Canon EOS 400D

Sv: Canon EOS 400D

Man växer väl ifrån 400D lika väl som D40? Jag har använt D40 i jobb flertal gånger, tycker inte att man "växer ifrån" D40 på det sättet du beskriver, man lär sig var och hur man gör inställningarna, vilket många som D40 är riktad till (Även 400D) inte orkar eller vill lära sig.

Jag skulle 10 gånger av 10 köpa en D40 och bra objektiv än dyrt hus och kass optik om min kassa var kraftigt begränsad.
 
Sv: Canon EOS 400D

Självklart är det smak och tycke! Men jag önskar att Canon kunde skärpa sig och fixa ett bättre kitobjektiv (Det får ju Nikon att behöva skärpa sig också och alla andra) vilket gynnar kunden i slutändan. Jag hävdar inte att varken Canon eller 400D är dåliga, bara att det objektivet som följer med är kasst. Men jag håller som sagt inte med dig om att man växer ifrån D40 mer än 400D.
 
Sv: Canon EOS 400D

Jag, som jag redan tidigare sa,jämför enbart bildkvaliteten, inte prestanda eller kitobjektiv. Själva kamerahuset 400D ger väldigt bra bilder.

Både D40 och 400D är instegskameror. och jag håller med dig, med begränsad budget är d40 det säkra valet, en super kamera för pengarna. Men min åsikt är att 400D som kamera (med eller utan kitobjektivet) är en mer långlivad.
Enligt tester ska 450D ha ett bättre kitobjektiv, det återstår att se om det stämmer ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Canon EOS 400D

Ja vi får hoppas att de har skärpt sig! Det jag sett hittils av testbilder från 450D är att den inte är så himla mycket bättre än 400D i bildkvalité. Men som sagt, om Canon blir bättre blir Nikon också bättre, det gynnar alla ;)
 
Sv: Canon EOS 400D

Förlåt en okunnig som vill lära sig...

men kitobjektiv?? vad är det för skillnad på det och ett "vanligt"? Vad finns det för olika varianter? Vad skiljer dem åt?
 
Sv: Canon EOS 400D

Kitobjektiv = Objektiv som följer med i ett kit, dvs. kamera hus och objektiv bildar ett kit/paket. Går att köpa löst också, men en klassiker som typ alla tillverkare skickar med är någon variant av 18-55mm objektiv, Canons är tyvärr väldigt dåligt.
 
Sv: Canon EOS 400D

kl

Jag köpte en 400D igår! :)
..med kitobjektivet och ett Tamron 55-200mm F/4-5,6.
För min del duger de objektiven att börja med iallafall:D

Testade den lite igår och jag är nöjd med mitt köp!
 
Sv: Canon EOS 400D

Och jag lekte med polarens D40 igår, och är rätt övertygad om att D60 är det jag ska ha :D Smidiga menyer, lätt att fota med, bra att hålla i och lättarbetad helt enkelt. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som är duktig på Canon systemkameror och kan hjälpa mig att sålla bland alternativen? Vill kunna fota hästar, djur och lite...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
364
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Ni som är lite foto-kunnig, vad tror ni om denna för en novis? Jag har länge velat köpa en kamera som inte är i en smartphone då jag är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp