Bukefalos 28 år!

Bruksprovet 2021

Har inte kommenterat då jag inte haft mycket positivt att säga, men han ser snäll och okomplicerad ut. Dock saknar jag en del övrigt både typmässigt och gångartsmässigt på honom.
Tack för svar! Jag ska försöka titta själv i kväll. Är egentligen intresserad av fadern men vill inte använda utlandshingst. Jag tror att mitt sto kanske skulle fungera typmäsdigt men hade ju hoppats på att han skulle röra sig tillräckligt bra. Men det finns ju fler hingstar efter For Romance I.
 
Någon som såg Faithful och har några åsikter om honom? Ska försöka se i efterhand i kväll
Jag har också kollat och galoppen är helt ok men i traven ser han inte lika elastisk ut som jag hade hoppats. Söt men lite rundare än min smak. Synd, för jag har ju som sagt en svag punkt för For Romance-avkommor.

Så om du vill ha en svensk hingst med For Romance-blod tror jag mer på ngn av de som godkändes förra året.
 
Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad nivå
Diavant Blue
Rihanna's Diamond K (SWB)
Rimaro van de Looise Heide
Rollcat (SWB)
Tinder (SWB)
Zezar Hästak (SWB)
Benchmark
Glasgow (SWB)

Kallas till kvartsamtal - hingstar med möjlighet att uppnå Premierad nivå, där någon tveksamhet finns
Candide
Conqueror Charlie (SWB)
Montevideo VDL
Chacootino PS
York Hästak (SWB)
Faithful

Kallas till kvartsamtal Convalj Q Tap (SWB)

Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad nivå
Hotlix (SWB)
Coventry Moon (SWB)
Filkes Red Fury (SWB)
Highteq (SWB)
Q:s A Kind of Magic (SWB)
Epiphany EMS (SWB)
Maderik EMS (SWB)
Mafioso BD
Moonlight
Dandelon WCB (SWB)

Rekommenderas ej fortsätta provet - Hingstar som anses ha svårt att uppnå kraven för Accepterad nivå
Fabulous Wildheart (SWB)
Gustav EB (SWB)
Mitchicoeur (SWB)
Chini con Omnes F (SWB)
Vitality Hit
 
Senast ändrad:
Av de som inte gick vidare blev jag förvånad över Chini con Omnes, annars håller jag med nämnden.
 
Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad nivå
Diavant Blue
Rihanna's Diamond K (SWB)
Rimaro van de Looise Heide
Rollcat (SWB)
Tinder (SWB)
Zezar Hästak (SWB)
Benchmark
Glasgow (SWB)

Kallas till kvartsamtal - hingstar med möjlighet att uppnå Premierad nivå, där någon tveksamhet finns
Candide
Conqueror Charlie (SWB)
Montevideo VDL
Chacootino PS
York Hästak (SWB)
Faithful

Kallas till kvartsamtal Convalj Q Tap (SWB)

Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad nivå
Hotlix (SWB)
Coventry Moon (SWB)
Filkes Red Fury (SWB)
Highteq (SWB)
Q:s A Kind of Magic (SWB)
Epiphany EMS (SWB)
Maderik EMS (SWB)
Mafioso BD
Moonlight
Dandelon WCB (SWB)

Rekommenderas ej fortsätta provet - Hingstar som anses ha svårt att uppnå kraven för Accepterad nivå
Fabulous Wildheart (SWB)
Gustav EB (SWB)
Mitchicoeur (SWB)
Chini con Omnes F (SWB)
Vitality Hit
Jag tycker att det är så roligt att Rollcat har gått vidare! 😃
 
Kul att det uppskattas! Det är en tunn linje att vandra, då jag såklart har en del åsikter jag väljer att inte dela eftersom jag inte vet vad det skulle tjäna till. Man lär ju inte plocka bort sporrarna och börja rida med följsam hand bara för jag kritiserar på ett forum :angel:
Jag är inte uppfödare eller "inne i avelssvängen" men fastnade i sändningarna från Equisport och följer nu med stor fascination! Jag är absolut inte "elitryttare" själv men reagerade på vissa ritter/ryttare. Någon häst tycke jag mig se märken efter sporrarna/avskavd päls (just denna ryttare hade sporrarna "högt").
Jag lyssnade även på den video som tidningen Ridsport la ut efter tisdagens moment. Jag uppfattade i videon kritik till ryttare(s) insats/förmåga/kompetens - även om hästen är bra så räcker inte alltid ryttaren till, ryttare och träning spelar stor roll, tror tom att det uttrycktes "någon ryttare lyckades inte särskilt bra"
 
Nej på båda. Om man inte fullföljt och fått erforderliga poäng blir man inte godkänd.
Tack för svar. Jag fick inte ihop det riktigt då den hästen som blev "utvisad/avbröt" efter 3 hinder på uppsuttna hoppningen sen startade i onsdagens moment gångarter.
 
Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad nivå
Diavant Blue
Rihanna's Diamond K (SWB)
Rimaro van de Looise Heide
Rollcat (SWB)
Tinder (SWB)
Zezar Hästak (SWB)
Benchmark
Glasgow (SWB)

Kallas till kvartsamtal - hingstar med möjlighet att uppnå Premierad nivå, där någon tveksamhet finns
Candide
Conqueror Charlie (SWB)
Montevideo VDL
Chacootino PS
York Hästak (SWB)
Faithful

Kallas till kvartsamtal Convalj Q Tap (SWB)

Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad nivå
Hotlix (SWB)
Coventry Moon (SWB)
Filkes Red Fury (SWB)
Highteq (SWB)
Q:s A Kind of Magic (SWB)
Epiphany EMS (SWB)
Maderik EMS (SWB)
Mafioso BD
Moonlight
Dandelon WCB (SWB)

Rekommenderas ej fortsätta provet - Hingstar som anses ha svårt att uppnå kraven för Accepterad nivå
Fabulous Wildheart (SWB)
Gustav EB (SWB)
Mitchicoeur (SWB)
Chini con Omnes F (SWB)
Vitality Hit
Ungefär de hästar jag personligen skulle vilja se vidare, hoppas Montevideo fortsätter och tycker det är lite synd att Oneofakind inte rek vidare som premierad
 
Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad nivå
Diavant Blue
Rihanna's Diamond K (SWB)
Rimaro van de Looise Heide
Rollcat (SWB)
Tinder (SWB)
Zezar Hästak (SWB)
Benchmark
Glasgow (SWB)

Kallas till kvartsamtal - hingstar med möjlighet att uppnå Premierad nivå, där någon tveksamhet finns
Candide
Conqueror Charlie (SWB)
Montevideo VDL
Chacootino PS
York Hästak (SWB)
Faithful

Kallas till kvartsamtal Convalj Q Tap (SWB)

Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad nivå
Hotlix (SWB)
Coventry Moon (SWB)
Filkes Red Fury (SWB)
Highteq (SWB)
Q:s A Kind of Magic (SWB)
Epiphany EMS (SWB)
Maderik EMS (SWB)
Mafioso BD
Moonlight
Dandelon WCB (SWB)

Rekommenderas ej fortsätta provet - Hingstar som anses ha svårt att uppnå kraven för Accepterad nivå
Fabulous Wildheart (SWB)
Gustav EB (SWB)
Mitchicoeur (SWB)
Chini con Omnes F (SWB)
Vitality Hit
Vad hände med Naestro SC?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
962
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Askur2017
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp