Bronikt/astma

Nu verkar det ju löst sig med inhalator istället. Men jag vill annars generellt slå ett slag för ingivare. Här gick fullskaligt krig till "vaf.. Jaha okej då" när jag gick över till ingivare. Jag ger innan mat eller godis och gör iordning det först. Sen en tablett inskjuten med ingivare och godis.

Ger också kortison, prednisolon.

Innan vi provade ingivare var jag ärligt beredd låta katten somna hellre än bråka och kriga varje dag. Går inte lura i via mat här heller, inte en suck

För när jag hittar mina lugnande. Hur fick du i Lukas tabletten?
 
Hej igen, en liten uppdatering från vår sida ( har lite dåligt samvete att jag inte gjort det tidigare men jag har inte orkat). Det gick inget bra, vi trappade ner puffandet enligt anvisningar från veterinären och han blev snabbt sämre. På morgonen ringde jag till veterinären och sa att jag inte tyckte det funkade, att han blivit så mycket tröttare och hade tappat matlusten. Vi kom överens om att dubblera puffandet igen, dvs morgon + kväll, men samma kväll när jag kom hem va han jättesjuk, hade kräkts, haft diarré och va jätte dålig så jag åkte in akut med honom. Veterinären och jag va överens om att det räckte nu, och jag lät honom somna in i mitt knä. Känns jättetråkigt och jag undrar verkligen om det var astma han hade fått egentligen, tror att det låg någon annat under som spökade eftersom han blev så akut dålig. Men det kommer jag aldrig få svar på.

/b
 
Hej igen, en liten uppdatering från vår sida ( har lite dåligt samvete att jag inte gjort det tidigare men jag har inte orkat). Det gick inget bra, vi trappade ner puffandet enligt anvisningar från veterinären och han blev snabbt sämre. På morgonen ringde jag till veterinären och sa att jag inte tyckte det funkade, att han blivit så mycket tröttare och hade tappat matlusten. Vi kom överens om att dubblera puffandet igen, dvs morgon + kväll, men samma kväll när jag kom hem va han jättesjuk, hade kräkts, haft diarré och va jätte dålig så jag åkte in akut med honom. Veterinären och jag va överens om att det räckte nu, och jag lät honom somna in i mitt knä. Känns jättetråkigt och jag undrar verkligen om det var astma han hade fått egentligen, tror att det låg någon annat under som spökade eftersom han blev så akut dålig. Men det kommer jag aldrig få svar på.

/b
Jag tycker att du gjorde allt du kunde, beklagar din förlust :heart
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 791
Senast: Lime
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 881
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp