Bonnie ska opereras på torsdag

Detta är alltså två dagar efter operationen?

Helt fantasiskt... hon går ju själv två-tre meter. Ser inte alls så illa ut. Duktiga lilla Missan! :love: :bow:



Minns när jag själv gjorde en höftoperation och hade en liten liten spricka i höftbenet. Trodde fasen jag skulle svimma bara av att försiktig röra mig i sängen de första dagarna.

Japp! Fortfarande lika halt idag, men inte lika vinglig tycker jag.
 
Albano skriver inte ut nått utan att ha sett katten och det fanns bara akuttider idag, så jag ska se om hon kanske äter mer med bodyn istället för tratten och mata lite mer. Annars får jag åka in.
 
Kan nån säga om såret ser bra ut? Det har svullnat rätt mycket under.
20161003_171606_zpsgkicaesd.jpg

20161003_171557_zpsqie7zzi8.jpg
 
Jag ringde förstås sjukhuset och frågade om jag kunde skicka bilderna. Jodå, det gick bra. Jourtid till trots. Efter att ha kollat runt ringde dom upp och sa att det nog var en normal svullnad. Dygn 4 nu, så läkningsprocessen är i full gång. Ätandet blir bättre och bättre också, även om det går sakta.
 
Vad skönt att det går åt rätt håll! Hoppas att allt fortsätter på det spåret nu, det är ju jobbigt nog med bara operationen, så matvägran på det blir ju dubbel oro :heart
 

Jodå, det går bra. Ingen större skillnad hältmässigt, men hon äter och så. Har inte sett henne vara på toa, men visst borde jag märka om hon skulle vara förstoppad?
På söndag har det gått 10 dagar och då slipper hon tratten äntligen :love: 19:e ska vi på rehabmöte och då lär jag väl få reda på hur på bästa sätt hjälpa henne. Så det går framåt! Och hon är SÅ bäst min lilla älskling, trodde faktiskt att hon skulle deppa ihop totalt av tratten :angel:
 
Jodå, det går bra. Ingen större skillnad hältmässigt, men hon äter och så. Har inte sett henne vara på toa, men visst borde jag märka om hon skulle vara förstoppad?
På söndag har det gått 10 dagar och då slipper hon tratten äntligen :love: 19:e ska vi på rehabmöte och då lär jag väl få reda på hur på bästa sätt hjälpa henne. Så det går framåt! Och hon är SÅ bäst min lilla älskling, trodde faktiskt att hon skulle deppa ihop totalt av tratten :angel:
Hon borde ju försöka gå på lådan även om hon är förstoppad. Om hon ätit väldigt lite sen operationen (som jag gissar hon var fastande inför) så tar det nog ett tag för magen att bli full igen.
Vad härligt att läsa att det går bra :)
 
Hon borde ju försöka gå på lådan även om hon är förstoppad. Om hon ätit väldigt lite sen operationen (som jag gissar hon var fastande inför) så tar det nog ett tag för magen att bli full igen.
Vad härligt att läsa att det går bra :)

Jag vägde henne i förrgår och då hade hon inte gått ner i vikt i alla fall. Och ja, om hon är förstoppad borde hon ju verkligen gå på lådan tycker jag. Nu när jag mockade så var det en "hög" med 2 små bitar bara, så kanske är magen på väg igång.
 
Idag tog jag bort tratten, såret är så fint. Skulle jag se att hon är på det för mycket får jag väl sätta på den igen, men det är dag 9 idag. Däremot går hon inte så bra, men jag hoppas att hon utan tratt ska börja röra sig bättre och stärka musklerna mer.
 
Idag var vi hos fysioterapeut för att kolla rörelserna och få lite mer att göra. Hon tyckte Bonnie rörde sig normalt för att vara 3 v efter operation och hon har inte tappat så jättemycket muskler. För tidigt att börja träna än, så massage och stretcha ska vi göra. Hon får inte alltid med sig benet, men det har med att man flyttat runt muskler och nerver och det kommer bli bättre. Om 5 v ska hon vara mycket bättre om allt går som det ska.
 
Bonsa har varit utan smärtstillande i 1 v nu och jag tycker hon höjer ryggen mer. Vilket skrämmer mig lite. Styrkan i benet är inte helt bra, men hon är inte alls lika halt och nu kan hon springa lite med fungerande bakben! Då väldigt halt dock.
Frågade hennes brors ägare hur lång tid det tog innan dom vågade låta honom hoppa som vanligt. "Efter 4 månader hoppade han upp på köksbänken, så då verkade han tillräckligt bra" fick jag till svar. Bonnie hoppade upp på köksbänken efter lite drygt 4 v :nailbiting: O_o :banghead:
 
Såg denna tråden nu (är inte inne på Katt så ofta :p ), häftigt vad veterinärerna kan göra och vad skönt att det verkar gå så bra!
Har för mig att Bonnie har fått någon kull? Hur gör man med avkommorna efter att en sån här grej konstaterats, avelsspärras de på något sätt? Tänker man lika som inom hund, att en sån här katt direkt tas ur avel?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 048
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 185
Senast: Wonderwoman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 932
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp