Detta roade mig faktiskt lite :o
tumblr_o9alu3Jyko1r5a269o1_1280.jpg

Ibland är det fascinerande att se hur historien spelar upp sig framför ens ögon.

Ämnen som trendade på twitter:
tumblr_o9amjjqKol1srtg7ao1_500.jpg

Man kan lugnt påstå att folk inte är nöjda :grin: men jag skulle nog inte heller vara så nöjd om samma sak hade hänt här.

Det gällde väl främst arbetskraftsinvandringen från andra EU-länder med lägre standard (tex fd öststaterna). Hade nog i princip varit omöjligt att stifta lagar mot en av själva grundstenarna i EU, dvs fritt flöde av arbetskraft mellan EU-länder. Invandrare från andra länder än EU-länder går ju att begränsa utan att gå emot någon EU-förordning.
Men det var invandrarna o flyktingarna som var största orsaken till brexit. Man ville ta tillbaka sitt land. När dom väl blir fria behöver dom inte ta emot en enda invandrare eller flykting om dom inte vill.

Men det var invandrarna o flyktingarna som var största orsaken till brexit. Man ville ta tillbaka sitt land. När dom väl blir fria behöver dom inte ta emot en enda invandrare eller flykting om dom inte vill.
Ja men är du ett EU-land kan du inte begränsa invandring från ett annat EU-land. Då dom vill begränsa tex polackers möjlighet att komma och jobba i England så kan dom inte vara med i EU.

Du ställde ju frågan varför dom inte bara lagstiftade mot invandringen som Sverige gjorde istället för att gå ut ur EU. Men det är alltså frågan om två olika invandring. Ena från icke EU-land och andra från EU-land.

Senast ändrad:
Ja men är du ett EU-land kan du inte begränsa invandring från ett annat EU-land. Då dom vill begränsa tex polackers möjlighet att komma och jobba i England så kan dom inte vara med i EU.

Du ställde ju frågan varför dom inte bara lagstiftade mot invandringen som Sverige gjorde istället för att gå ut ur EU. Men det är alltså frågan om två olika invandring. Ena från icke EU-land och andra från EU-land.

Tror det var rätt länge sen polackerna var ett stort problem, nuförtiden jobbar de som vilken annan europé Som helst med samma lön (har jobbat med flera) samt ingen massinvandring på det hållet. Irritationen kommer mer på invandring från andra länder, typ dom som tigger och bor i parkeringshus samt tar bidrag och sedan skickar allt tillbaka till sina länder.

Hej från London!

Tror det var rätt länge sen polackerna var ett stort problem, nuförtiden jobbar de som vilken annan europé Som helst med samma lön (har jobbat med flera) samt ingen massinvandring på det hållet. Irritationen kommer mer på invandring från andra länder, typ dom som tigger och bor i parkeringshus samt tar bidrag och sedan skickar allt tillbaka till sina länder.

Hej från London!
Som jag förstått det är det mycket bitterhet bland lågutbildade och arbetslösa gentemot stora bönder som får eubidrag.

Irritationen kommer mer på invandring från andra länder, typ dom som tigger och bor i parkeringshus samt tar bidrag och sedan skickar allt tillbaka till sina länder.
Jag talade med en engelsman senast häromdagen som svepande klagade över hur "andra européer" kommer och stjäl deras jobb. Själv bodde, och jobbade, han i Sverige sedan fyra år tillbaka.

Som jag förstått det är det mycket bitterhet bland lågutbildade och arbetslösa gentemot stora bönder som får eubidrag.

Jag kan bara tala utav det jag upplever här, via tv och människor. Så hur jag ser saker är givetvis färgat av människor jag pratat med samt nyheter och liknande.

Mycket frustration är att många tar bidrag som sedan blir skickat till andra länder. Vet även en svensk tjej som driver företag svart samt får housing benefit. Speciellt när de nyligen gått ut med minskad månadspeng via tax credit och det inte finns counsil house till alla som behöver det medans andra familjer sitter på två och "låtsas" vara skilda men faktiskt bor i samma lägenhet och sedan hyr ut den andra..

Det med bönerna såg jag ett litet klipp på tv imorse men det var mer att de var glada att bönderna i uk nu kan producera mer till den brittiska marknaden och således få skäligt betalt som jag förstod det. Men det var bara från en grupp människor som intervjuades så det kan vara fel.

Jag talade med en engelsman senast häromdagen som svepande klagade över hur "andra européer" kommer och stjäl deras jobb. Själv bodde, och jobbade, han i Sverige sedan fyra år tillbaka.

Haha, åh ironin.
Givetvis kan jag inte tala för alla engelsmän, samt att jag upplever de som tycker så inte har bemödat sig att läsa på utan hakar på lite vad de har hört från någon annan utan eftertanke.

Jag kan bara tala utav det jag upplever här, via tv och människor. Så hur jag ser saker är givetvis färgat av människor jag pratat med samt nyheter och liknande.

Mycket frustration är att många tar bidrag som sedan blir skickat till andra länder. Vet även en svensk tjej som driver företag svart samt får housing benefit. Speciellt när de nyligen gått ut med minskad månadspeng via tax credit och det inte finns counsil house till alla som behöver det medans andra familjer sitter på två och "låsas" vara skilda men faktiskt bor i samma lägenhet och sedan hyr ut den andra..

Det med bönerna såg jag ett litet klipp på tv imorse men det var mer att de var glada att bönderna i uk nu kan producera mer till den brittiska marknaden och således få skäligt betalt som jag förstod det. Men det var bara från en grupp människor som intervjuades så det kan vara fel.
Jg vet inte. Jag har mest pratat med folk som bor där och deras upplevelse var just att det är lågutbildade bittra människor som röstade för.

Mycket frustration är att många tar bidrag som sedan blir skickat till andra länder. Vet även en svensk tjej som driver företag svart samt får housing benefit.
Ja men såna där historier florerar ju överallt, har sett exakt samma klagomål i Norge.

Om Boris Johnson ska ta över och förhandla så får han börja med att förklara inför sina väljare varför man ens ska förhandla med det han liknat vid Hitlers rike. Och sen får han förklara för EU varför någon som sagt något sådant är lämplig för att konstruktivt förhandla fram nya villkor.

Uphill climb. Minst sagt.

Ämnen som trendade på twitter:
tumblr_o9amjjqKol1srtg7ao1_500.jpg

Man kan lugnt påstå att folk inte är nöjda :grin: men jag skulle nog inte heller vara så nöjd om samma sak hade hänt här.

Nej det som trendar på "twitter" är inte sådant som "folk" bryr sig om, när skall folk sluta med att tro att twittermaffians åsikter speglar folkets åsikter. Twitter är klubben för inbördes beundran.

Hej från London!
Det var bara ett exempel. Givetvis finns det från flera länder. Som jag skrev förut så ogillar man arbetskraftsinvandringen från främst fd östatsländer.

Det är väl inte bara stora bönder som får EU-bidrag?, det får väl alla?, det är väl samma som här, man ska ha ett visst antal ha , man ska ansöka, och man ska följa skötselkraven.

Vi har ju ett mindre jordbruk och det är väldigt väldigt mycket jobb men ansökningar, skötselvård men det ger sannerligen utdelning.
Jag /vi röstade emot då det begav sig, är inte så säker numer, det beror säkert delvis på ovan.

Nej det som trendar på "twitter" är inte sådant som "folk" bryr sig om, när skall folk sluta med att tro att twittermaffians åsikter speglar folkets åsikter. Twitter är klubben för inbördes beundran.

Visst är Twitter ett begränsat urval - men det speglar visst vad många bryr sig om. Sedan är en övervägande del av den mängden den del av folket som har mer intresse för kunskap om omvärlden än snittet för befolkningen. Så i Brexit-frågan skulle jag tro att Bremain hade vunnit bland Twitterkonton i UK.

Så om man alltid menar den mest ignoranta, okunnigaste kvartilen av befolkningen som "folket" så är Twitter helt fel plats att hitta vad de gafflar om vid köksbordet.

Jag förstår dock inte varför man ofta med "folket" (det är inte bara du) ska exkludera de som har intresse för kunskap, omvärld och politik på flera plan. Det blir liksom ett krav att man ska ända ut på fabriksgolvets lägsta nivå eller på parkbänken i stan för att hitta någon som tillhör folket, och dessutom se till att denne inte varit i närheten av ett universitet tidigare i livet, för då blir det diskvalifikation.

Det är väl inte bara stora bönder som får EU-bidrag?, det får väl alla?, det är väl samma som här, man ska ha ett visst antal ha , man ska ansöka, och man ska följa skötselkraven.

Vi har ju ett mindre jordbruk och det är väldigt väldigt mycket jobb men ansökningar, skötselvård men det ger sannerligen utdelning.
Jag /vi röstade emot då det begav sig, är inte så säker numer, det beror säkert delvis på ovan.
Ja jag menade alltså inte att det är bara stora som får bidrag. Min poäng var väl främst vart bitterheten riktas.

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 344
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Snurrfian
·
Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
378
Senast: sjoberga
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 929
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka