Bukefalos 28 år!

Corona i stallet - Ulvlek

DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt

21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus
21.28 LenaH ändrar röst till qitis


Cirkus lynchades. Besserwisser
Tänker högt.

Cirkus åkte ut. Och om det då stämmer att följare inte var inblandad så finns det fortfarande fler scenarier..
Fårulven röstade dolt på cirkus, eller på niyama (var det väl dom inte hade nån röst på sig?)
Det kan alltså ha varit lottning. Men känns kanske mindre troligt.
Snurrfian borde inte vara fåeulven eftersom den rimligtvis vill gömma sig från "goda lyan".
Jag vågar inte lita på att Snurrfian är god för det.

LenaH ändrar när hon inser att hennes röst annars hade varit avgörande. Även om jag förstår tanken så skaver det. Tänk om hon är fårulven? Fast nä... jag vet inte om det känns rimligt heller... å andra sidan så skänkte hon lyncheb till lyan. Om följare funnits hade det.väl antagligen blivit lotting, men det garanterar ju inte att följare lyckats välja någon som röstat på en ond heller...

Well, det är nog vad jag har att komma med just nu.
 
Jag har idag påväg hem från jobbet fått veta att man hittat min pappa död, jag orkar tyvärr inte leka och hade helt glömt bort. Ni som har mig på fb snälla skriv inget offentligt till mig, jag har inte orkat berätta för alla ännu

Tack :heart
Åh 💕jag är så ledsen för din skull.
 
Leken kommer upp under kvällen (men kanske sent) Första DL i fredagskväll. Om det mot förmodan är folk vid liv på onsdag så tar jag livet av er på ett eller annat vis ;). DL 21:30/10:00.
En påminnelse eftersom jag skrivit det i anmälningstråden och inte i leken. NattDL 10 och dagdl 21:30 om jag inte meddelar något annat.
 
Tjallarna smyger i buskarna, de har spanat in Gitt, hon har ju sagt att hon inte vill ge presenter till någon tjallare, inte för hon har koll på dem, inte vad de vet i vart fall. Nu kommer Gitt ut och närmar sig dyngkärra, hon desinficera den noggrant enligt föreskrifterna men slarvar lite med hjulet. Man måste faktisk rulla fram dyngkärran för att komma åt hela hjulet. Som ett brev på posten så kommer styrelsen dom. De beslutar i sitt blixtinkallade möte att utesluta henne, Beslutet lyder

"
Gitt grovt åsidosatt föreskrifterna från Anders Tegnell himself och slarvar med de basala hygienrutinerna och är därmed inte välkommen till stallet."

Heffaklumpen var Givmilde gitt- brevbärare.


Gitt förpassas till regelbrytarna och smyger upp på läktare med svansen mellan benen. Till sin förvåning finner hon att hon är ensam där. Siv/Cirkus har tröttnat på läktarlivet och förklätt sig till bollen__ och tagit över hennes plats i stallet.
 
LenaH ändrar när hon inser att hennes röst annars hade varit avgörande. Även om jag förstår tanken så skaver det. Tänk om hon är fårulven? Fast nä... jag vet inte om det känns rimligt heller... å andra sidan så skänkte hon lyncheb till lyan. Om följare funnits hade det.väl antagligen blivit lotting, men det garanterar ju inte att följare lyckats välja någon som röstat på en ond heller...

Ganska olikt LenaH egentligen att inte vilja avgöra i DL1. Jag har ju i min nya skepnad också misstankar mot Pegasus och den tanken som LenaH luftade - många lekar och god hela tiden, borde vara på tiden att han är ulv. Dessutom tycker jag normalt sett att han är ganska lättläst när han är god - inte lika tydlig nu. Sen tänker jag lite på att LenaH kanske är ulv med honom ändå men inte ville kasta bort en kollega så snabbt såvida inte fårulven avgjorde med en röst på cirkus1 (ganska trolig tanke)

Hur menar du med tanken om att följare funnits så hade det antagligen blivit lottning? Och i så fall mellan vilka?
 
@cirkus @Blacksmithfarm

Jag har inga problem med att avgöra per se men dl1 med bara ot och bopar att gå på?

Kändes mest taskigt och jag blev lite tjurig över att ALLA röstade udda.
Jag förstår om någon inte vill avgöra någonting första kvällen pga just det du säger här men sedan undrar jag över sista stycket.
Du tycker det är taskigt men blir då tjurig på alla andra istället :confused:
Ser man det som en stor nackdel får man väl vara denna någon som faktiskt väljer att rösta på en med redan en röst redan.
 
Egentligen ganska smart av ulvarna att göra så här. För det är verkligen jättesvårt att läsa något av gårdagen. Eller vad säger sannolikhetsprofessorn @Elo om saken?
 
DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt

21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus
21.28 LenaH ändrar röst till qitis


Cirkus lynchades. Besserwisser

Reflektioner över röstningen ikväll så långt jag hunnit tänka

Eftersom LL @Lobelia uppdaterade strax efter DL att hon missat att delge nya rollen följaren just dens roll så tycker jag att det är glasklart att fårulven avgjorde denna lynchen då alla andra kandidater i lynchen hade en röst var i slutändan (sedan är det intressant att en kandidat inte fick någon röst alls @karamelldrottningen )

@LenaH sticker ut lite med sin röständring i slutet -vad det betyder vet jag inte men det är noterat.
Kanske är färgad för hon ändrade till mig?
Dock hade hon lagt en andra röst på @Pegasus63 innan och även om jag förstår argumentet att inte vilja avgöra med en andra röst så varför? Hon brukar inte ha något emot att vilja avgöra?

karamelldrottningen och @Elo som röstar på varandra inom någon minut noteras också
Hämdröster? Alibiröster?
Jag blev irriterad av att få en röst på att jag har FÖLJT rekommendationerna. Liksom hallå :rage:
Har inga problem att få röster på mig annars men just motiveringen stack i ögonen.
 
Jag förstår om någon inte vill avgöra någonting första kvällen pga just det du säger här men sedan undrar jag över sista stycket.
Du tycker det är taskigt men blir då tjurig på alla andra istället :confused:
Ser man det som en stor nackdel får man väl vara denna någon som faktiskt väljer att rösta på en med redan en röst redan.
Hade jag hunnit in tidigare så hade det kanske påverkat något, fått igång leken men nu hade det ju bara blivit spiken i kistan för @Pegasus63 (som iofs mycket väl kan vara ond) och då lämnade jag över till följare, fårulv och ev lott.

So shoot me liksom.
 
Hade jag hunnit in tidigare så hade det kanske påverkat något, fått igång leken men nu hade det ju bara blivit spiken i kistan för @Pegasus63 (som iofs mycket väl kan vara ond) och då lämnade jag över till följare, fårulv och ev lott.

So shoot me liksom.
Jag tycker inte att det är konstigt om du inte vill avgöra. Sista stycket du skrev tidigare var bara så märkligt dubbelsägande :laugh:
 
De två senaste lekarna har alla onda röstat på goda i DL 1
Kan vara bra att ha i minnet framöver.
13BDD8C4-3A6E-4E9C-8407-5916DADCE796.jpeg
 
Jag tyckte att det var supersvårt igår och att lägga en röst på någon utifrån ot prat i dl 1 kändes verkligen inte bra, dessutom tyckte jag att cirkus1 resonemang var lite för enkelt och lite olikt en god cirkus, men där hade jag uppenbarligen fel.
Jag blir inte så mycket klokare i dag heller, tycker fortfarande att det är lite märkligt att rösta på @karamelldrottningen för att hon har följt rekommendationerna när även @Niyama sa sig ha följt dem utan att reflektera över att de var två som sa samma sak.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 431
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 888
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp