Buke fryser

Det är lite segt just nu när jag klickar på mina notiser. Kan iofs vara att jag har lite låg batterinivå?
 
Tidigare idag blev det bara långsamt på Buke.
Nu strular det hela tiden.

Men som jag nämnt tidigare, så har jag problem rent allmänt med telefonen. Buke utmärker sig dock, speciellt kring annonserna.
 
Screenshot_20220121-201428_Chrome.jpg

@Gunnar det här är nytt. Alltså att jag får upp meddelanden om blockad popup. Och kolla mängden! Varje gång jag nuddade annonsen då jag scrollar så försökte den öppna flera popup. Det måste vara nåt sånt som gjort att det frysit tidigare?
 
Hakade precis för mig för första gången på länge. Den här gången verkade det vara en hårdare frys då tricket med att stänga av och sätta på skärmen inte funkade utan jag var tvungen att stänga av och sedan starta om Chrome
 
Visa bifogad fil 84427
@Gunnar det här är nytt. Alltså att jag får upp meddelanden om blockad popup. Och kolla mängden! Varje gång jag nuddade annonsen då jag scrollar så försökte den öppna flera popup. Det måste vara nåt sånt som gjort att det frysit tidigare?
Jag får också info om blockade pop-ups. Dock inte lika många som du, men både igår och idag fick jag upp "2 pop-ups blocked". Android.

Har dock inte upplevt några problem med att sidan fryser, men så surfar jag ganska sällan från telefonen också.
 
Jag har upplevt att det "frusit fast" vid annonser ibland (Android) men har insett att det inte alls är fruset utan för mig har det bara inte gått att scrolla på annonsen. Om jag satt fingret ovanför eller nedanför annonsbilden har det funkat utmärkt :) Har inte upplevt nåt lagg.
 
I går kväll, runt 21.30, frös det för mig också och ibland laddade bara halva sidan. Jag använde då android-mobil och crome. Jag gav upp ganska snabbt. Är nu inne på dator och edge, inga problem. Har inte testat via telefonen idag.
Hade kortvarigt samma problem via mobilen i förrgår kväll, men det gick snabbt över.
 
@Gunnar popupen hände bara en gång. Vet inte vad det var.

Me ja, det fastnar vid vissa annonser som hamnar mitt i sidan och neb det går inte att scrolla alls. Det sitter fast ett tag och sen släpper det.
 
Jag har nu gjort en ändring som tar bort en optimering som skall göra sidan lite snabbare men som möjligen skulle kunna påverka negativt.

Framförallt ni som haft problem, märks det någon skillnad?

Det skulle också vara intressant att höra hur ofta problemen uppstår för er. Vissa verkar ha problem hela tiden och andra bara ibland eller inga alls.
 
Jag har nu gjort en ändring som tar bort en optimering som skall göra sidan lite snabbare men som möjligen skulle kunna påverka negativt.

Framförallt ni som haft problem, märks det någon skillnad?

Det skulle också vara intressant att höra hur ofta problemen uppstår för er. Vissa verkar ha problem hela tiden och andra bara ibland eller inga alls.
Idag har det funkat problemfritt för mig. Safari på iPhone 12 mini.
 
Jag har nu gjort en ändring som tar bort en optimering som skall göra sidan lite snabbare men som möjligen skulle kunna påverka negativt.

Framförallt ni som haft problem, märks det någon skillnad?

Det skulle också vara intressant att höra hur ofta problemen uppstår för er. Vissa verkar ha problem hela tiden och andra bara ibland eller inga alls.
Hittills har det varit kanske en gång per fem minuter eller oftare. Utan push var det hälften. Nu har jag inte hunnit testa hur det är nu men jag återkommer efter mer surfande.
 
@Gunnar sorry men hjälper inte. Det hängde sig rätt rejält nyss.

Medan sidan fryser går det att skriva i adressfältet i browsern eller klicka på bakåtknappen. Det är enbart själva buke som fryser så att det inte går att klicka eller scrolla alls.
 
@Gunnar sorry men hjälper inte. Det hängde sig rätt rejält nyss.

Medan sidan fryser går det att skriva i adressfältet i browsern eller klicka på bakåtknappen. Det är enbart själva buke som fryser så att det inte går att klicka eller scrolla alls.
Jag skulle gärna vilja veta om det är någon annan som har lika stora problem. Vissa verkar inte ha problem alls men jag kan ha fel.

Tolkar jag dig rätt när du menar att hälften av problemen försvann när jag stängde av push?
Är det andra som sett denna ändring vid avstängningen av push och som har färre eller inga problem nu?

Jag har inga problem med att skrolla med pekfingret på en banner, men det kanske beror på att jag inte råkat på "fel" banner ännu och jag har inte råkat på några blockade popuper.
 

Liknande trådar

Bukefalos Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på...
2
Svar
31
· Visningar
1 768
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 229
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 368
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp