Bukefalos 28 år!

Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Corona var känt innan vi fick veta det. Hade vi stängt landet innan så skulle det inte vara något problem idag. Det tog tre månader när corona var känt innan vi skulle bry oss. Nu får vi bara njuta av resan.
Du menar att det är en konspiration av Regeringar och myndigheter, i Sverige, EU, och WHO som visste om att det fanns en smittspridning i Kina?

Låter som för många besök på diverse sidor för foliehattar.

Så hur var det nu, kan du beskriva konsekvenserna av att stänga in alla människor, stänga alla arbetsplatser, stoppa alla transporter, och stoppa all matproduktion och matdistribution?
 
Det där med att dra ner på skyddsutrustning som FHM nu kommer med känns sådär när infektionsläkarna säger absolut inte och läkare och vårdpersonal i Italien och Spanien dör pga detta?
Känns som det är bättre att erkänna att vi har inte varken råd eller framförhållning
 
Fast Norges motsvarighet till Anders Tegnell och FHM rekommenderade regeringen att inte stänga gränser och skolor. Det beslutade regeringen på eget bevåg. Det är fler smittskyddsmyndigheter som sagt samma men där regeringarna gått emot. Kan kolla närmre källor när jag inte är på väg att somna. Om Norge står det iaf i ABs artikel med försökskaninrubriken.

Men som du säger, vi kommer inte veta förrän efteråt. Och då lär de bli sågade oavsett hur det gått i Sverige för det kommer finnas de som menar att om Sverige gjort som alla andra hade siffrorna blivit ännu bättre/mindre dåliga, om det nu skulle visa sig att strategin är mindre dålig. Är den sämre, ja då ryker de ju då också.
Måste ha varit den artikeln jag tänkte på! :idea::up:
 
Du menar att det är en konspiration av Regeringar och myndigheter, i Sverige, EU, och WHO som visste om att det fanns en smittspridning i Kina?

Låter som för många besök på diverse sidor för foliehattar.

Så hur var det nu, kan du beskriva konsekvenserna av att stänga in alla människor, stänga alla arbetsplatser, stoppa alla transporter, och stoppa all matproduktion och matdistribution?
Ja jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.

Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.

Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
 
Ja jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.

Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.

Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
Ta av dig foliehatten! Ska du hålla dom ansvariga för corona,då måste du ha haft det jobbigt i förra årets flunsa då 13000 var sjuka,över 400 dog och ca 360 vårdades på IVA. Vi är inte ens nära dom siffrorna än. Då var det ingen som skrek stäng landet!
 
Ta av dig foliehatten! Ska du hålla dom ansvariga för corona,då måste du ha haft det jobbigt i förra årets flunsa då 13000 var sjuka,över 400 dog och ca 360 vårdades på IVA. Vi är inte ens nära dom siffrorna än. Då var det ingen som skrek stäng landet!
Nej inte ännu. Men vi får se snart då😃
 
Ja jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.

Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.

Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
Varför tre månader? Om vi hade börjat i januari som du säger så hade det gått tre månader nu när april börjar och smittan är ju fortfarande på gång ute i europa, så det hade inte tagit så lång tid innan det hade hamnat här ändå.
Så det hade nog krävts mera än tre månader om vi skulle vänta ut resten av Europa, tror du att vi hade haft råd med det i ekonomin? Vi, speciellt de små företagen, har ju redan idag drabbats av den rätt hårt, med dina tre månader hade vi varit drabbade längre och därmed kanske fått större konsekvenser.
 
Ja hellre det. När det kommer till att skydda sina invånare från smitta så. Nu tycker jag att vi är minst lika som Nordkorea vad gäller övriga frågor så placerar oss där ändå.
Eh säg inte det, jag skulle inte lita på deras officiella siffror.

Plus så tror jag att jag skulle föredra att bo i dagens Sverige med coronasmitta än i Nordkorea utan smitta. Jag tror inte att jag är särskilt ensam om det heller.
 
Varför tre månader? Om vi hade börjat i januari som du säger så hade det gått tre månader nu när april börjar och smittan är ju fortfarande på gång ute i europa, så det hade inte tagit så lång tid innan det hade hamnat här ändå.
Så det hade nog krävts mera än tre månader om vi skulle vänta ut resten av Europa, tror du att vi hade haft råd med det i ekonomin? Vi, speciellt de små företagen, har ju redan idag drabbats av den rätt hårt, med dina tre månader hade vi varit drabbade längre och därmed kanske fått större konsekvenser.
Nej vi hade inte haft råd med det som som samhället såg ut då. Vi kommer inte heller ha råd med det som samhället ser ut när det är klart. Vi kommer inte ha råd med det som samhället ser ut idag.

Vi fokuserar på fel saker tycker jag. Vi väljer att vara beroende av andra. Vi är vi ska ta hand om varandra. Jag bryr mig inte om tidigare nationalitet eller något annat men vi är vi. Vi ska klara detta tillsammans. Det kommer inte experter eller regering göra utan det är vi.
 
Ja jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.

Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.

Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
Det blir nog inte så många kvar, vare sig som kan ställa någon till svars, eller någon att ställa till svar, om det inte finns någon matdistribution på tre månader.

Om händelsevis ett par stycken preppers har överlevt på sina bunkrade matförråd, så bör de också ha satt igång att odla, för att överleva i sitt post apokalyptiska samhälle.
 
Det blir nog inte så många kvar, vare sig som kan ställa någon till svars, eller någon att ställa till svar, om det inte finns någon matdistribution på tre månader.

Om händelsevis ett par stycken preppers har överlevt på sina bunkrade matförråd, så bör de också ha satt igång att odla, för att överleva i sitt post apokalyptiska samhälle.
Hur mycket odlar du från första januari till sista mars?
 
Det blir nog inte så många kvar, vare sig som kan ställa någon till svars, eller någon att ställa till svar, om det inte finns någon matdistribution på tre månader.

Om händelsevis ett par stycken preppers har överlevt på sina bunkrade matförråd, så bör de också ha satt igång att odla, för att överleva i sitt post apokalyptiska samhälle.
Jag vet att du är väldigt kunnig och jag respekterar alltid dina inlägg. Jag menar bara att ibland är det kommer det hända att vi måste fokusera. Jag tycker att vi glömt oss själva för länge.
 
Eh säg inte det, jag skulle inte lita på deras officiella siffror.

Plus så tror jag att jag skulle föredra att bo i dagens Sverige med coronasmitta än i Nordkorea utan smitta. Jag tror inte att jag är särskilt ensam om det heller.
Principen är nog att det är det du gör till slut bara det att Nordkorea bytt namn till Kina och Sverige till Nordkorea. Vi lyfter på hatten och accepterar vad som helst
 
Varför tre månader? Om vi hade börjat i januari som du säger så hade det gått tre månader nu när april börjar och smittan är ju fortfarande på gång ute i europa, så det hade inte tagit så lång tid innan det hade hamnat här ändå.
Så det hade nog krävts mera än tre månader om vi skulle vänta ut resten av Europa, tror du att vi hade haft råd med det i ekonomin? Vi, speciellt de små företagen, har ju redan idag drabbats av den rätt hårt, med dina tre månader hade vi varit drabbade längre och därmed kanske fått större konsekvenser.
Nej det tror jag inte. Kanske för de som redan har pengar isf. Det är inte de jag vill rädda. Men jag förstår att många värderar liv i pengar och då är det klart.
 
Har ju diskuterats hur man ska göra om man är sjuk och tex behöver gå ut.. Den här prublicerade adtonbladet på fb:
1585287877897.png

De skriver att det är rekommendationer från fhm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 753
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp