Buketräff i Skövde vetja!

Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Jag tycker det låter som en toppenidé! Min vilding stannar inte heller inom räckhåll om det går att smita, snabb är han också!
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Ja just det ja. Du har ju lokal du. Det är nog det bästa. Närmare tågstationen kan man inte komma. Jag röstar för Luffs lokal jag.

Då kan jag baka morotskaka och ta med mig om det är någon som gillar det.
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Jag gillar morotskaka! :D Jag kan baka något annat, ska bara komma på vad. Finns ju mycket gott... :)
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Åh mums för morotskaka! Jag kan nog inte baka så mycket men kan ta med mig något från affären!
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Jag kan också ta med mig något tilltugg. Ska vi bestämma någon tid?
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Ja alltså jag ska ju till Bjertorp slott dagen innan och fira min morfar som fyller 80, så jag vill nog äta frukost och så i lugn och ro med dem. Sen får jag skjuts in till Skövde av min mamma och sen tar vi tåget till Malmö kl 16 nånting. Så jag tänkte runt 12 eller så? Två timmar i parken och sen två timmar i din lokal med fika? Passar det alla?
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

12 passar mig fint. Är på 40årskalas kvällen innan så jag kanske är en aningen schleten :D, men men... Det finns ju en stor parkering vid stationen, bakom grillen, ska vi träffas där och gå till boulogner?
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

KL. Jag o Ludvig hoppas oxå kunna hänga på- jag ska bara få def besked av kompisen i Tidan att hon är hemma oxå - det känns lite väl långt att åka 30 mil för lek och fika- men i kombination med annat besök vore det ju kanonkul.

Vad är Boulogner respektive Balthazar? Min kille är ju bara 21 månader, så han platsar på småbarnsavdelningen - den inhägnade delen;).
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Balthazar är ett science center för barn - massor av experiment, snickarverkstad, lekpark osv - görkul men kanske inte för småttingar under 3-4 år. Boulonger är en park med riktigt hyfsad lekpark.
12 låter jättebra.

Vindvissla - jag pekar på Boulonger - grön trädmassa till vänster om järnvägen, Balthazar vid kordinaterna längst ner. Parkeringen någon skrev om ligger nästan högst upp på kartan. Skövde är inte så svårt att hitta i direkt.
Min lokal bor i källaren på Kulturhuset som är den svarta oregelbundna klumpen i mitten på kartan till vänster om järnvägen.
Tiny - rulle går utmärkt överallt.
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Näääää, (som farbror Barbro), till höger ligger Boulonger ju.


Jag brukar försöka parkera gratis vid Boulonger och Volvo jag.:D Inte alltid det finns plats. Men som någon föreslog så kan vi ju träffas vid modegrillen.
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

det känns lite väl långt att åka 30 mil för lek och fika

jag har ju tänkt göra det!!!! :D
eller för att vara exakt; 242,1 km.

men usch, står i valet och kvalet.... hade varit superkul att träffa alla ju!
åker karlstad, kristinehamn ner, kan ju plocka upp på vägen om nån vill ha skjuts, sällskap och mindre bensinkostnad. *pekar menande på xandoor* :D

gör kanongod rabarberkaka ja kan ta med!
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Kan vi inte träffas vid den parkeringen längst ner då? Det är väl en parkering? Var i parken ligger lekplatsen?

Lite ot, men på kartan står det Boulogneparken, är det fel på kartan eller kallas den något annat?
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Det hade varit skitkul att träffa er också, men jag förstår om du tycker det är långt. Hoppas du kan få sälle ner!
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Den heter Boulonger - men även Skövdeborna stavar det rätt så valfritt. Det är ingen monsterpark så lekplatsen är liksom där parken är - du kan se över hela parken om du står på en av dom högre sidorna.
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Fniss - nu är det insocknes benämningar. Modegrillen är en korvkiosk som ligger på parkeringen vi föreslår.
 
Sv: Buketräff i Skövde vetja!

Ok men får jag föreslå att vi träffas på lekplatsen istället? Lättare att vänta där :)

Ni känner väl igen mej?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 903
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 327
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
23
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 594
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp