Covid-19 del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ge dig. Jag anser att det är skitkorkat att dels inte vaccinera sig och dels gnälla över att det krävs vaccinpass för vissa saker. Jag vet sedan tidigare att du inte håller med mig och det bryr jag mig faktiskt inte i, du har rätt till din åsikt och jag till min.

Sedan kan jag för mitt liv inte se hur jag avhumaniserat någon?! Jag anser att de är skitkorkade människor, med betoning på MÄNNISKOR.

Tänk lite längre själv innan du får spel :grin:
Korkat beteende kanske, men det har inget med IQ att göra.

Och alla har helt enkelt inte samma åsikt som du, facit har vi kanske om 1 år eller 10.
 
Jag vidhåller min åsikt att det är idiotiskt att inte vaccinera sig men givetvis vill jag inte se tvångsvaccinering heller. Men är en inte vaccinerad får en nog också acceptera att vissa saker är stängda för en, som tex konserter (att gapa över vaccinpass för sådant anser jag också är totalkorkat). Jag ser inga som helst problem med ett vaccinpass för sådant. Ens demokratiska och mänskliga rättigheter är fortfarande intakta men där ingår som sagt inte konserter och sportevent.

Sedan är givetvis min åsikt färgad av att jag är en av de där som förhoppningsvis kommer att överleva tack vare vaccinet samt att min mor kunde mycket väl ha dött som liten då det inte fanns vaccin (polio).

Jag får snart min tredje spruta och jag är fortfarande orolig, dvs jag håller tidigare restriktioner så gott jag kan. Jag inbillar mig inte att jag är odödlig som vaccinerad utan att jag faktiskt har en chans att överleva.
Ska vi stoppa smittspridningen (som både vaccinerade och ovaccinerade ägnar sig åt), så är det förmodligen det bästa alternativet att helt avstå från sådana tillställningar.

Menar du att ovaccinerade inte har en chans att överleva? (svar på det fetade) Är du inte väl dramatisk nu, du säger underförstått att ovaccinerade inte har en chans att överleva, det menar du väl ändå inte?
 
Ok, jag hade ju inte velat bli fast utomlands, sjuk och inlagd på sjukhus hur mycket jag än förstod läkarna.
Och om jag blir tvungen att söka vård i andra länder så föredrar jag de där jag kan kommunicera på engelska/svenska. Självklart vill ingen hamna på sjukhus alls oavsett vilket språk man talar.
 
Ska vi stoppa smittspridningen (som både vaccinerade och ovaccinerade ägnar sig åt), så är det förmodligen det bästa alternativet att helt avstå från sådana tillställningar.

Menar du att ovaccinerade inte har en chans att överleva? (svar på det fetade) Är du inte väl dramatisk nu, du säger underförstått att ovaccinerade inte har en chans att överleva, det menar du väl ändå inte?
Vad gäller vaccinationsbevis etc. så sa Sara Byfors under morgonen att det räknas ha en mindre bromsande effekt på smittspridningen, snarare än en kraftig. Tänker att det såklart är bra att fler får anledning att vaccinera sig, men... med tanke på att vi får lära oss att leva med pandemin ett tag så borde det väl innefatta att planera så saker kan genomföras ganska smittsäkert med avstånd etc., oavsett vaccinationsstatus.
 
Det är helt obegripligt för mig!! Såå viktigt är det inte att resa.
Jag skulle också kunna tänka mig att åka till grannländerna, men en solsemester till Spanien är jag inte intresserad av. Men då reste jag inte speciellt mycket innan corona heller

Jag är väldigt trött på detta reseskammande. För den som inte rest så mycket före Corona är det naturligtvis självklart att det är enkelt att inte resa. Men för oss som har resande som ett intresse - är det så svårt att förstå att det är något vi saknar otroligt mycket?

Jag har inte varit utanför Sverige sedan januari 2020. Men, om allt går som det ska, åker jag till Egypten om tio dagar och stannar i tre veckor. Där ska jag äntligen träffa vänner jag inte sett på nära två år, jag ska dyka (förhoppningsvis, om läkaren ger tummen upp), snorkla och göra mitt bästa för att undvika den utmattningsdepression jag känner att jag nu är mycket nära. Jag har inte haft semester på två år, delvis pga Corona och haft en vansinnig jobbsituation.

Inför resan har jag bl a valt bort en fest jag annars "alltid" går på, pubbesök, jobbat hemma ännu mer än vanligt. Jag kommer inte att anmäla min hund till My Dog som är några dagar efter hemkomst. Jag valde bort SIHS just för att undvika större folksamlingar. Enligt Ridsport var publiksiffran 84000, så det känns helt rätt.

Jag kan faktiskt inte se att det är så mycket mer olämpligt att resa utomlands än att t ex besöka SIHS, men resandet ska ständigt skammas. Det är inte så att alla resenärer ger sig iväg helt oplanerat. En vän kör mig till Arlanda. Munskydd används hela flygningen och jag tänker även ha det på terminalen (köpt en variant som även ger mig ett visst skydd). Laddat med handsprit i fast form + servetter för att inte bli utan under resan. Beställer egen taxi för transfer. Bor i eget rum med dörr direkt ut. 90 % eller mer av mitt sociala umgänge sker utomhus. Lagar delvis min egen mat. Har egen dykutrustning. Smittspridningen på orten är låg, men jag räknar med ett mörkertal. Blir jag sjuk (är dubbelvaccinerad) så har jag alla försäkringar i ordning - som jag alltid har. Blir det lockdown har jag med alla jobbgrejor, så då får jag väl stanna ett tag. Räknar i så fall med att mina vänner kan hjälpa mig hitta något tillfälligt boende, eller så får jag deala med min hyresvärd. När jag kommer hem ligger självtest och väntar och jag tänker hålla mig isolerad en tid.

Så skjut mig - jag tänker resa för jag behöver det! Pandemin kommer att fortgå i åratal till. Jag föredrar att utarbeta strategier för att resa så säkert som möjligt istället för att ta bort det som ger mig en stor del av min energi i jobbiga stunder.
 
Jag är väldigt trött på detta reseskammande. För den som inte rest så mycket före Corona är det naturligtvis självklart att det är enkelt att inte resa. Men för oss som har resande som ett intresse - är det så svårt att förstå att det är något vi saknar otroligt mycket?

Jag har inte varit utanför Sverige sedan januari 2020. Men, om allt går som det ska, åker jag till Egypten om tio dagar och stannar i tre veckor. Där ska jag äntligen träffa vänner jag inte sett på nära två år, jag ska dyka (förhoppningsvis, om läkaren ger tummen upp), snorkla och göra mitt bästa för att undvika den utmattningsdepression jag känner att jag nu är mycket nära. Jag har inte haft semester på två år, delvis pga Corona och haft en vansinnig jobbsituation.

Inför resan har jag bl a valt bort en fest jag annars "alltid" går på, pubbesök, jobbat hemma ännu mer än vanligt. Jag kommer inte att anmäla min hund till My Dog som är några dagar efter hemkomst. Jag valde bort SIHS just för att undvika större folksamlingar. Enligt Ridsport var publiksiffran 84000, så det känns helt rätt.

Jag kan faktiskt inte se att det är så mycket mer olämpligt att resa utomlands än att t ex besöka SIHS, men resandet ska ständigt skammas. Det är inte så att alla resenärer ger sig iväg helt oplanerat. En vän kör mig till Arlanda. Munskydd används hela flygningen och jag tänker även ha det på terminalen (köpt en variant som även ger mig ett visst skydd). Laddat med handsprit i fast form + servetter för att inte bli utan under resan. Beställer egen taxi för transfer. Bor i eget rum med dörr direkt ut. 90 % eller mer av mitt sociala umgänge sker utomhus. Lagar delvis min egen mat. Har egen dykutrustning. Smittspridningen på orten är låg, men jag räknar med ett mörkertal. Blir jag sjuk (är dubbelvaccinerad) så har jag alla försäkringar i ordning - som jag alltid har. Blir det lockdown har jag med alla jobbgrejor, så då får jag väl stanna ett tag. Räknar i så fall med att mina vänner kan hjälpa mig hitta något tillfälligt boende, eller så får jag deala med min hyresvärd. När jag kommer hem ligger självtest och väntar och jag tänker hålla mig isolerad en tid.

Så skjut mig - jag tänker resa för jag behöver det! Pandemin kommer att fortgå i åratal till. Jag föredrar att utarbeta strategier för att resa så säkert som möjligt istället för att ta bort det som ger mig en stor del av min energi i jobbiga stunder.
Välformulerat inlägg!
 
Jag är väldigt trött på detta reseskammande. För den som inte rest så mycket före Corona är det naturligtvis självklart att det är enkelt att inte resa. Men för oss som har resande som ett intresse - är det så svårt att förstå att det är något vi saknar otroligt mycket?

Jag har inte varit utanför Sverige sedan januari 2020. Men, om allt går som det ska, åker jag till Egypten om tio dagar och stannar i tre veckor. Där ska jag äntligen träffa vänner jag inte sett på nära två år, jag ska dyka (förhoppningsvis, om läkaren ger tummen upp), snorkla och göra mitt bästa för att undvika den utmattningsdepression jag känner att jag nu är mycket nära. Jag har inte haft semester på två år, delvis pga Corona och haft en vansinnig jobbsituation.

Inför resan har jag bl a valt bort en fest jag annars "alltid" går på, pubbesök, jobbat hemma ännu mer än vanligt. Jag kommer inte att anmäla min hund till My Dog som är några dagar efter hemkomst. Jag valde bort SIHS just för att undvika större folksamlingar. Enligt Ridsport var publiksiffran 84000, så det känns helt rätt.

Jag kan faktiskt inte se att det är så mycket mer olämpligt att resa utomlands än att t ex besöka SIHS, men resandet ska ständigt skammas. Det är inte så att alla resenärer ger sig iväg helt oplanerat. En vän kör mig till Arlanda. Munskydd används hela flygningen och jag tänker även ha det på terminalen (köpt en variant som även ger mig ett visst skydd). Laddat med handsprit i fast form + servetter för att inte bli utan under resan. Beställer egen taxi för transfer. Bor i eget rum med dörr direkt ut. 90 % eller mer av mitt sociala umgänge sker utomhus. Lagar delvis min egen mat. Har egen dykutrustning. Smittspridningen på orten är låg, men jag räknar med ett mörkertal. Blir jag sjuk (är dubbelvaccinerad) så har jag alla försäkringar i ordning - som jag alltid har. Blir det lockdown har jag med alla jobbgrejor, så då får jag väl stanna ett tag. Räknar i så fall med att mina vänner kan hjälpa mig hitta något tillfälligt boende, eller så får jag deala med min hyresvärd. När jag kommer hem ligger självtest och väntar och jag tänker hålla mig isolerad en tid.

Så skjut mig - jag tänker resa för jag behöver det! Pandemin kommer att fortgå i åratal till. Jag föredrar att utarbeta strategier för att resa så säkert som möjligt istället för att ta bort det som ger mig en stor del av min energi i jobbiga stunder.
Jag har full förståelse för längtan efter att resa, jag tror det ligger djupt rotat i vårt dna att resa, jag kan däremot tycka att det inte är lämpligt under en pandemi att göra det. Att göra en resa av akuta omständigheter, är en sak, att göra en 'avkopplande resa för att JAG behöver det' - en annan. Det är jag, jag, jag. No (hu)man is an island.
 
Det är helt obegripligt för mig!! Såå viktigt är det inte att resa.
De är inte sååå viktigt att göra någon specifik aktivitet.

Enligt den devisen bör alla göra så lite som möjligt, jobba hemifrån när det går. Beställa hem mat och apoteksvaror och sen inte sticka in näsan någonstans utan bara vara utomhus (när man inte är hemma) utan något sällskap utom de man bor med och inte gå närmre någon än 10 meter och alltid använda andningsskydd. Det går att minimera risken mycket.

Folk börjar dock må dåligt av det (om de inte redan gör det) och då får man välja sina risker och aktiviteter. För dig kanske det är viktigt att träffa vänner, för en annan att gå på fotboll och en tredje att gå på konsert.

Om just en viss utlandsresa är värre än de mesta annat och är mer onödigt än allt annat är omöjligt att säga så varför generellt fördöma dem?
 
Jag har full förståelse för längtan efter att resa, jag tror det ligger djupt rotat i vårt dna att resa, jag kan däremot tycka att det inte är lämpligt under en pandemi att göra det. Att göra en resa av akuta omständigheter, är en sak, att göra en 'avkopplande resa för att JAG behöver det' - en annan. Det är jag, jag, jag. No (hu)man is an island.
Jag tänker på det samma om nattklubbar och fester och stora evenemang. Är man försiktig när man reser så är det förmodligen mindre risk än mycket annat. Man bör dock räkna med att isolera sig någon vecka efter hemkomst (precis som man bör göra om man gått på nattklubb eller en konsert).
 
Vad gäller vaccinationsbevis etc. så sa Sara Byfors under morgonen att det räknas ha en mindre bromsande effekt på smittspridningen, snarare än en kraftig. Tänker att det såklart är bra att fler får anledning att vaccinera sig, men... med tanke på att vi får lära oss att leva med pandemin ett tag så borde det väl innefatta att planera så saker kan genomföras ganska smittsäkert med avstånd etc., oavsett vaccinationsstatus.
Jag ska vara utställare på en inomhusjulmarknad i helgen. Vaccinpass ska kollas OCH eventpersonal ska vandra runt och se till att det inte blir trängsel, osv. Så visst görs båda delar?
 
Jag tänker på det samma om nattklubbar och fester och stora evenemang. Är man försiktig när man reser så är det förmodligen mindre risk än mycket annat. Man bör dock räkna med att isolera sig någon vecka efter hemkomst (precis som man bör göra om man gått på nattklubb eller en konsert).
Fast det funkar ju inte? Du menar alltså att man ska stanna hemma från arbete/skola en hel vecka efter att man har varit på något evenemang?? Den rekommendationen har jag inte sett någonstans.
 
Jag ska vara utställare på en inomhusjulmarknad i helgen. Vaccinpass ska kollas OCH eventpersonal ska vandra runt och se till att det inte blir trängsel, osv. Så visst görs båda delar?
Det låter ju väldigt bra, men jag tror inte att det finns något krav på arrangörer att göra sådana kontroller om man har vaccinationsbevis, men guld om man gör det ändå. :up:
 
Jag har hört att covid kan ge neurologiska symptom, men jag börjar undra om den inte kan ge psykisk ohälsa också. Jag kan annars inte förklara alla dessa mer eller mindre vansinniga och helt orimliga konspirationsteorier som har uppstått. Jag brukar vara inne på LinkedIn en del, men har nästan fått sluta med det, då varannat inlägg handlar om coronaviruset, vaccinet och vaccinpass.

Jag kan absolut förstå att man kan känna tveksamhet inför vaccinet och inte vilja vaccinera sig av den orsaken, men när man är övertygad om att det är ett gift som alla världens regeringar kommit överens om att injicera sina medborgare med för att döda dem eller göra dem till humanoider (ändra det mänskliga DNA:t), då har man tappat all rim och reson. Sådana förföljelsemanier brukar man bara se hos svårt psykiskt sjuka människor. Jag blir också mörkrädd av allt hat som framför allt sprids om Bill Gates och (i lite mindre utsträckning) Anthony Fauci. Visst är Bill Gates rik och därmed inflytelserik, men han kan inte styra och påverka en hel värld.

Jag tycker också att argumentet att alla restriktioner (t.ex vaccinpasset) som införs egentligen har till syfte att kontrollera befolkningen, är så märkligt. Om en regering verkligen skulle vilja ta kontroll, varför skulle de behöva ta omvägen via ett virus? I länder där det sker statskupper t.ex, behöver de inte några svepskäl för att ta makten. Vi förser ju redan omvärlden med all upptänklig information och kontrollmöjligheter av oss själva när vi använder sociala medier och betalar via kontokort, för att bara ta några exempel.
 
Fast det funkar ju inte? Du menar alltså att man ska stanna hemma från arbete/skola en hel vecka efter att man har varit på något evenemang?? Den rekommendationen har jag inte sett någonstans.
Nej de rekommendationerna finns inte, men det minskar inte risken. Och att hårt fördöma resor men inte andra risker som är lika onödiga är ologiskt.
 
Jag är väldigt trött på detta reseskammande. För den som inte rest så mycket före Corona är det naturligtvis självklart att det är enkelt att inte resa. Men för oss som har resande som ett intresse - är det så svårt att förstå att det är något vi saknar otroligt mycket?

Jag har inte varit utanför Sverige sedan januari 2020. Men, om allt går som det ska, åker jag till Egypten om tio dagar och stannar i tre veckor. Där ska jag äntligen träffa vänner jag inte sett på nära två år, jag ska dyka (förhoppningsvis, om läkaren ger tummen upp), snorkla och göra mitt bästa för att undvika den utmattningsdepression jag känner att jag nu är mycket nära. Jag har inte haft semester på två år, delvis pga Corona och haft en vansinnig jobbsituation.

Inför resan har jag bl a valt bort en fest jag annars "alltid" går på, pubbesök, jobbat hemma ännu mer än vanligt. Jag kommer inte att anmäla min hund till My Dog som är några dagar efter hemkomst. Jag valde bort SIHS just för att undvika större folksamlingar. Enligt Ridsport var publiksiffran 84000, så det känns helt rätt.

Jag kan faktiskt inte se att det är så mycket mer olämpligt att resa utomlands än att t ex besöka SIHS, men resandet ska ständigt skammas. Det är inte så att alla resenärer ger sig iväg helt oplanerat. En vän kör mig till Arlanda. Munskydd används hela flygningen och jag tänker även ha det på terminalen (köpt en variant som även ger mig ett visst skydd). Laddat med handsprit i fast form + servetter för att inte bli utan under resan. Beställer egen taxi för transfer. Bor i eget rum med dörr direkt ut. 90 % eller mer av mitt sociala umgänge sker utomhus. Lagar delvis min egen mat. Har egen dykutrustning. Smittspridningen på orten är låg, men jag räknar med ett mörkertal. Blir jag sjuk (är dubbelvaccinerad) så har jag alla försäkringar i ordning - som jag alltid har. Blir det lockdown har jag med alla jobbgrejor, så då får jag väl stanna ett tag. Räknar i så fall med att mina vänner kan hjälpa mig hitta något tillfälligt boende, eller så får jag deala med min hyresvärd. När jag kommer hem ligger självtest och väntar och jag tänker hålla mig isolerad en tid.

Så skjut mig - jag tänker resa för jag behöver det! Pandemin kommer att fortgå i åratal till. Jag föredrar att utarbeta strategier för att resa så säkert som möjligt istället för att ta bort det som ger mig en stor del av min energi i jobbiga stunder.
Låter som du lagt upp en plan och som sagt åka på SIHS som du valde bort låter ju inte supermycket bättre kanske. Förstår vart du vill komma, Jag som inte har det behovet och tycker det är galet att åka utomlands nu kan tänka steget längre ändå och jämföra det med att jag vill hålls med hästarna och ridning vilket gör mig så mycket mer välmående och ja de som inte sysslar med det anser antagligen att det är onödigt med risker att belasta sjukvården...
 
Noterar att en av personerna med konstaterad omikron i Danmark var på en konsert med 1 600 pers på lördagen, antar att det blir intressant att se om några andra smittades.
 
"WHO:s medlemsstater har enats om att påbörja arbetet med en internationell överenskommelse om hur man ska hantera nästa globala pandemi.

Världshälsoförsamlingen (WHA), beslutsfattande organ för världshälsoorganisationen WHO, beslutade vid ett tre dagar långt möte att inrätta en mellanstatlig förhandlingsorganisation som ska ta fram underlag för en konvention om hur man ska agera vid framtida pandemier. Det rapporterar nyhetsbyrån AFP från Genève.

Lotte Knudsen, EU:s representant vid mötet, säger i ett uttalande att man behöver nytänkande i globala hälsofrågor för att kunna bemöta framtida pandemier gemensamt och effektivt.

”Därför kommer Världshälsoförsamlingens beslut att gå till historien. Situationen och våra medborgare kräver det. Vi måste stärka pandemipreventionen, beredskapen och responsen om vi inte till befinna oss i samma situation igen i framtiden.”


Joråsåatte. Redan? Vi är ju bara inne på andra året av den typ 13:e pandemin sedan tideräkningens början. De flesta pandemier har haft sin början i kina...
 
Låter som du lagt upp en plan och som sagt åka på SIHS som du valde bort låter ju inte supermycket bättre kanske. Förstår vart du vill komma, Jag som inte har det behovet och tycker det är galet att åka utomlands nu kan tänka steget längre ändå och jämföra det med att jag vill hålls med hästarna och ridning vilket gör mig så mycket mer välmående och ja de som inte sysslar med det anser antagligen att det är onödigt med risker att belasta sjukvården...
Varför är det bättre alls?

Med 84000 besök (antar att siffran avser antalet besök inte individuella besökare men jag är inte säker) innebär det att varje person delade arenan med X tusen andra samtidigt i ett antal timmar. Den är stor, men utrymmet är ändå mer samlat än det på en flygplats som i mångt och mycket är en plats avsedd för att röra sig igenom. Antalet som var och en var på Friends samtidigt som varierade naturligtvis väldigt mycket beroende på vilken del av föreställningen man besökte, men jag tvivlar på att jag kommer att dela utrymme med fler någonsin under min resa.

Munskydd ska användas på Arlanda. Flygbolaget har krav på vaccinationspass alternativ PCR-test ej äldre än X timmar. Munskydd måste användas under hela flygningen utom när man äter och det ska göras i omgångar. Antalet passagerare på planet är max ett par hundra. Jag räknar med att munskydd ska användas på flygplatsen vid mellanlandningen. I Egypten kommer man bara in om man har Covid-pass eller PCR-test ej äldre än X timmar.

Fanns dessa säkerhetsåtgärder vid SIHS? Hade alla Covid-bevis alt negativ test, åt vid utpekade tillfällen och bar munskydd när de inte åt/drack? TILLÄGG: Dessutom ingår det delvis att jubla och ropa när man är publik på en stor ryttartävling - något som definitivt ökar risken för smittspridning.

Nu menar jag inte att de som deltog vid SIHS inte skulle ha gjort det. Jag vill sätta saker i perspektiv. Och kan faktiskt inte förstå hur en sak kan vara något som ska skammas i oändlighet på Buke utan att det tycks finnas någon kunskap om vilka åtgärder som faktiskt vidtas för att göra det så säkert som det går.
 
Senast ändrad:
Varför är det bättre alls?

Med 84000 besök (antar att siffran avser antalet besök inte individuella besökare men jag är inte säker) innebär det att varje person delade arenan med X tusen andra samtidigt i ett antal timmar. Den är stor, men utrymmet är ändå mer samlat än det på en flygplats som i mångt och mycket är en plats avsedd för att röra sig igenom. Antalet som var och en var på Friends samtidigt som varierade naturligtvis väldigt mycket beroende på vilken del av föreställningen man besökte, men jag tvivlar på att jag kommer att dela utrymme med fler någonsin under min resa.

Munskydd ska användas på Arlanda. Flygbolaget har krav på vaccinationspass alternativ PCR-test ej äldre än X timmar. Munskydd måste användas under hela flygningen utom när man äter och det ska göras i omgångar. Antalet passagerare på planet är max ett par hundra. Jag räknar med att munskydd ska användas på flygplatsen vid mellanlandningen. I Egypten kommer man bara in om man har Covid-pass eller PCR-test ej äldre än X timmar.

Fanns dessa säkerhetsåtgärder vid SIHS? Hade alla Covid-bevis alt negativ test, åt vid utpekade tillfällen och bar munskydd när de inte åt/drack?

Nu menar jag inte att de som deltog vid SIHS inte skulle ha gjort det. Jag vill sätta saker i perspektiv. Och kan faktiskt inte förstå hur en sak kan vara något som ska skammas i oändlighet på Buke utan att det tycks finnas någon kunskap om vilka åtgärder som faktiskt vidtas för att göra det så säkert som det går.
Jag är inte så enormt positivt inställd till lättvindigt resande under pandemin, men ditt reseplanerande som du återgav i något inlägg tidigare låter inte heller lättvindigt.
 
Nu menar jag inte att de som deltog vid SIHS inte skulle ha gjort det. Jag vill sätta saker i perspektiv. Och kan faktiskt inte förstå hur en sak kan vara något som ska skammas i oändlighet på Buke utan att det tycks finnas någon kunskap om vilka åtgärder som faktiskt vidtas för att göra det så säkert som det går.
Två fel gör inte ett rätt?

Du pratar om skammande, och ja jag anser nog att det normalt i klimatförändringarnas tid finns skäl till skammande av nöjesflygande, än mer under en pandemi. Men däremot tycker jag inte att man ska gå till personangrepp, men jag önskar att min omvärld kunde sätta sig själva åt sidan lite i det stora sammanhanget - oavsett det gäller klimatet eller pandemin - just nu är dessa två starka skäl att tänka om, tänka till och avstå resande som inte är nödvändigt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 762
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 534
Senast: Mabuse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp