så hon sen kan äta mer själv.
 
Här hemma går hon på Onsior som hon har ätit sen 2 månader tillbaka. Men hon pumpades ju full av nått annat på Albano. Hon är väldigt stissig också, normalt?

Ja normalt, hon har fått morfinliknande smärtstillande på albano och en del av effekten kan sitta i. Hon har inget smärtstillande plåster på huden? Det kan de bli höga av annars.
Skönt att hon äter :)
 
Hon kan vara hög, vet du vad hon fick på albano?
Jag skulle strunta i fullfoder och bara se till att hon åt. Jättebra att hon ätit lite. I värsta fall ge tex a/d med spruta, men som sagt äter hon själv är det det bästa.
 
Hon är inte speciellt förtjust i annat än torrfoder. Och inte ens torrfodret dom brukar få som godis duger. Jag kan ju spruta i henne mat, men en vårdare jag pratade med sa att deras klinik inte rekommenderar det då katten kan bli sämre. Men ändå...
 
Hon är inte speciellt förtjust i annat än torrfoder. Och inte ens torrfodret dom brukar få som godis duger. Jag kan ju spruta i henne mat, men en vårdare jag pratade med sa att deras klinik inte rekommenderar det då katten kan bli sämre. Men ändå...

Dreamies kanske? Min, tidigare mina, är helt galna i det. Det är verkligen kattknark.
 
Nån fick på sig tratt imorse och är sådär lycklig :p
20161002_050448_zpsoqnxayzd.jpg
 
När jag hade katt så gav jag henne ibland Iams torrfoder. Hon blev tokig i det och ville bara ha mer. Vet inte om det fabrikatet finns längre men det kan vara värt att prova i såfall.
 
Det är viktigt att hon äter, både med tanke på medicinen hon får, för återhämtning samt för att katter inte ska fasta för länge. Kan du få provpåsar på torrfoder på nån djuraffär/hos veterinären? Så du kan se vad som faller fröken i smaken just nu.
 
Det är viktigt att hon äter, både med tanke på medicinen hon får, för återhämtning samt för att katter inte ska fasta för länge. Kan du få provpåsar på torrfoder på nån djuraffär/hos veterinären? Så du kan se vad som faller fröken i smaken just nu.

Köpte lite av det torrfodret dom fick innan jag bytte till mobility-fodret. Hoppas hon gillar det. Matade henne med spruta i förmiddags. Inga mängder, men tänkte om magen kommer igång att hon börjar må mindre illa. Hon var ju helt utan mat i 2 dygn, utöver näringsdroppet hon fick eftersom hon inte åt. Är hon inte igång imorgon får jag ringa Albano.
 
Håller tummarna att aptiten återkommer.
Rent spontant tänker jag att man borde kunna prova Mirtazapin i värsta fall (det ökar aptiten), men det får ju behandlande veterinär besluta om.

Gav henne Sheba tonfisk nu och hon slickade typ 3 gånger på den och sen var det bra. Imorgon kommer förhoppningsvis bodyn jag beställt, kanske går det bättre utan tratt. Men jag kommer ringa Albano imorgon ändå. Dom får vackert skriva ut det du föreslog.
 
Tog av henne tratten och efter att ha sovit nån timme, så åt hon typ 4 bitar torrfoder :love: Ringer Albano imorgon ändå och hör om dom kan skriva ut meducin för ökad hunger. Det kommer ju ändå komma en till operation, kan ju vara bra att sätta in direkt då. Min chokladprick :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 203
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 176
Senast: Wonderwoman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 929
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp