Buke fryser

Jag har också problem med att det fryser på mobilen (också android + chrome). Även tex ibland när jag skriver inlägg så fryser skärmen men jag kan fortsätta skriva (fast jag kan inte se vad jag skriver).

Jag har trott att det är nåt fel på min telefon (den börjar bli äldre) och därför inte relaterat det till problem med Buke som sådant.
 
Samtidigt var det inga andra som hade problem, vad jag vet, när jag slog på push-notiser igen förra gången:
https://www.bukefalos.se/threads/pu...-av-gaestinlaegg.1504654/page-2#post-19775725
Jag vet inte vad som är viktigast och kommer troligen prova slå på dem igen för det är inte säkert att det är de som är problemet?
Jag har problemet både på surfplatta och mobil.
Men jag trodde att det berodde på min gamla, tröga utrustning.
Android och Chrome.
 
Jag har frys-problem, men har kopplat det till min telefon, då den tappats för många gånger och/eller inte tål fukt, så jag har antagit att touchen glappar.

Men jag har i a f frys-problem. Både när jag läser och skriver. Får stänga av skärmen och låsa upp den igen, för att kunna göra nåt.
 
Jag har frys-problem, men har kopplat det till min telefon, då den tappats för många gånger och/eller inte tål fukt, så jag har antagit att touchen glappar.

Men jag har i a f frys-problem. Både när jag läser och skriver. Får stänga av skärmen och låsa upp den igen, för att kunna göra nåt.

Det här "tricket" använder jag också för att 'ofrysa'
 
Jag har också problem med att det fryser på mobilen (också android + chrome). Även tex ibland när jag skriver inlägg så fryser skärmen men jag kan fortsätta skriva (fast jag kan inte se vad jag skriver).

Jag har trott att det är nåt fel på min telefon (den börjar bli äldre) och därför inte relaterat det till problem med Buke som sådant.

Det händer mig också (Android och Opera men det hände också i Firefox). Jag tror inte det är mobilen i sig, den är hyggligt ny och det har kommit och gått sedan jag skaffade den @Gunnar
 
Här är en till som får frys-problem och trodde det berodde på min äldre telefon! (7 år gammal ca)
Det händer i princip bara när jag ska scrolla förbi reklam som ligger mitt i inläggen. För mig är det också väldigt sporadiskt och händer bara då och då. Brukar gå till förstasidan om det går. Annars backa, gå till förstasidan, och sedan gå in i tråden igen.

Android med chrome.
 
Tack för alla svar. Detta verkar helt klart vara något många drabbas av.

Nu vill jag gärna ha lika många svar på om problemen har försvunnit i och med att jag slog av push-notiserna ca kl 15 igår.
@em-pirre skrev då att det gick snabbt och bra. Om det nu går bra för alla så är detta med största säkerhet kopplat till push-notiserna.
 
Tack för alla svar. Detta verkar helt klart vara något många drabbas av.

Nu vill jag gärna ha lika många svar på om problemen har försvunnit i och med att jag slog av push-notiserna ca kl 15 igår.
@em-pirre skrev då att det gick snabbt och bra. Om det nu går bra för alla så är detta med största säkerhet kopplat till push-notiserna.
Just nu funkar det.
 
Tack för alla svar. Detta verkar helt klart vara något många drabbas av.

Nu vill jag gärna ha lika många svar på om problemen har försvunnit i och med att jag slog av push-notiserna ca kl 15 igår.
@em-pirre skrev då att det gick snabbt och bra. Om det nu går bra för alla så är detta med största säkerhet kopplat till push-notiserna.

Det funkar för mig nu.
 
Även jag har upprepade problem. Trodde som många andra att det var för att jag har en gammal apparat (iPad, surfar med Safari).
 
Som jag tolkar det hela så här långt, säg gärna emot, har avstängningen av push-notiser avsevärt förbättrat läget även om det fortfarande fryser ibland?

Att det ibland går segt, fryser kan säkert bero på att det antingen är hög belastning kanske på grund av många användare eller att något tungt just körs på server som exempelvis en backup.

Om det finns någon eller några som anser att det fortfarande är lika dåligt som innan avstängningen av push-notiser vill jag gärna veta det för att forska vidare i om det kan vara något annat som händer och möjligen slå på push-notiser igen då en del tycker att det är en bra funktion.
 
Som jag tolkar det hela så här långt, säg gärna emot, har avstängningen av push-notiser avsevärt förbättrat läget även om det fortfarande fryser ibland?

Att det ibland går segt, fryser kan säkert bero på att det antingen är hög belastning kanske på grund av många användare eller att något tungt just körs på server som exempelvis en backup.

Om det finns någon eller några som anser att det fortfarande är lika dåligt som innan avstängningen av push-notiser vill jag gärna veta det för att forska vidare i om det kan vara något annat som händer och möjligen slå på push-notiser igen då en del tycker att det är en bra funktion.
Du tolkar rätt. Inget av det här hände innan, så jag tror inte det har med hög belastning eller så att göra. Dessutom verkar det ju drabba Android användare.

Något har hänt efter någon ändring i höstas. Just nu går det okej även om det fryser nån gång, men då det är som värst orkar jag inte ens surfa på buke.

Men ja, betydligt bättre utn push.
 
Har samma problem, senast imorse. Har Android med Chrome.
Har det möjligen blivit bättre sedan jag stängde av push-notiser?

Ni som har ork att testa får gärna kolla om problemen försvinner om ni använder firefox på era mobiler, då det verkar som om chrome kanske oftare har problemen eller så är det bara att fler använder den.
 
Jag använder samsung internet på Android och upplever inte att det fryser. Eller inte så illa som många andra utan mer som en lätt fördröjning ibland.

Däremot fick jag upp samma systemfel en del fick häromdagen när en försökte posta.
 

Liknande trådar

Bukefalos Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på...
2
Svar
31
· Visningar
1 768
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 221
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 363
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp